چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 2894
تاریخ انتشار: 1400/07/17 13:19

۵ خبر مهم از ۵ شرکت بورسی

طی روزهای گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی در سامانه کدال به منظور رعایت اصل شفافیت ناشران بورسی و فرابورسی تحت عنوان «افشای اطلاعات بااهمیت» منتشر شد.

در ادامه به تشریح جزییات چندی از اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ایم.

شرکت بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس طی اطلاعیه‌‌‌ای در سامانه کدال از برگزاری مزایده نوبت اول زمین ۷۰هزار و ۲۵۰متری شرکت بازرگانی صنعتی آینده‌‌‌سازان بهشت پارس (سهامی عام) خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۲۶ مهر ۱۴۰۰ اعلام شده است.

«تماوند»: شرکت تامین سرمایه دماوند از پذیرش تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی اوراق اجاره شرکت بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر با نرخ سود سلانه علی‌الحساب ۱۸‌درصد توسط شرکت تامین سرمایه دماوند (سهامی عام) خبر داد. درآمد بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی اوراق یاد شده جمعا به مبلغ ۳/ ۹۴‌میلیارد تومان که شامل ۷‌میلیارد تومان درآمد تعهد پذیره‌‌‌نویسی در سال اول و مبلغ ۳/ ۸۷میلیارد تومان درآمد بازارگردانی اوراق است که طی ۴ سال آتی شناسایی خواهد شد.

«وگردش»: بانک گردشگری اعلام کرد که این بانک در نظر دارد با رعایت قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت فرابورس ایران، در چارچوب دستورالعمل معاملات عمده ۸۳/ ۹درصد از سهام شرکت بیمه آرمان را با شرایط ذیل واگذار کند.

«کترام»: شرکت تولیدی کاشی تکسرام در اطلاعیه‌‌‌‌‌‌ای در کدال از افزایش نرخ محصولات خود خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است پیرو نامه مورخ ۲۴/ ۰۵/ ۱۴۰۰ انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور و با توجه به افزایش نرخ نهاده‌‌‌های تولیدی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات و با عنایت به کشش بازار، نرخ فروش محصولات شرکت به میزان ۱۸‌درصد از تاریخ ۲۰/ ۰۷/ ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت. اثر افزایش نرخ مذکور بر درآمدهای عملیاتی پیش‌بینی شده جهت سال ۱۴۰۰ در گزارش تفسیری و صورت‌های مالی ۶ماهه پیش رو متعاقبا اعلام خواهد شد.

«کیسون»: شرکت کیسون اعلام کرد در راستای اجرای ماده۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و پیرو خبر منتشر شده در وب‌سایت شرکت بازرگانی پتروشیمی به تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مبنی بر اعلام حکم دادگاه عالی کشور امارات متحده عربی و استیفای حقوق آن شرکت معادل ارزش حدودی ۳۵۰‌میلیون دلار، به اطلاع سهامداران می‌‌‌رساند از آنجاکه شرکت سرمایه‌گذاری ایران دارای حدود ۵۰‌درصد از سهام شرکت بازرگانی پتروشیمی است و گروه کیسون نیز دارای ۱۵‌درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری ایران است، بنابراین این رویداد پیامدهای احتمالی مالی برای شرکت کیسون درپی‌خواهد داشت که پس از تدقیق و بررسی تبعات مالی ایجاد شده، مراتب متعاقبا از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yzqb2