سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 18676
تاریخ انتشار: 1401/05/09 02:31

تعمیر پمپ آبرسانی توسط ایران جهش با ضمانت

امروزه پمپ آبرسانی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در اکثر ساختمان های مسکونی و تجاری به شمار می رود که وظیفه افزایش فشار آب را بر عهده دارند. به طور کلی از کاربرد پمپ های آب می توان به مواردی همچون تامین آب سازه های ساختمانی، زمین های کشاورزی و کارخانه اشاره داشت.

 

از این رو هنگام مواجه شدن با مشکلات احتمالی در پمپ، تعمیر پمپ آبرسانی و تعمیر پمپ ایستاده توسط افراد ماهر بسیار حائز اهمیت است. به عبارتی دیگر با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، در صورت مواجه شدن با اختلال در عملکرد پمپ، تعویض آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ از این رو بهتر است برای تعمیر پمپ آبرسانی و تعمیر پمپ ایستاده خود هر چه زودتر اقدام کنید و فرایند تعمیر آن را به متخصصین ماهر ایران جهش واگذار کنید.

دقت داشته باشید تعمیر پمپ ایستاده، تعمیر پمپ آبرسانی و نکات مهم در نگهداری از آن بسیار حساس بوده و عدم مراجعه به نمایندگی یا بهره برداری از خدمات پس از فروش برای تعمیر پمپ آبرسانی می تواند، خسارت سنگینی را به همراه داشته باشد.

در ادامه مطلب به نکات مهم در خرید پمپ عمودی ، تعمیر پمپ ایستاده و مشکلات رایج پمپ آبرسانی می پردازیم.

چرا خرید پمپ عمودی توصیه می شود؟

 

بدون شک یکی از محبوب ترین انواع پمپ آبرسانی، پمپ عمودی است که در اکثر منازل مسکونی و تجاری که دارای فضای کوچک برای نصب و راه اندازی پمپ هستند، بسیار مناسب است. به عبارتی دیگر اگر در منزل خود یا محل کارتان با فشار کم آب دست و پنجه نرم می کنید و دارای فضای کمی برای نصب پمپ آب هستید، خرید پمپ عمودی به شدت توصیه می شود.

به طور کاملاً مختصر، با خرید پمپ عمودی با فشار کم آب برای همیشه خداحافظی کنید. این نوع پمپ دارای طبقاتی است که به صورت سری به یک دیگر متصل شده و آب را با نیرو مکش فوق العاده ای وارد طبقه اول می کند، با خروج آب از طبقه اول و وارد شدن به طبقه دوم، سبب افزایش فشار آب می شود.

بنابراین اگر هنگام خرید پمپ عمودی نوع چند طبقه ای آن را انتخاب کنید، فشار نهایی آب به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند. از ویژگی های مهم در خرید پمپ عمودی می توان به مواردی همچون : کارایی بالا، صدا کم و فضای کم برای نصب و راه اندازی اشاره داشت.

در نهایت خرید پمپ عمودی برای اهدافی همچون صنایع تصفیه آب، پمپ آب شیرین، آپارتمان های مسکونی و اداره آب و فاضلاب بسیار مناسب است.

پمپ ایستاده یا طبقاتی چیست و مشکلات رایج آن کدام است؟

پمپ ایستاده به صورت عمود نصب شده و کاملا پرتابل و فضای کمی را اشغال می کند. این نوع پمپ ها، از یک الکتروموتور و مجموعه ای از پمپ، که شامل پروانه ها و اتصالات ورودی و خروجی است، تشکیل شده است.

مزایا مهم پمپ ایستاده در افزایش فشار سطح آب و فضای کم برای نصب و راه اندازی خلاصه می شود. همچنین دوره تعمیر پمپ ایستاده و اورهال نمودن پمپ ایستاده بسیار کم است. به عبارتی دیگر به ندرت پیش می آید که نیاز به تعویض یا تعمیر پمپ ایستاده داشته باشید. از مشکلات رایج در پمپ که نیاز فوری به تعمیر پمپ آبرسانی دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

روشن نشدن پمپ آب

روشن نشدن پمپ آب یکی از رایج ترین مشکلات در تعمیر پمپ ایستاده است که باید توسط افراد ماهر و متخصص انجام شود. تعمیرکار باید در گام اول مشکل احتمالی پمپ را شناسایی کرده و سپس برای تعمیر آن به صورت اصولی اقدام کند. روشن نشدن پمپ آب می تواند علل مختلفی داشته باشد، از اصلی ترین آن می توان به فشار آب ورودی بسیار کم ساختمان اشاره داشت.

اگر فشار آب ورودی بسیار کم باشد، پمپ آبرسانی اصلا روشن نمی شود به همین علت، نیاز به مخزن آب خواهید داشت. بنابراین یکی از روش های تعمیر پمپ ایستاده تهیه و نصب مخزن آب بوده تا مشکل روشن نشدن پمپ آب حل شود.

کار کردن مکرر پمپ آب بدون وقفه

یکی از مشکلات رایج در تعمیر پمپ آبرسانی، دائم کار کردن آن است که باید هرچه سریع تر برای تعمیر و شناسایی علل آن اقدام کنید. زیرا عدم توجه به این مورد می توان علاوه بر مختل کردن عملکرد پمپ آب، سبب خسارات سنگینی شود. یکی از علت هایی که سبب می شود پمپ آب به صورت مداوم کار کند، نشتی شیر آب در ساختمان است.

بررسی لوله ها و شیرهای آب در ساختمان اولین قدمی است که فرد تعمیرکار در فرایند تعمیر پمپ آبرسانی باید انجام دهد. برای تشخیص این موضوع، فلکه اصلی آب ساختمان را کامل ببندید، اگر پمپ آب دیگر کار نکرد، بدان معنا است برای تعمیر پمپ ایستاده خود باید به دنبال نشتی لوله و یا شیر آب در ساختمان باشید.

خاموش و روشن شدن بی وقفه پمپ آب

بعد از خرید پمپ عمودی ممکن است با خاموش و روشن شدن بی وقفه پمپ آب مواجه شوید که می توان با ایجاد سر و صدا بیش از حد، سبب سلب آرامش برخی از ساکنین بشود. این موضوع در تعمیر پمپ آب ایستاده بسیار حائز اهمیت است و باید هر چه سریع تر برای تعمیر آن نیز اقدام کنید. خاموش و روشن شدن بی وقفه پمپ آب به موارد مهمی همچون میزان آب مصرفی، تعداد مصرف کنندگان، اندازه مخزن آب، فشار ورودی آب ساختمان، ظرفیت مخزن و طول لوله ها بستگی دارد.

جمع بندی

 

مجموعه صنعتی ایران جهش https://iranjaheshbf.com به عنوان اولین سازنده پمپ های طبقاتی طرح گراندفوس در ایران مفتخر است با 60 سال تجربه کاری در حوزه تعمیر پمپ ایستاده و تولید انواع مختلف پمپ آب و با تکیه بر مهارت و دانش متخصصین خود، همواره خدمات باکیفیتی را به مشتریان و مراجعین خود ارائه می دهد. در نهایت اگر متوجه اختلال در عملکرد پمپ آب شده اید و نیاز به تعمیر پمپ آبرسانی و تعمیر پمپ ایستاده داشته یا قصد خرید پمپ عمودی داشتید، با متخصصین ایران جهش در تماس باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/399o87