سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 16048
تاریخ انتشار: 1401/02/20 03:50

گاز هرمزگان گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات گرفت

گواهینامه IEC/ISO ۲۷۰۰۱: ۲۰۱۳ (مدیریت امنیت اطلاعات) به شرکت گاز استان هرمزگان با حضور سرپرست مرکز راهبردی افتا ریاست‌جمهوری و مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در اردیبهشت‌ماه امسال اعطا شد.

به‌گزارش خبرنگار صمت در هرمزگان، جلسه‌ای به میزبانی مرکز راهبردی افتای ریاست‌جمهوری در اردیبهشت‌ماه امسال در بندرعباس برگزار شد و ضمن تجلیل از اقدامات انجام‌شده از شرکت گاز استان هرمزگان در زمینه امنیت اطلاعات و امن‌سازی زیرساخت‌های فضای مجازی، گواهینامه مدیریت امنیت اطلاعات مبتنی بر IEC/ISO۲۷۰۰۱: ۲۰۱۳ برای پیاده‌سازی این استاندارد به این شرکت اعطا شد.

در ابتدای این جلسه عبداله عبدالهی، سرپرست مدیریت مرکز راهبردی افتا هرمزگان بر لزوم پرداخت هرچه بیشتر سازمان‌ها به مسئله امنیت تاکید کرد و افزود: باتوجه به رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب، موضوع امنیت سایبری مسئله‌ای مهم و حیاتی در کشور بوده و همه سازمان‌ها باید درباره امن‌سازی زیرساخت‌ها و دفاع سایبری از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی افزود: شرکت گاز استان هرمزگان از پیشروان امنیت سایبری در استان بوده که برای نخستین‌بار در استان پس از پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)، موفق به دریافت این گواهینامه از سازمان فناوری اطلاعات و مرکز راهبردی افتا شده است.

 احد قویدل، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان نیز ضمن تقدیر و تشکر از همکاران شرکت گاز استان هرمزگان و تاکید بر لزوم ایجاد امنیت در زیرساخت‌های حیاتی بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات مهم و ارزنده‌ای درباره امنیت در استان انجام شده و شرکت‌ها بیش از پیش مشتاق به دریافت گواهینامه‌های مرکز راهبردی افتا شده‌اند.

 وی افزود: باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان درون‌استانی استفاده و سازمان‌ها از آنها حمایت کنند و در سال‌های اخیر این حمایت‌ها رشد فزاینده و چشمگیری داشته است.

حمیدرضا ناصری، رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت گاز استان هرمزگان نیز ضمن تشکر از حاضران و مدیران سازمان فناوری اطلاعات و افتا بیان کرد: معتقدم اخذ این گواهینامه به‌معنای وجود مکانیزم‌های حداقلی در موضوع امنیت بوده و ما باید بکوشیم به‌طور مداوم به‌سمت بهبود و امن‌سازی بیشتر زیرساخت‌های حیاتی اقدام کنیم و همواره خود را ممیزی و اصلاح کنیم تا به رشد و تعالی هرچه بیشتر در حوزه امنیت اطلاعات، دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود باتوجه به وجود ظرفیت‌های قوی و نیروهای زبده و کارآمد در سطح استان و همچنین سازمان‌های نظارتی و ذی‌صلاح اقدام به ایجاد تیم و کارگروه امن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در سطح استان و تیم CSIRT کردند تا ضمن حفظ و ارتقای امنیت زیرساخت‌های حیاتی استان، در هنگام وقوع بحران، این تیم با بهره‌گیری از خرد جمعی و بکارگیری دانش و تجربه گروهی مانع از گسترش حملات سایبری شود و اقدام به دفع این حملات کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45a5m9