چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 7383
تاریخ انتشار: 1400/09/14 12:29
کیش میزبان فعالان صنعت بانک، بیمه و بورس بود

گردهمایی بزرگان ۳ صنعت در اینوکس ۲۰۲۱

نخستین رویداد صنعت مالی و بازار سرمایه از زمان شیوع کرونا در دو بخش نمایشگاهی و محتوایی برگزار شد.

 سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در دو بخش محتوایی و نمایشگاهی از ۸ تا ۱۱ آذر از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های جزیره کیش برای علاقه‌مندان برگزار شد.

از برنامه‌های این نمایشگاه می‌توان به مسائل روز اقتصادی کشور مانند الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دیپلماسی اقتصادی و افزایش تجارت با کشورهای منطقه، بانکداری بین‌المللی، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین‌الملل، آینده‌پژوهی، اقتصاد مسکن و... اشاره کرد. این نمایشگاه شامل دو بخش نمایشگاهی و محتوایی است که در بخش نمایشگاه بیش از ۲۰۰ شرکت، موسسه و نهاد در بخش‌های خصوصی و دولتی فعال در بازار سرمایه حضور پیدا می‌کنند. در بخش محتوایی نیز ۲۵ نشست تخصصی و همایش جانبی برگزار شد.

گفتنی است ۱۵۰ نشست خصوصی نیز از سوی اساتید، کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشور در نمایشگاه اینوکس امسال تشکیل شد. 

رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۱ نخستین رویداد صنعت مالی و بازار سرمایه از زمان شیوع کرونا در کشور بود که مانند سنوات گذشته در دو بخش نمایشگاهی و محتوایی برگزار شد.

ایجاد بورس بین‌الملل در جزیره کیش

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: این سازمان هم‌اکنون در حال بررسی ایجاد بورس بین‌الملل در جزیره کیش است و از این اقدام حمایت خواهدکرد.

به گزارش صمت، علیرضا ناصرپور در آیین افتتاح رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۱ ضمن بیان این مطلب گفت: پس از ۱۶ سال از تصویب و اجرای قانون اوراق بهادار این فعالیت اکنون به جایگاهی رسیده که اکنون ۳۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۵۴ شرکت سبدگردانی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: این صندوق‌ها اکنون ۵۵۰ هزار میلیارد ارزش سرمایه دارند که ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تن در اختیار سبد گردان‌ها است.

ناصرپور یادآور شد: سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه کمی و کیفی نهادها و ابزارهای مالی و ثبات بازار را در دستور کار قرار داده و در یک ماه گذشته فعالیت شرکت‌های سهامی بررسی و نخستین شرکت پذیره‌نویسی خود را شروع کرده است.

ناصر پور افزود: این سازمان در حوزه ایجاد بورس بین‌المللی درخواستی از شورای‌عالی مناطق آزاد دریافت کرده و بررسی‌های آن در حال جریان است تا تمام ابعاد فعالیت این بورس از جمله جذب سرمایه‌گذاری خارجی دیده شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار یادآور شد: بدون شک سازمان بورس و اوراق بهادار از این نوع بازار سرمایه حمایت می‌کند و در این راستا تمامی جوانب موضوع را بررسی می‌کند.

مقابله با رویه وارونه اهداف تشکیل منطقه آزاد کیش

محمدرضا نوایی‌لواسانی، سرپرست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین گفت: این سازمان برای تسهیل فرآینده‌های سرمایه‌گذاری با رویه‌های وارونه‌ای که در سالیانی ایجادشده، مقابله می‌کند.

وی ضمن بیان این مطلب افزود: هدف از ایجاد مناطق آزاد این است که تمام سرمایه‌گذاران برای ساخت هر کسب‌وکار مشروعی با داشتن صلاحیت آزاد هستند اما این هدف در سال‌های گذشته وارونه شده است. 

وی افزود: نکته مشهود این است که برخی برای گرفتن مجوزهای کسب‌وکار شرایط و روند سخت‌تری نسبت به سرزمین اصلی دارند و علت آن نیز ایجاد بروکراسی‌های سخت‌تر از سوی سازمان‌های منطقه آزاد است.

وی یادآور شد: معتقدیم رفع این چالش‌ها یا همان ایجاد راه‌های سریع برای خلق سرمایه‌گذاری‌ها در این منطقه با شفاف‌سازی این رویه‌ها را اصلاح کنیم به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران با یک بروکراسی بسیار ساده و روان کار خود را شروع و ادامه دهند. 

سرپرست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: هم‌اکنون علاوه بر کاهش بروکراسی‌ها ماموریت‌هایی همچون شهر هوشمند، بورس بین‌الملل، جذب و ورود فناوری‌های نوین و انواع گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

سخن پایانی

رویداد کیش اینوکس در طول سال‌های برگزاری با برخورداری از حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها، نهاد‌ها و فعالان اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی به محملی برای توسعه صنعت بیمه تبدیل شده است.

همچنین با توجه به مشارکت‌کنندگان بین‌المللی و حضور نخبگان اقتصادی کشور در این نمایشگاه سعی بر آن است که نمایشگاه صنعت بیمه به محلی برای ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصاد کشور تبدیل شده و در ادامه تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین‌المللی در این راستا انجام شود. 

برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است که در نهایت می‌تواند فعالان این صنعت را با مباحث روز صنعت بیمه آشنا کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3k5av3