یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 9238
تاریخ انتشار: 1400/10/06 15:40

کام این سهامداران تلخ شد+ جدول

امروز معامله‌گرها ۱۵۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۳.۸درصد از کل سهام معدنی دماوند معامله شد.

روز جاری در مجموع حدود سه هزار و ۶۷۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خودرو»، «فولاد»، «جمح» و «شبندر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

در سومین روز هفته معادل ۱۵۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد، ایران‌ خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۱۳۰میلیارد تومان دوم شد و سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام صنایع شیمیایی سینا (شسینا) پس از بازگشایی ۶.۵درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام بیمه حافظ (وحافظ) با افت ۲۰. درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که ۵۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات ۴۶۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۳.۸درصد از کل سهام معدنی دماوند (کدما) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۷.۷درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در پنج سهم به بیش از ۱۰۰میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۰نماد نخست اختصاص داشت.

 

منبع: اقتصاد آنلاین


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nz7v3