پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 2873
تاریخ انتشار: 1400/07/17 11:42
فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گوناگون استان فارس در امارات

۶ هیات تجاری فارس به اکسپو دوبی می‌روند

استان فارس دارای ظرفیت‌‌های بی‌شماری در حوزه‌های گوناگون است و نمایشگاه ۲۰۲۰ امارات متحده عربی فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌هاست.

برهمین اساس حضور در مجامع بین‌المللی به‌ویژه در حوزه اقتصادی از جمله نمایشگاه اکسپو اهمیت ویژه‌ای دارد و این حضور می‌تواند مزیت‌ها و دستاوردهای زیادی برای اقتصاد کشور داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه قرن ۲۱ زمان شکوفایی خلاقیت‌ها، فکرها و اندیشه‌هاست و هنر و فلسفه هم خاستگاه این خلاقیت خواهد بود، گفت: پیوند افکار و ساخت آینده شعار امسال نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ کشور امارات است که این پیوند افکار به معنای برقراری یک رابطه تعاملی با افزون بر ۱۹۰ کشور جهان است که می‌توانیم با یک دیپلماسی قوی اقتصادی و فرهنگی مطالب موردنیاز برای ارائه به سایر کشورها را ارائه دهیم.

صمتعنایت‌الله رحیمی ضمن بیان این مطلب افزود: استان فارس با وجود مشاهیری همچون ملاصدرا، سعدی و حافظ ظرفیت‌‌های قابل‌توجهی در این زمینه دارد که با ارائه آنها می‌توان تحولاتی را در دنیای نوین ایجاد کرد. وی، از دیگر ظرفیت‌های فارس را حوزه گردشگری، توریسم‌طبیعی و اکوتوریسم تاریخی و فرهنگی دانست و افزود: می‌توانیم در این زمینه‌ها حرف برای گفتن به دیگر کشورها بسیار داشته باشیم.

او اظهارکرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فارس هم می‌توانند مباحث خود را به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات انتقال داده و ضمن بهره‌مندی از تجربه دیگران، تجربیات خود را نیز منتقل کنند. استاندار فارس افزود: از آنجاکه برگزاری اکسپو با تغییر در دولت همزمان شده باید بکوشیم با ریل‌گذاری مناسب و حل مشکلات موجود راه را برای دولت بعد هموار کنیم تا خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه شود.

فرصتی برای فعالان تجاری و فناوری‌اطلاعات

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ در کشور امارات گفت: با هدف بهره‌برداری اقتصادی از فرصت‌های موجود در این نمایشگاه، ۶ هیات تجاری از این استان به این نمایشگاه اعزام می‌شوند.

صمتبه گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی فارس، یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه این اتاق در شیراز افزود: با توجه به کار کارشناسی انجام‌شده در اتاق بازرگانی فارس، نخستین هیات تجاری بازاریابی متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری‌اطلاعات و کسب‌وکارهای وابسته از ۲۷ تا ۳۰ مهر به نمایشگاه اکسپو و نمایشگاه جی تکس که همزمان با هم برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

وی حضور در دو نمایشگاه را فرصت مناسبی برای فعالان حوزه فناوری‌اطلاعات دانست و ادامه داد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ابزار مناسبی برای توسعه صادرات و متناسب بودن تولیدات براساس استانداردهای روز جهان است که دستاوردهای خوبی برای فعالان اقتصادی به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون فناوری‌اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: در بازارهای جهانی فرصت‌ها باهم برابر نیست و فعالان اقتصادی که تولیدات صادراتی خود را متناسب با استانداردهای بین‌المللی ارائه دهند می‌توانند ضعف‌های خود را کاهش داده و حضور موفق و پایداری در حوزه صادرات و بازارهای بین‌المللی داشته باشند.

حضور استارت‌آپ‌ها در پاویون مجازی

رئیس کمیسیون فناوری‌اطلاعات اتاق بازرگانی ایران هم گفت: به‌دنبال برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط برای برپایی پاویون مجازی ایران در نمایشگاه جی‌تکس دوبی هستیم تا شرکت‌های حوزه فناوری‌اطلاعات که امکان حضور در این نمایشگاه را ندارند، بتوانند ظرفیت‌های صادراتی خود را معرفی کنند. محمدرضا طلایی افزود: در صورت تحقق کامل زیرساخت‌های این مهم اطلاع‌رسانی کامل آن انجام خواهد شد.

او ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی ایران در نمایشگاه جی‌تکس دوبی گامی مثبت برای حمایت از استارت‌آپ‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به حضور ۲۰ شرکت استارت‌آپی از ایران در این نمایشگاه اظهارکرد: با توجه به وجود غرفه‌های مستقل برای حضور در این نمایشگاه، مجموعه‌هایی که قصد شرکت در این نمایشگاه دارند می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق نوآوری شکوفایی از تسهیلات ارائه‌شده استفاده کنند.

طلایی افزود: علاوه بر حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه، در بخش پاویون هم ۵۰ شرکت در قالب هیات تجاری به این نمایشگاه اعزام خواهند شد که اطلاعات آنها تهیه و تکمیل‌شده است.

حمایت اتاق مشترک ایران و امارات

عضو هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و امارات هم گفت: برگزاری نمایشگاه اکسپو در کشور امارات اتفاق مثبت و مبارکی است که این اتاق مشترک از فعالان اقتصادی ایران برای حضور در این نمایشگاه حمایت خواهد کرد.

سادینا آبایی افزود: در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو نشست‌های تخصصی تدارک دیده‌شده که فعالان اقتصادی ما می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند.

یک فرصت طلایی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ طی ۶ ماه در کشور امارات را فرصت کلیدی و طلایی برای تجار، بازرگانان و صادرکنندگان این استان دانست و گفت: نمایشگاه اکسپو هر ۵ سال در یک کشور برگزار می‌شود که اکسپو ۲۰۲۰ که به میزبانی کشور امارات و با شرکت ۲۰۰ کشور برگزار می‌شود یک فرصت اقتصادی منحصربه‌فرد برای استان فارس است.

جمال رازقی قدمت تاریخی تجارت فارس با کشور امارات و نزدیکی جغرافیایی این استان را فرصت بسیار ویژه‌ای برای تجار و بازرگانان این استان دانست و ادامه داد: ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف و بنگاه‌های تولیدی استان در حوزه کالاها و برندهای تولیدی استان می‌توانند در این رویداد به‌خوبی معرفی شوند.

او اظهارکرد: در اتاق بازرگانی فارس در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی با بخش‌های گوناگون از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی، شرکت شهرک‌های صنعت، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری فارس برای حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای فعالان اقتصادی در این مقطع زمانی هستیم.

رازقی گفت: علاوه بر برگزاری برنامه‌های متعدد و هماهنگی‌های لازم برای مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی استان، در مدت زمان برگزاری این نمایشگاه اعزام هیات‌های تجاری مختلف از استان به کشور امارات را نیز ساماندهی خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی منسجم و منظم، شرایطی ایجاد شود که استان بتواند در ابعاد گوناگون از فرصت این نمایشگاه بیشترین و بهترین بهره‌برداری را داشته باشد.

گسترش مبادلات تجاری

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز با تاکید بر اینکه اکسپو یک رویداد اجتماعی، فرهنگی، علمی و هنری با کارکرد تجاری است گفت: نمایش دستاوردهای جدید در حوزه اکسپو، بهره‌وری از صنایع خلاق، آشنایی بازدیدکنندگان با دستاوردهای هر کشور، برگزاری جلسات تجاری، فعال شدن بخش تجاری در فضای پاویون و گسترش مبادلات تجاری از جمله اهداف اقتصادی و تجاری این نمایشگاه است.

 فرشید فرزانگان ادامه داد: پاویون جمهوری اسلامی در بهترین مکان و قلب اکسپو ۲۰۲۰ قرارگرفته که با توجه به‌پیش‌بینی بازدید بیش از ۳۵ میلیون نفر از این نمایشگاه، باید سازکاری فراهم و برند کالاهای ایرانی و فرصت‌های تجاری کشورمان به‌ویژه در حوزه علم و آینده در این نمایشگاه به‌خوبی ارائه شود.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه طی ۶ ماه فرصت کم‌نظیری برای معرفی و گسترش کالاهای ایرانی است و با توجه به مناسبات قدیمی استان فارس با کشور امارات، این استان فرصت مغتنمی را برای حضور و عرضه کالاها و مزیت‌های اقتصادی خود در این نمایشگاه نسبت به سایر استان‌ها در اختیار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: برای برگزاری هر چه‌بهتر نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات برنامه‌ریزی‌های خوبی در کشور از جمله اعزام هیات‌های تجاری، برگزاری جلسات مدل کسب‌وکاری بی‌تو بی‌(B۲B) برای تجار و بازرگانان، معرفی دستاوردهای علمی ایران، همایش‌های گوناگون و ایجاد فرصت ملاقات رودررو با بازرگانان کشور امارات تدوین‌شده است.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ در دوبی افتتاح شد. این نمایشگاه از اکتبر ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و میزبان ۱۹۲ کشور است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36op73