پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 1561
تاریخ انتشار: 1400/06/29 13:56
با اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران محقق شد

۴ ستاره برای «کوییک‌اس»

تولید خودرو براساس استانداردهای موجود جهانی و ارتقای کیفی محصولات باید از برنامه‌های صنعت خودرو کشور باشد. تنوع تولید و ساخت خودرو براساس فناوری به توسعه بازار هر خودروساز کمک بسیاری می‌کند.

در این راستا، کوییک‌اس محصول تولیدی شرکت سایپا، برای نخستین‌بار در آزمون‌های کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، با ۴ ستاره وارد جدول خودروهای داخلی شد.

رده‌بندی کیفی

بنابر آخرین گزارش منتشرشده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مربوط به رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در مرداد ۱۴۰۰، خودرو کوییک‌اس برای نخستین‌بار با کسب ۴ ستاره در فهرست خودروهای کلاس نرخ ۵ قرار گرفت.

به‌گزارش سایپانیوز، براساس اعلام شرکت یادشده، خودرو کوییک‌اس در شاخص‌های مؤثر در کیفیت شامل میانگین نمره منفی، میانگین عملکردی، IQS و همچنین آزمون‌های عملکردی شامل آزمون بدنه، رنگ خودرو، فنربندی و تعلیق فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی و همچنین میزان صداهای غیرعادی موردبررسی قرار گرفت و توانست ۴ ستاره کیفی را کسب کند.

نمادی از ارتقا

خودرو کوییک‌اس محصول جدید گروه خودروسازی سایپا برای نخستین‌بار است که مورد آزمون‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرارگرفته و از بدو امر توانسته در رده خودروهای ۴ ستاره قرار گیرد. پیش از این خودرو کوییک، دیگر محصول تولیدی شرکت سایپا نیز در رده خودروهای ۴ ستاره قرارگرفته بود. کسب ۴ ستاره کیفی برای محصولات گروه خودروسازی سایپا و ارتقای استانداردی سایر محصولات این مجموعه در شرایط دشوار تحریم و سختی تامین و تولید قطعات، نمادی از ارتقای برنامه‌های کیفی مانند بازرسی‌های مستمر، اجرای سیاست‌های خودکنترلی و آموزش روزافزون نیروهای انسانی فعال در بخش‌های تولیدی به‌شمار می‌رود.

موفقیت‌های گروه خودروسازی سایپا در عرصه کیفیت در حالی است که با اجرای سیاست‌های بومی‌سازی قطعات خودرو ازسوی این مجموعه، تعمیق داخلی‌سازی محصولات سایپا نسبت به سالیان گذشته به‌شکلی بی‌سابقه افزایش یافته که بیانگر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های توانمند ایرانی در زمینه تولید انبوه قطعات باکیفیت و استاندارد خودرویی است.

تلاش مدیران

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حامی صنعت خودرو است، گفت: مدیران سایپا در دوران تحریم برای تولید خودرو ایثار و تلاش کردند.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های مجلس برای حمایت از صنعت خودرو کشور گفت: معتقدم مجلس باید برای حمایت از خودرو ورود کند. البته نمایندگان همواره حامی صنعت خودرو بوده‌اند. وی افزود: در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» حمایت از تولیدات داخلی لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نقش شرکت سایپا در رونق و جهش تولید در دو سال گذشته، اظهارکرد: اقدامات مدیران سایپا برای افزایش تولید مثبت بود.

کوچکی‌نژاد درباره ترک ایران از سوی شرکت‌های خودروساز خارجی و ادامه خط تولید سایپا با اتکا به توانمندی و ظرفیت‌های داخلی گفت: شاهد بودیم در شرایطی که شرکت‌های خودروساز خارجی ایران را ترک کردند مدیران خودروساز از جمله سایپا ایثار و تلاش کردند و خط تولید را سرپا نگه داشتند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته نمایندگان مجلس معتقدند دولت و مجلس باید به صنعت خودرو کمک بیشتری کنند تا رقابت و پویایی آن افزایش یابد.

۱۱۰هزار نفر واکسینه شدند

مرحله نخست واکسیناسیون کارکنان گروه خودروسازی سایپا پایان یافت و تزریق دوز دوم در شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازان آغاز شده و از یکشنبه ۲۸ شهریور، خانواده کارکنان این گروه نیز واکسن دریافت می‌کنند تا روند ایمن‌سازی کارگران و افراد شاغل در این صنعت تکمیل شود.

در پایان مرحله نخست، بیش از ۱۱۰ هزار نفر از کارکنان شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازان، دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

براساس این گزارش، با مدیریت و راهبری گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۱۱۰ هزار نفر از شاغلان صنایع وابسته به خودروسازی با هماهنگی انجمن خودروسازان ایران، انجمن صنفی قطعه‌سازان، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان و انجمن شرکت‌های خدمات پس از فروش، دوز نخست واکسن را دریافت کردند.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از سوی گروه خودروسازی سایپا قرار است تا روزهای آینده، باقیمانده کارکنان این صنایع نیز دوز نخست واکسن را دریافت کنند. همچنین در ادامه برنامه مشترک گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه علوم پزشکی ایران، تزریق دوز دوم واکسن کارکنان گروه خودروسازی سایپا آغاز شده و این فرآیند تا تکمیل دومرحله‌ای واکسیناسیون ادامه خواهد یافت.

گروه خودروسازی سایپا با انجام هماهنگی‌های لازم با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، واکسیناسیون افراد شاغل در صنایع خودرو و قطعه‌سازی در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها را نیز به اجرا درآورده و علاوه‌بر سهمیه استانی، تامین سهمیه شرکت‌های اعلامی نیز در دستورکار قرار گرفته است.

همچنین نظر به حذف برخی محدودیت‌های سنی برای تزریق واکسن و به‌منظور سرعت بخشیدن به واکسیناسیون خانواده کارکنان گروه سایپا و افزایش سطح سلامت کارکنان اداری و تولیدی، از امروز خانواده این گروه نیز در ایستگاه واکسیناسیون خودرویی ایجادشده، واکسن دریافت می‌کنند تا روند ایمن‌سازی کارگران و افراد شاغل در این صنعت از بیماری کرونا تکمیل شود.

سخن پایانی

بنا بر این گزارش تلاش شرکت‌های خودروساز برای ادامه فعالیت‌ها در دوره تحریم منتج به خودکفایی بیشتر شد. در این راستا داخلی‌سازی قطعات و ارتقای کیفی محصولات قدیمی و تولید مدل‌های جدید خروجی طرح «نهضت تعمیق ساخت داخل» به شمار می‌رود. این امر سبب شد آسیب‌پذیری صنعت خودرو در برابر تکانه‌های سیاسی و اقتصادی کمتر شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mqb82