چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 2733
تاریخ انتشار: 1400/07/14 12:01
در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی انجام شد

کمک به تجهیز مراکز واکسیناسیون اصفهان

هشتمین جلسه کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رئیس مرکز بهداشت استان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه مسعودگلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان و رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌ها، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بر ضرورت نهادسازی اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد و از دیدار خود با مدیرعامل جامعه نیکوکاری ابرار به‌منظور ایجاد مقدمات افتتاح شعبه اصفهان این جامعه نیکوکاری در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.

وی راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان اقتصادی، ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و ایجاد اشتغال در مناطق محروم را از رئوس برنامه‌های پارلمان بخش خصوصی اصفهان در این دوره دانست و ضمن تاکید بر اینکه این صندوق‌ها راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند، خواستار تکمیل پروژه ایجاد اشتغال در مناطق محروم با همکاری بسیج و نهادهای فعال در این زمینه شد.

تجهیز بیمارستان‌های کاشانی و الزهرا

در ابتدای این جلسه، مجتبی کاروان، نایب رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان به ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات پارلمان بخش‌خصوصی اصفهان در حوزه واکسیناسیون کرونا پرداخت. وی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در یک ماه گذشته برای واکسیناسیون بیش از ۵۰ هزار نفر از اعضا و کارکنان فعال اقتصادی عضو اتاق بازرگانی اصفهان، از پرداخت هزینه خرید ۲۰۰ دستگاه رایانه به‌منظور تجهیز مراکز واکسیناسیون کرونا خبر داد و گفت: این اقدام در راستای اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی برای سرعت‌بخشی واکسینه کردن شهروندان انجام شده است. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه از کلید خوردن پروژه ساخت فضای موردنیاز برای استقرار ۱۲ تخت ICU در بیمارستان کاشانی و همچنین خرید ۵۰ کپسول اکسیژن به‌منظور تجهیز بیمارستان الزهرا خبر داد.

همکاری دانشگاه و بخش‌خصوصی

در ادامه طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از همراهی و حمایت اتاق بازرگانی اصفهان از زمان آغاز بحران کرونا با این دانشگاه قدردانی کرد و گفت: با پذیرش اینکه فعالیت اقتصادی سالم و شکوفا در بستر جامعه‌ای سالم تحقق می‌یابد، دانشگاه و پارلمان بخش خصوصی به‌نوعی با یکدیگر همکار هستند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت بیش از یک سال، وارد مرحله جدیدی از رویارویی با بیماری کووید ۱۹ شده‌ایم، افزود: درصد واکسیناسیون افراد در جامعه به‌ویژه با برداشتن محدودیت سنی در حال افزایش است.

چنگیز تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی که در حال تکمیل واکسیناسیون همگانی علیه این بیماری هستیم، همچنان نیازمند مشارکت مادی و معنوی همه دست‌اندرکاران استان خواهیم بود.

وی افزود: هرچه درصد واکسیناسیون جمعیتی از ۸۰ درصد بالاتر رود، تعداد فوتی‌ها به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت و قادر به دادن اجازه فعالیت مجدد به واحدهای خدماتی آسیب‌دیده از این بحران با رعایت پروتکل‌ها خواهیم بود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه خواستار همکاری نهادهای گوناگون برای فرهنگ‌سازی واکسیناسیون و همکاری برای تبدیل‌شدن استان اصفهان تا پایان آبان به استانی صد درصد واکسینه‌شده شد.

کمال حیدری، رئیس مرکز بهداشت استان نیز برنامه‌ریزی برای دوران پساکرونا را بسیار ضروری دانست.

ایجاد اشتغال در مناطق محروم

همچنین اکبر اخوان‌مقدم، عضو کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان و مدیرعامل خیریه نذر اشتغال امام حسین علیه‌السلام از ایجاد بیش از ۲ هزار اشتغال توسط این خیریه در سطح استان خبر داد و گفت: بنا بر اعلام آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان به‌منظور ایجاد اشتغال در منطقه شرق اصفهان و در نظر گرفتن بودجه‌ای بدین منظور، همکاری اتاق بازرگانی و خیریه نذر اشتغال امام حسین علیه‌السلام می‌تواند زمینه‌ساز محرومیت‌زدایی در این منطقه شود.

مرجع برنامه‌ریزی برای محرومیت‌زدایی

 در ادامه ناصر چاووشی، مشاور این کمیسیون به ارائه گزارشی از برنامه‌های پیشران کمیسیون و سامانه مهرکریمانه پرداخت. وی تجهیز و مرجع کردن سامانه مهرکریمانه، حمایت و پشتیبانی از ایجاد ۵ هزار فرصت شغلی با رویکرد مشاغل خرد و خانگی و تلاش برای ترویج و فرهنگ‌سازی مسئولیت اجتماعی شرکتی را از پیشران‌های تعیین‌شده در کمیسیون معرفی کرد.

چاوشی با بیان اینکه برای هر یک از این پیشران‌ها، راهبردهایی تعیین‌شده، افزود: نسخه اولیه سامانه مهرکریمانه تدوین‌شده از سوی کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان در زمان بروز کرونا به‌دلیل شرایط اضطراری رونمایی شد.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد این سامانه که در آن اطلاعات مربوط به بیش از ۱۸۲ هزار خانوار ثبت‌شده، ایجاد یک مرجع برنامه‌ریزی برای محرومیت‌زدایی و حمایت از اقشار نیازمند است.

مشاور کمیسیون مسئولیت اجتماعی با تاکید بر اینکه سامانه یادشده نیازمند تجهیز و ارتقای نرم‌افزاری است، تصریح کرد: از این سامانه می‌توان به‌عنوان یک مرجع خدمات‌رسانی در سطح استان بهره‌مند شد.

چاوشی ارائه خدمات آموزشی در حوزه‌های بازاریابی، برندسازی، تجارت الکترونیک و... را از مهم‌ترین ملزومات اشتغال افراد دانست.

وی از پیگیری عقد تفاهمنامه برای تسهیل ایجاد اشتغال با ادارات، نهادها، موسسات پولی و مالی و سازمان‌های مرتبط خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه، فرصت‌های شغلی برای افراد جویای کار راحت‌تر فراهم خواهدشد.

وی همچنین افزود: به‌دنبال راه‌اندازی مراکز اشتغال محلی در مناطق حاشیه‌ای اصفهان هستیم. مشاور کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی برنامه‌ریزی برای برگزاری رویداد در حوزه مسئولیت اجتماعی به‌منظور قدردانی از فعالان این حوزه را از جمله اقدامات کمیسیون برای فرهنگ‌سازی در حوزه مسئولیت اجتماعی بیان کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gq5n4