شنبه 25 فروردین 1403 - 13 Apr 2024
کد خبر: 8549
تاریخ انتشار: 1400/09/28 17:28

گروه‌های قرمز در بورس امروز (۲۸ آذر)

شاخص بورس دوباره پس از یک روز روند افزایشی، دوباره مسیر نزولی را در پیش گرفت.

در معاملات روز یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت نتوانست کانال ۱.۳ میلیونی را حفظ کند. شاخص کل با کاهش ۱۳ هزار و ۸۷۲ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز افت کرد و با کاهش ۳ هزار و ۴۸۵ واحدی در سطح ۳۴۳ هزار و ۴۹۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۴۹ واحد قرار گرفت.

تداوم خروج نقدینگی حقیقی از بازار سهام

امروز برای هفدهمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به دیروز ۳۱۰ درصد افزایش یافت.

 در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۰ میلیارد تومان بود. پس از بپاس، بمپنا (شرکت تولید برق عسلویه مپنا) و فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های قرمز در بازار سهام

قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی و بانکی بازار کاهش داشت و دو گروه فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری قرمزترین گروه‌های بورس بودند.

افزایش ارزش معاملات خُرد در بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام با رشد ۶ درصدی به رقم ۴ هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۱۶ میلیارد تومان بود که ۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۱۳ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان رسید که ۶۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 

منبع: اکو ایران

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36vnj4