چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 19637
تاریخ انتشار: 1401/06/21 06:02

کردیت کارت چیست + نحوه گرفتن سریع کردیت کارت

در این مقاله در مورد تهیه کردیت کارت و کارت این نوع از حساب های بانکی برای شما توضیح داده ایم.

توضیح دهیم چگونه با پاسپورت ایرانی خود افتتاح حساب بین المللی انجام دهید و کریدیت کارت بگیرید.

تفاوت دبیت کارت و کردیت کارت

در اکثر کشورهای دنیا دو نوع کارت بانکی وجود دارد که عبارت اند از کارت دبیت و کردیت کارت.

این کارتها به دو دسته فیزیکی و مجازی تقسیم بندی می شوند.( برای آگاهی از شرایط مقاله مستر کارت فیزیکی را مطالعه کنید)

در کشور ایران مفهوم کردیت کارت وجود ندارد و بانک های ایران فقط دبیت کارت میدهند، پس مفهوم کردیت کارت شاید برای خیلی از ما ها عجیب باشد.

همانطور که گفته شد در اکثر کشورهای دنیا کردیت کارت نیز از طرف بانک به مشتری داده میشود و دبیت کارت در حال منسوخ شدن است.

کردیت کارت یا همان کارت اعتباری به واسطه اعتبار شما در بانک از ارزش بالایی برخوردار است.

در حال حاضر 90 درصد درگاه سایت ها فقط کردیت کارت را قبول میکنند و امکان فروش یا دادن خدمات توسط دبیت کارت را ندارند.

علی رقم اینکه دبیت کارت ها نیز به صورت بین الملل هستند و به سیستم ویزا کارت و مستر کارت متصل هستند، ولی درگاه بانکی اکثر سایتها امکان سرویس دادن به دبیت را ندارند و همان طور که قبلا گفته شد فقط با کردیت کارت میتوان از خدمات آن دسته از سایت ها استفاده کرد.

اما حالا چگونه میتوان کردیت کارت را بدست آورد؟

نحوه گرفتن کردیت کارت

کردیت کارت

به طور کلی دو نوع کردیت کارت در بانکداری جهانی وجود دارد که عبارت اند از سکوئر کردیت و کردیت اسکور .

شاید بارها و بارها ما ایرانیان به واسطه فیلمهای آمریکایی به صورت جسته و گریخته با مفهوم کردیت کارت آشنا شده باشید.

شما حتی می توانید با ثبت شرکت در ترکیه حساب تجاری و بدون محدودیت باز کنید.

اگر از این دست از افراد هستید باید بگویم که شما با مفهوم کردیت اسکور آشنایی داریم که به این صورت است که شما بدون داشتن مبلغی در کارت خود، از کردیت کارت خود خرج میکنید و بعدا با بانک تسویه میکنید.

این نوع کردیت کارت زمانی اتفاق می افتد که بانک مطمئن شود شما بعد از خرج کردن پول آن را به بانک بر میگردانید، این اطمینان میتواند داشتن اقامت و واریز زیادی وجه نقد داخل حساب یا دانشجو بودن در آن کشور و یا مشغول کار بودن در آن کشور است.

پس در نتیجه این مقاله مربوط به این نوع حساب کردیت کارت نیست و در این مقاله هرکجا در مورد کردیت کارت صحبت شد منظور نوع سکوئر آن هست.

این نوع از کردیت کارت ها به این صورت است که شما مبلغی را به عنوان سپرده داخل حساب قرار میدهید و به همان میزان، بانک به شما کردیت کارت میدهد.

زمانی که شما این مبلغ را خرج میکنید در انتهای ماه باید آن مبلغ را باید با بانک تسویه کنید.

چگونگی دریافت کردیت کارت

برای داشتن کردیت کارت و حتی بعضا در برخی از شعب زراعت بانک برای افتتاح حساب دبیت ساده نیز از شما اقامت ترکیه و همچنین قبض انرژی به نام میخواهند.

اما شرکت ترکیه هلپر پرداخت این کار را برای شما مشتریان عزیز هموار کرده است و شما تنها با پاسپورت خود میتوانید یک حساب بانکی بین المللی به همراه کردیت کارت و مستر کارت داشته باشید.

این نوع از کردیت کارت تضمین میشود که با پایین مبلغ سپرده گذاری و با بالاترین نوع حساب ( پلاتینیوم ) برای شما تهیه میشود.

کارت دبیت شما همان روز اول از بانک گرفته میشود و به شما تحویل داده میشود و کردیت کارت شما بعد از 20 روز به شعبه بانک میرسد.

البته لازم نیست شما 20 روز در ترکیه بمانید و ما به جای شما کارت کردیت را تحویل میگیریم و در صندوق امانات شرکت نگهداری میکنیم تا شما یا شخصی از سمت شما به دفتر  ما مراجعه کرده و کارت را تحویل بگیرید.

کارت کردیت شما که از آنکارا صادر میشود دارای چیپ و قابلیت کانتکت لِس هست و همچنین اسم شما بر روی کارت درج شده است.

نحوه استفاده از کردیت کارت

دبیت کارت Debit

به طور کلی بعد از افتتاح حساب بانکی بین المللی به همراه کردیت کارت شما 2 عدد کارت بانکی دارید.

یک کارت دبیت کارت که یه سیستم ویزا کارت و مستر کارت متصل است و دارای ارزهای لیر ، یورو و پوند و همچنین سوئیفت فعال میباشد.

و یک کارت کردیت پلاتینیوم که دقیقا مشابه امکانات دبیت کارت را دارد و علاوه بر آن قابلیت های کردیت کارت را نیز دارد که در پایین توضیح داده ایم.

اما همان گونه که در بالا توضیح داده شد شما میتوانید مبلغی را که به صورت سپرده داخل بانک گذاشته اید را از همان روز اول که کردیت کارت شما صادر شد خرج کنید و بعد از آن در پایان ماه به مدت 10 روز شما مهلت شارژ مجدد حساب کردیت کارت خود را از طریق دبیت کارت و اپلیکیشن بانک زراعت دارید.

اما شاید سوال کنید که اگر این شارژ در پایان ماه اتفاق نیافتد چه میشود؟

اگر شما در پایان ماه در 10 روز مقرر شده شارژ حساب را انجام ندید، فقط کردیت کارت شما توقف فعالیت میشود و 100 لیر نیز جریمه میشود و تا زمانی که تصویه و شارژ کردیت کارت خود را انجام دهید.

اما تا آن حساب شما فعال است و دبیت کارت شما نیز فعال است و میتوانید از آن استفاده کنید.

مزایای کردیت کارت

در حال حاضر 90 درصد درگاه های پرداخت اینترنتی فقط امکان استفاده از کردیت کارت را میدهد.

درست است که دبیت کارت هم کاملا بین المللی است و به سیستم ویزاکارت و مسترکارت متصل است ولی درگاه پرداخت ها به طوری فعالیت میکنند که فقط قابلیت پذیرش کردیت کارت را دارند.

برخی از سایتها که فقط و فقط میتوانید از طریق کردیت کارت استفاده کنید سایت های رزرو هتل مثل سایت Hotels.com و booking.com هستند.

همچنین سایت محبوب Air BnB نیز فقط پذیرنده کردیت کارت است.

برای رزرو خودرو به طور مثال از سایت و یا حتی دفاتر اجاره خودرو در فرودگاه فقط میتوانید از طریق کردیت کارت این کار را انجام دهید.

اگر در خارج از ایران هستید شما میتوانید از طریق کردیت کارت به راحتی از سایت های فروشگاهی بزرگ مثل آمازون هم به صورت عادی خرید کنید و به صورت قسطی.

به این ترتیب شما میتوانید به راحتی یک لپتاپ یا یک گوشی تلفن همراه را بدون هیچ پیش شرطی به صورت قسطی خریداری کنید و در همان ابتدا نیز کالای خریداری شده برای شما ارسال میشود.

 

در نهایت برای مشاوره و رزرو وقت جهت افتتاح حساب بانکی در استانبول میتوانید از طریق سایت ترکیه هلپر( https://turkeyhelper.com) برای رزرو وقت اقدام کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8zq5