پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 12360
تاریخ انتشار: 1400/12/09 14:55

10 کار ضروری که باید قبل از سفر عیدنوروز 1401 انجام دهیم!!

به نقل از خودروبر: زندگی امروزی با تمام سختی ها و درگیری ها انسان را از واقعیت های زیبا و لحظات خوش زندگی دور می سازد. ایام تعطیلات عید نوروز یکی از بهترین زمان ها برای مسافرت به انواع شهر های دور و نزدیک است. افراد برای تجربه خاطرات شیرین و حس های خوش اقدام به سفر می کنند ولی در مواردی ممکن است به دلیل ناآگاهی یا بی احتیاطی با مشکلات و حوادثی تلخ مواجه شوند. برای پیشگیری از این حوادث قصد داریم 10 مورد مهم را شرح دهیم تا حوادث و ناکامی های نوروز 1401 به حداقل میزان ممکن رسیده باشد.

 

تامین سوخت موردنیاز برای رسیدن به مقصد یا حداقل رسیدن به جایگاه های سوخت

هر خودرویی برای حرکت به سوخت نیاز دارد که این سوخت می تواند از نوع بنزین یا گاز باشد. قبل از حرکت به سمت مقصد مهم ترین مورد توجه به میزان سوخت موجود در خودرو و پر کردن باک ماشین است. چراکه تمام کردن سوخت در وسط مسیر و در پی ان خاموش شدن موتور خودرو یکی از دردسرهای سفر تلقی می شود. سعی کنید قبل از روشن شدن چراغ سوخت اقدام به تکمیل باک خودرو نمایید زیرا ممکن است در نزدیکی مسیری که قرار دارید جایگاه سوخت یافت نشود. همچنین اگر با این شراط همچنان ادامه دهید تمامی رسوبات باک سوخت خودروی شما وارد سیستم انتقال سوخت ماشین شما می رسد .

کنترل عملکرد صحیح ترمز خودرو

سیستم ترمز در خودرو، به این منظور شکل گرفته  است که با اراده راننده، در قسمت چرخ ‌های خودرو اصطکاک تولید می شود و سرعت ماشین کاهش می یابد و درنهایت متوقف می شود. سیستم ترمز در هر وسیله نقلیه ای  مهم ‌ترین آپشن ایمنی تلقی می شود و ذره ای سهل انگاری و عدم دقت در عملکرد این ترمز می تواند زمینه انواع حوادث سخت را فراهم کند. در این رابطه لوله های ترمز ممکن است ترکیده باشد. سیلندر ترمز ممکن است نشتی پیدا کند. روغن ترمز کهنه ممکن است در اثر سایش زیاد به جوش بیاید. تمام این عوامل در کارکرد ترمز نقش مهمی دارند و قبل سفر باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرند.

بررسی تایرهای خودرو سلامت

شاید بتوان گفت اولین ایرادی که باید شما را در مسیر سفر نگران کند، مشکل در تایرها می باشد. زیرا حرکت خودرو به کمک همین تایر ها صورت می گیرد و عملا خودرو بدون تایر متوقف خواهد شد. قبل از شروع سفر، باید تایرهای خود را از نظر پارگی بررسی کنید تا در صورت دیدن پارگی، سریعا اقدام به تعویض تایر نمایید. همچنین ضمنا به همراه داشتن تایر زاپاس از اقدامات مهم قبل از سفر به مقصدی دور می باشد.

بررسی و تعویض فیلتر هوا 

فیلتر هوا در واقع نقش تصفیه هوای ورودی به موتور خودرو را دارد و تمیز بودن آن کمک می‌کند تا موتور بهتر کار کند. قبل از سفر به مقصد حتما تمیزی این فیلتر را مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید انرا از گرد و غبار موجود پاک کنید و اگر این فیلتر کهنه شده است توصیه می شود که حتما انرا تعویض کنید. حتی تعویض به موقع این فیلتر می تواند در مصرف سوخت خودرو نیز موثر باشد.

سالم بودن چراغ های خودرو

 سالم بودن چراغ های خودرو یکی از موارد مهم برای افزایش دید راننده ها و پیشگیری از حوادث و تصادفات جاده ای در شب است. همه چراغ های قسمت های جلویی و عقبی باید پرنور باشند و وجود خودرو شما برای سایر رانندگان و وجود سایر عوامل در محیط اطراف برای شما به صورت واضح قابل مشاهده باشد تا مشکلی از جهت دید رخ ندهد.

درطول سفرهای نوروزی دیده ایم که خیلی از مسافرانی که مواردی از این قبیل را رعایت کردند ویا به هردلیلی خودروشان خراب شده ودر جاده مانده اند دراین شرایط خانواده خود نیز به مشکل میخورن. در این مواقع امدادخودرو تبریز بصورت شبانه روزی در خدمت شما خواهد بود.همچنین جهت رفاه حال مسافران در ایام عید بصورت 24ساعته خدمات میدهیم وکافیست با کارشاناسان خودروبر تماس حاصل فرمایید.

وجود تجهیزات اضطراری در خودرو

وجود برخی از لوازم و تجهیزات در خودرو بسیار ضروری است تا در هنگام مواجه با مشکلات بتوان به سادگی شرایط لازم را مهیا کرد. برخی از این لوازم عبارت هستند از چراغ قوه _ پیچ گوشتی _ انبردست _ زنجیر چرخ درصورت سفر در فصل های سرد و بارشی _ کپسول اتشنشانی _ کیف کمک های اولیه پزشکی _ تایر زاپاس و ....

بررسی سلامت و سفتی تسمه های خودرو

تسمه دینام و تسمه تایم قبل از شروع سفر باید مورد بررسی قرار بگیرند تا کشش و پارگی و ترک خوردگی تسمه ها مشخص گردد. اگر بر روی تسمه ها پارگی یا ترک حس شد حتما باید تعویض کنید. . همچنین تسمه ها باید کشش لازم و متعادلی داشته باشند که این کشش نیز باید قبل سفر مورد بررسی قرار گیرد. در این مورد اگر کمی تخصص داشته باشید خودتان قادر خواهید بود که اقدام به تعویض تسمه ها بکنید و در غیر این صورت بایستی به تعمیرگاه مراجعه کنید.درصورت نیاز شرکت خودروبر درتبریز نیز میتوانید تست های موردنیاز خودرویتان را درسریعترین زمان ممکن انجام دهد.فقط کافیست با شماره های 09143079741-09352899410  تماس گرفته ومشاوره بگیرید.

پرکردن مایع شیشه شوی

 داشتن دید کامل و شفاف برای رانندگی بسیار اهمیت دارد به همین دلیل هر خودرویی باید شیشه جلویی تمیزی داشته باشد تا محدوده دید وسیع تری را در اختیار داشته باشد. به همین دلیل نیز نیاز به شیشه شوی خواهیم داشت. این عوامل گرچه ممکن است در ابتدا بسیار سطحی و پیش پا افتاده به نظر برسند ولی دقت و توجه به تک تک این موارد بسیار موثر در داشتن سفری زیبا و بدون حادثه خواهد بود.

توجه به سلامت باتری

 باتری خودرو باید ارتباط درست و کاملی با سیستم الکتریکی خودرو داشته باشد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و بخش های مختلفی از خودرو به کارکرد درست و شارژ بودن این باتری بستگی دارد. برای برخی افراد ممکن است حصول اطمینان از عملکرد باتری کاری دشواری باشد ولی به کمک دستگاه های سنجش ولتاژ یا همان ولت متر می توان میزان شارژ باتری را متوجه شد.

  اطمینان از شیلنگ ها و مایع رادیاتور

 برای اطمینان از این قسمت باید کاپوت خودرو را بالا بزنید و با نگاهی دقیق شیلنگ‌های رادیاتور را برای پارگی و ترک‌های احتمالی بررسی نمایید . همچنین اطمینان حاصل کنید که اتصالات شیلنگ ها به‌ خوبی برقرار شده‌اند. همچنین زمانی که موتور خودرو سرد است، میزان مایع رادیاتور را چک کنید.  اگر نیاز به اضافه کردن مایع رادیاتور دارید، می توانید از ترکیب ضدیخ و آب استفاده کنید.

توجه به تمام موارذ ذکر شده قبل از هر سفری اهمیت دارد و رانندگان باید دقت کافی در این زمینه داشته باشند. با رعایت موارد فوق چنانچه مشکلی در حین سفر و در طول مسیر رخ داد می توانید با کارشناسان خودروبر تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید و یا به کمک امدادخودرو اقدامات لازم را انجام دهید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lv973