سه‌شنبه 07 فروردین 1403 - 26 Mar 2024
کد خبر: 3400
تاریخ انتشار: 1400/07/23 09:49

کاهش نرخ سکه و ارز در هفته ی سوم مهر

سومین هفته مهر نرخ ارز و سکه با روند نزولی همراه بود و شاخص بورس نیز نسبت به هفته گذشته افت شدیدی را تجربه کرد.

در سومین هفته مهر نرخ ارز و سکه نسبت به هفته گذشته روند کاهشی تندتری داشت به طوری که نرخ دلار در بازار آزاد به کانال ۲۶ هزار تومان نزدیک شد و نرخ طلا نیز در چند هفته گذشته به کمترین حد خود در رسید اما این کاهش نرخ در آخرین روز معاملات هفته پنجشنبه(۲۲ مهر ) جای خود را به افزایش نرخ داد و اندکی از این افت نرخ را جبران کرد.

بازار ارز نیز در این هفته نسبت به روزهای گذشته از ریزش بیشتری در شاخص همراه بود به طوری که شاخص کل بورس تهران، در نخستین روز هفته شنبه ۱۷ مهر ماه در ابتدای معاملات با رشد ۵۰۰ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با اُفت ۲۲ هزار و ۲۸۰ واحد بر روی پله یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۸۳ واحدی قرار گرفت.

همچنین در آخرین روز معاملات شاخص کل بورس تهران، در ۲۱ مهرماه در ابتدای معاملات با اُفت ۹۰۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی قرار گرفت. در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با اُفت ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد بر روی پله یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحدی قرار گرفت.

دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی برگشت

در این هفته شاهد روند نزولی نرخ ارز بوده‌ایم به طوری که دلار با کاهش متوسط یک هزار و ۵۰۰ تومانی از نرخ ۲۷ هزار و ۹۸۵ تومان به ۲۶ هزار و ۵۲۶ تومان رسیدهمچنین یورو نیز حدود یک هزار و ۴۰۰ تومان ارزان شد و از نرخ ۳۱ هزار و ۸۶۵ تومان به نرخ ۳۰ هزار و ۴۶۰ تومان نزول کرد.

سکه در کانال ۱۱ میلیون تومانی ماندگار شد

نرخ سکه و طلا همسو با نرخ ارز روند کاهشی داشت و سکه طرح جدید با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی از نرخ ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۸ هزار تومان در بازن هفته ارزان شد و از نرخ یک میلیون و ۱۵۱ هزار تومان به یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان کاهش یافت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45zy94