جمعه 24 فروردین 1403 - 12 Apr 2024
کد خبر: 19022
تاریخ انتشار: 1401/05/25 23:42
در سفر وزیر اقتصاد به سیرجان مطرح شد

گل‌گهر موفق در توسعه

همزمان با سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به شهرستان سیرجان به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهوری، احسان خاندوزی با حضور در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان، عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور را افتتاح کرد.

 در آخرین ایستگاه سفرهای استانی دولت به استان کرمان، وزیر امور اقتصادی و دارایی از شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان بازدید کرد. بازدید از سنگ‌شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ از دیگر برنامه‌های وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید بود. این پروژه ریلی ۷۲ کیلومتری، ۲۹ خط مبادله‌ای دارد که ۶ خط آن ورودی و خروجی و ۲۳ خط آن برای توقف قطارهای حمل بار در نظر گرفته شد. به‌گفته مدیرعامل شرکت گل‌گهر سیرجان، ۱۰۰ درصد این پروژه در داخل تولید و با سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی به‌بهره‌برداری رسیده است. امام‌جمعه، فرماندار و نماینده مردم سیرجان و بردسیر نیز از دیگر بازدیدکنندگان این شرکت بودند.

عملکرد موفق گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی

وزیر اقتصادی و دارایی همزمان با سفر ریاست‌جمهوری به استان کرمان، از گل‌گهر بازدید کرد. به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، حضور در نشست شورای اداری شهرستان به‌میزبانی شرکت گل‌گهر و دیدار با برخی کارآفرینان و فعالان اقتصادی سیرجان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر اقتصاد به منطقه گل‌گهر بود.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصادی و دارایی ضمن بازدید از مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر، بزرگ‌ترین شانتینگ ریلی کشور به‌طول ۷۲ کیلومتر و با ۲۹ خط مبادله‌ای را در این منطقه افتتاح کرد و در ادامه بر مزار شهدای گمنام در گل‌گهر حاضر شد.

وزیر اقتصادی و دارایی پس از آن در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان که در سالن پردیس گل‌گهر برگزار شد، حضور پیدا کرد. وزیر اقتصاد و دارایی در این جلسه گفت: در حوزه اقتصادی کشور تلاش داریم بخشی از عقب‌افتادگی‌ها را جبران کنیم و موانع را از پیش‌پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را برداریم، البته تحقق اهداف یادشده و اجرای موارد موردبحث در تمام استان‌ها زمانبر است.

خاندوزی ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی تاکنون خوب و موفق عمل کرده است. امید می‌رود این مجموعه پس از این هم در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی موفق باشد.

وزیر اقتصاد در حاشیه این جلسه، درباره اقدامات و دستاوردهای گل‌گهر گفت: همه باید کمک کنیم تا چشم‌انداز بلندمدت فعالیت‌های گل‌گهر ادامه پیدا کند. برای ما در راستای ابعاد و تاثیراتی که گل‌گهر در منطقه و استان دارد و همچنین باتوجه به پیوستگی مجموعه‌های مرتبط با معادن استان کرمان، گل‌گهر از اساس وزن بالایی در کل سیاست‌های معدنی کشور و بازار سرمایه دارد. برهمین اساس نیز رسیدگی به مسائل و مشکلات گل‌گهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خاندوزی افزود: اراده و همت والایی در منطقه گل‌گهر برای تکمیل زنجیره تولید فولاد وجود دارد. این اقدام می‌تواند به ارتقای ارزش‌افزوده، ارزش اقتصادی و همچنین اشتغالزایی منجر شود.

تولید و اشتغال‌آفرینی بیشتر

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در بازدید وزیر اقتصاد از این مجموعه عظیم معدنی و صنعتی، وظایف مدیران انقلابی را مطابق با گفته رهبر معظم انقلاب؛ خدمتگزاری، پرتحرکی و خستگی‌ناپذیری دانست. ایمان عتیقی افزود: خستگی‌ناپذیری در گل‌گهر یعنی کسی که بیشترین زمان را صرف تولید و توسعه معادن کشور در این منطقه کند.

او ادامه داد: دلسوز، امین و متعهد به مردم بودن یعنی اشتغالزایی، کمک به اقتصاد کشور و افزایش تولید. همان‌گونه که می‌دانید منطقه گل‌گهر در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به سایر معادن پیشران و پیشقدم بوده؛ البته این امر به‌معنای ادای دین به مردم سیرجان نیست، اما گل‌گهر در این زمینه نسبت به سایرین از نمره قابل‌قبولی برخوردار است.

وی در پایان وظیفه خود و مجموعه گل‌گهر را تولید، اشتغال و طرح توسعه دانست و گفت: سعی می‌کنیم این مسئولیت را به‌نحو احسن انجام دهیم.

سخن پایانی

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور در طول سال‌های گذشته توانسته سهم عظیم و اثرگذاری در بهبود و توسعه منطقه سیرجان و کرمان ایفا کند. این مجموعه عظیم معدنی و صنعتی اشتغالزایی گسترده‌ای را در منطقه و همزمان تاثیر بسزایی بر توسعه صنعتی و اجتماعی این استان به‌همراه داشته است. شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در طول سال‌های اخیر با تکیه بر سود حاصل از فعالیت‌های معدنی اقدام به توسعه زنجیره تولید و ارزش‌آفرینی هرچه بیشتر کرده است. بدین‌ترتیب فرصتی برای سودسازی هرچه بیشتر در این شرکت و همزمان اشتغالزایی گسترده‌تر فراهم شده است، برهمین اساس نیز در هفته جاری شاهد افتتاح عریض‌ترین شانتینگ ریلی کشور در این منطقه به طول ۷۲ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۷۶۰ میلیارد تومانی بودیم. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8pqb