یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 14744
تاریخ انتشار: 1401/01/30 01:44

کمک به جهش تولید در خراسان‌رضوی

مجتبی نوریان - اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای واحدهای تولیدی خراسان‌رضوی از طرح‌های مهم امسال برای ساماندهی منابع، تامین و تخصیص بهینه منابع به‌منظور کمک به جهش تولید است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی این مطلب را در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اعلام کرد.

به گزارش صمت از مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، امیررضا رجبی ادامه داد: ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و همکاری بانک‌های عامل در پذیرش تقاضای تسهیلات از طریق صورت‌حساب الکترونیک از جمله مصوبات کارگروه استانی بود که اجرایی شدن آن گام مهمی در تحول نظام مالی مبتنی بر تولید خواهد بود. یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌‎رضوی هم در این جلسه با استقبال از طرح تامین مالی زنجیره‌ای، بر اجرای دقیق آن توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان تاکید کرد.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی در حاشیه جلسه مذکور گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی، عقودی که نیاز به ارائه فاکتور دارد، در بستر سامانه جامع تجارت قابل‌استعلام است. رجبی افزود: بر این اساس بنگاه‌های اقتصادی تولیدی و تجاری، موظف به ثبت فاکتورها در سامانه جامع تجارت هستند. او بااشاره به روش تامین مالی زنجیره‌ای که قرار است با نگاه تسریع در امور، هدایت مالی، نظارت و شفافیت بیشتر در اعطای تسهیلات اجرا شود، گفت: با توجه به اینکه جریان کالایی از مواد اولیه تا محصول نهایی با هم مرتبط است، بنابراین جریان مالی هم به همان نسبت مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌گفته وی براساس توافق وزارتخانه‌های اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، همچنین بخشنامه بانک مرکزی برای اجرای زنجیره تامین مالی، از سال ۱۴۰۱ سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در یک زنجیره تولید اختصاص خواهد یافت. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: تاکنون ۱۹ زنجیره تامین مالی در استان از صنایع غذایی، نساجی، قطعه‌سازان و مجموعه‌سازی، شناسایی و برای تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3woo9x