چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 18314
تاریخ انتشار: 1401/04/25 01:44

۵ علت روشن نشدن ماشین لباسشویی بوش

اگر لباس ها را در مخزن ماشین لباسشویی بوش خود انداخته و قصد شستن آنها را داشته باشید ولی لباسشویی روشن نشود چه می کنید؟ آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید؟ آیا دلایل این موضوع را می دانید؟ در این مطلب به برخی از علت های روشن نشدن لباسشویی بوش می پردازیم.

اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود، دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. از مواردی ساده همچون بررسی سیم لباسشویی و یا قفل کودک گرفته تا موارد پیچیده ای همچون خرابی برخی قطعات ماشین لباسشویی که ممکن است باعث این موضوع شود.

همانطور که می بینید، هنگام روشن نشدن ماشین لباسشویی باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. علت هایی که می تواند ساده بوده و راه حل آسانی داشته باشد و یا مشکلی اساسی باشد که نیاز است یک کارشناس متخصص که تجربه کافی در زمینه تعمیرات لباسشویی بوش دارد، دستگاه را بررسی نماید و علت مشکل را شناسایی کند.

دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش

رفع عیب ماشین لباسشویی بوش در چنین شرایطی می تواند یک فرآیند سریع یا طولانی باشد. یعنی می تواند دلایلی ساده و کم هزینه و یا دلایلی سخت و پرهزینه داشته باشد.

پریز برق را بررسی کنید

اولین قسمتی که می توانید بررسی کنید پریز برق است. شما می توانید با مشاهده اتصال ماشین لباسشویی به برق شروع به بررسی این قسمت کنید. اگر سیم به طور کامل به پریز وصل نشده باشد، ممکن است ماشین لباسشویی شما برق کافی دریافت نکند. دستگاه دیگری را به برق وصل کنید تا ببینید آیا پریز برق را تامین می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، فیوزهای خانه را بررسی کنید. اگر اتصالات برق را به درستی بررسی کردید و مشکلی وجود نداشته وقت آن است که خود دستگاه را بررسی کنید.

تنظیم قفل کودک

همانطور که می دانید قفل کودک یک قابلیت بسیار خوب و ایمن برای ماشین لباسشویی های بوش است. هنگامی که این تنظیم روشن باشد، دکمه های دستگاه قفل شده و عملکردهای دستگاه انجام نمی شود تا وقتیکه که دوباره قفل کودک را غیرفعال نمایید. وقتی که قفل کودک فعال می شود علامت کلید و یا علامت CL بر روی صفحه نمایش لباسشویی شما نمایش داده می شود و همه دکمه های ماشین لباسشویی غیر فعال می شوند.

برای حذف این تنظیم، بسته به مدل ماشین لباسشویی بوش روش های مختلفی وجود دارد که می توانید به دفترچه راهنمای لباسشویی بوش خود مراجعه کنید. به عنوان مثال در برخی مدل ها باید دکمه پاور را به مدت پنج ثانیه نگه دارید تا قفل کودک فعال شود. برای غیرفعال کردن، نیز همین کار را باید انجام دهید. 

بررسی کد خطای ایجاد شده بر روی نمایشگر

اگر مشکل تنظیم قفل کودک نیست، باید به صفحه نمایش نگاه کنید تا سایر سیگنال ها را بررسی کنید. در این مرحله باید از دفترچه راهنمای کاربر خود استفاده کنید. ماشین‌های لباسشویی بوش گاهی کد خطایی را نشان می‌دهند که هر کد خطا بیانگر مشکلی خاص در لباسشویی می باشد. با بررسی دفترچه راهنمای لباسشویی خود و یا با مشورت یک متخصص می توانید علت کد خطای ایجاد شده را پیدا کنید.

خرابی درب لباسشویی

در اکثر ماشین های لباسشویی، قابلیت های امنیتی مناسبی تعبیه شده است تا از اشتباهات انسانی جلوگیری شود و یا خرابی های جزئی منجر به ایرادات اساسی نشود. در مورد ماشین‌های لباسشویی بوش، اگر درب کاملاً بسته نشود، معمولاً ماشین روشن نمی‌شود. یعنی در صورتی لباسشویی به درستی کار می کند که درب آن به صورت کامل بسته شده باشد.

در هنگام استفاده از لباسشویی اگر درب به درستی بسته شود سیگنالی ارسال می شود و ماشین لباسشویی می فهمد که این فرآیند به درستی انجام شده است. بسته نشدن درب دلایلی مختلفی می تواند داشته باشد همچون بارگیری بیش از ماشین لباسشویی با لباس و یا خراب شدن قفل درب و ...

اطراف درب را بررسی کنید تا ببینید آیا لباسی مانع بسته شدن در می شود. اگر اینطور نیست، خود قفل در را بررسی کنید. هر گونه آسیب قفل نشان می دهد که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

عدم آشنایی با دستگاه

این مشکل برای کاربرانی که تازه از ماشین لباسشویی بوش استفاده می کنند صدق می کند. ماشین لباسشویی بوش بلافاصله پس از فشار دادن دکمه پاور روشن نمی شود. در عوض، باید آن را یک تا دو ثانیه نگه دارید تا شروع به کار کند. 

البته توجه نمایید که در برخی موارد بعد از اینکه دکمه پاور را نگه داشته اید با صدای بوق مواجه می شوید که بیانگر این موضوع است که بیش از حد دکمه پاور را نگه داشته اید و باعث فعال شدن قفل کودک شده اید.

 

موارد ذکر شده بالا فقط برخی از دلایل روشن نشدن لباسشویی بوش می باشد. اگر با این مشکل مواجه شدید با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه خود و با آشنایی با امکانات و قابلیت های آن، مشکل را شناسایی کرده و حل نمایید و اگر حل نشد با مراجعه به مراکز معتبر تعمیر لباسشویی بوش کار را به آنها بسپارید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9ler