یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 16426
تاریخ انتشار: 1401/02/26 05:50

۵ میلیارد ریال دارایی دیجیتالی به باد رفت!

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه، از شناسایی و دستگیری فردی که با سوءاستفاده از اعتماد همکار خود اقدام به سرقت ۵ میلیارد ریالی ارز دیجیتال کرده بود، خبر داد.

سرهنگ علی عباسی‌کسانی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن ‌ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی‌اش،‎ ‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنا بر اظهارات شاکی ارزش دارایی وی چیزی در حدود ۵ میلیارد ریال بوده و رمز و پسورد کیف پول خود را در اختیار هیچ‌کسی قرار نداده است.


رییس پلیس فتا استان کرمانشاه تصریح کرد: با اقدامات کارشناسی و فنی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده از کیف پول شاکی و ردگیری تراکنش‌های انجام‌شده، متهم که همکار شاکی بود، مورد شناسایی قرار گرفت که پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و ادله جرم را ضبط شد.


این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به سرقت ارز دیجیتال از کیف پول الکترونیکی همکار خود، اقرار کرد از اعتماد همکارش سوءاستفاده کرده و به بهانه خرید ارز دیجیتال برای شاکی به گوشی وی دسترسی، اطلاعات کیف پول الکترونیکی را برداشته و مقادیری ارز را به سرقت برده است.

وی همچنین از بازگرداندن ارز دیجیتال شاکی به ارزش ۵ میلیارد ریال به‌حساب وی خبر داد و گفت: ورود بدون دانش فنی و عدم توجه به نکات امنیتی به عرصه خریدوفروش ارز دیجیتال می‌تواند سرمایه افراد را با خطر روبه‌رو کند لذا هرگز کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده کنند.

منبع: فارس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27q5x6