جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 18016
تاریخ انتشار: 1401/04/12 06:13
گزارش گسترش نیوز از هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران:

۳۲۵ ایستگاه مترو و بی آر تی نوسازی می شوند/ اجاره نشینی ۵۱ درصد مردم تهران

امروز هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد:ی ک افق بلند مدت ۱۰ساله را برای تهران در نظر داریم که به عنوان چشم انداز به آن نگاه می کنیم.

وی گفت: ۳۲۵ ایستگاه مترو و بی آر تی برای نوسازی شهر را هدف گذاری کردیم و همچنین ۱۱ خط ایستگاه بی آر تی در شهر تهران موجود است  که از این تعداد ۱۴۳ ایستگاه فعال هستند.

۵۱درصد در تهران اجاره نشین داریم

زاکانی افزود:بالغ بر یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کمبود داریم.امروز حدود ۵۱ درصد مردم در تهران اجاره نشین هستند و این یک بلای بسیار بزرگی بر سر مردم است

شهردار تهران ادامه داد: بدون مشارکت مردم در عرصه های مختلف،امکان تحول در شهر محقق نخواهد شد.

او گفت: ۱۰ماه و یک روز از فعالیت این دوره از شهرداری می گذرد، حاصل اقداماتی که در این مدت صورت گرفته است، در نمایشگاهی که در پارک گفت و‌گو برگزار خواهد شد، به نمایش مردم می گذاریم و ابعداد و کارهای انجام‌شده در این مدت احراز خواهد شد.

زاکانی عنوان کرد: راهی که تا امروز طی شده است ابعاد مختلفی داشت. بالغ بر ۷هزار میلیارد تومن در مشارکت هایی که از قبل مانده بود و سهم شهرداری بود،مجدد به شهرداری برگشت و در راستای خدمت به مردم هزینه خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: ۳۹ فروشگاه شهروند فعال در تهران داریم. تلاش ما این است که با مشارکت مردم  فروشگاه های محله را راه اندازی کنیم.

زاکانی افزود: در بحث آرامستان ها، تلاش ما این است تا بتوانیم آرامستان های جایگزین داشته باشیم. فاصله تعدادی از شهروندان تا سازمان‌ بهشت زهرا بسیار زیاد است.

منبع:گسترش نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4p5wyo