پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 18286
تاریخ انتشار: 1401/04/22 03:55

کاربرد دستگاه یخ در بهشت : شرکت کابان تجهیز

هیچ چیز مانند مشاهده یخ در بهشت های رنگارنگ جلوی مغازه های آبمیوه فروشی و نوشیدن یک لیوان نوشیدنی تگری و خنک در گرمای تابستان ، حس نوستالژیک و روزهای خوش کودکی را زنده نمی کند. این نوشیدنی دلچسب یخی در شهرهای شرجی و در فصول گرم طرفداران بسیاری مخصوصا در میان کودکان و نوجوانان دارد و می تواند علاوه بر رفع تشنگی، جگر آدم را حال بیاورد.

یخ در بهشت که ریشه آن به کشور آمریکا برمی گردد، توسط دستگاه هایی به نام یخ در بهشت ساز تهیه می شود که از ترکیب آب و شکر با انواع آبمیوه‌ها و یا شربتهای بدون گاز خوش رنگ و خوش طعم و منجمد کردن آنها بدست می آید.

امروزه دستگاه یخ در بهشت از تجهیزات برودتی پرکاربرد در کافی شاپ ها، رستوران ها، فست فودها، هتل ها، فودکورت ها، بستنی فروشی ها و آبمیوه فروشی ها، ویتامینه ها و مراکز تجاری و تفریحی بشمار می رود.

%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%DB%8C%D8%AE%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA.jpg

در ادامه این مبحث، شرکت کابان تجهیز قصد دارد شما را بیشتر با انواع دستگاه یخ در بهشت و ویژگیهای آنها آشنا سازد.

 

ساختار دستگاه یخ در بهشت : شرکت کابان تجهیز

تمامی مدلهای دستگاه یخ در بهشت ساز از دو قسمت اصلی تشکیل شده اند:

  • مخزن دستگاه : که محل ریختن شربت، آب میوه و نوشیدنی های مختلف با رنگ ها و طعم های گوناگون می باشد. این مخزن از جنس پلی کربنات نشکن و شفاف ساخته می شود که به خاطر قابل مشاهده بودن نوشیدنی های رنگین، موجب جذب مشتریان نیز می گردد. همزن های موجود در هر مخزن که به شکل حلزونی طراحی می شوند با همزدن مداوم و ملایم مایعات درون مخازن، یخ در بهشت یکدست را آماده نوشیدن می کنند.

در پایین ترین قسمت هر مخزن یک شیر خروجی قرار دارد که پس از تبدیل شربت به یخ، از طریق آن در لیوان یا ظرف مورد نظر سرو می‌شود.

غالبا با تعبیه یک سینی مشبک و ظرف آبریز در زیر شیر، هنگام سر ریز شدن یخ در بهشت از لیوان یا چکه کردن شیر تخلیه، پسماندها درون سینی جمع می شوند. این بخش معمولا به صورت کشویی طراحی  می شود تا به راحتی بتوان آنرا تخلیه کرد و شستشو داد.

  • قسمت سرد کننده : بخش زیرین مخزن دستگاه یخ در بهشت که به نوعی بدنه آن نیز محسوب می گردد، وظیفه تبدیل مایعات به یخ را برعهده دارد و خود شامل کمپرسور و موتور دستگاه می گردد. کمپرسور در واقع اصلی ترین قطعه این دستگاه محسوب می شود که قدرت بالایی دارد و کاملا با آب و هوای گرم سازگار است، از اینرو با آسودگی می توان دستگاه یخ در بهشت ساز را در شرایط مختلف آب هوایی استفاده کرد.  

 

 %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%DB%8C%D8%AE%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%20(3).jpg

انواع دستگاه یخ در بهشت : شرکت کابان تجهیز

اصلی ترین دسته بندی این دستگاه ها بر اساس تعداد مخزن هایی که دارند صورت میگیرد و به گروه های تک مخزن، دو مخزن، سه مخزن و حتی چهار مخزن تقسیم بندی می گردند.

آنچه بدیهی ست هرچه تعداد مخزن ها بیشتر باشد، بازدهی دستگاه یخ در بهشت نیز افزایش می یابد و انتخاب تعداد مخزن با توجه به حجم کاری و تعداد نوشیدنی هایی که نیاز به تولید است، تعیین می گردد. ظرفیت هر مخزن معمولا از 10 تا 30 لیتر متغیر است که مشخص کننده گنجایش کل دستگاه می باشد و با افزایش آن، قیمت دستگاه نیز بیشتر میشود.

 

ویژگیها و مشخصات دستگاه یخ در بهشت : شرکت کابان تجهیز

با در نظر گرفتن این موضوع که، این دستگاه به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست کار می کند، بنابراین کل فرایند درست کردن یخ در بهشت خنک و خوشمزه، با رعایت موارد بهداشتی انجام می شود.

 

همانطور که گفته شد جنس مخزن غالبا از پلی کربنات نشکن می باشد که از  سخت ترین و مقاوم ترین مواد شفاف محسوب می گردد و از مزایای بیشماری برخوردار است : سبک بودن، عدم تاثیر بر رنگ، مزه و بوی یخ در بهشت، مقاومت بالا در برابر واکنش های شیمیایی، مستحکم بودن در برابر ضربات فیزیکی و خط و خش و گرما و سرما، از جمله ویژگیهای این ماده می باشند. علاوه بر اینها، یکی از ویژگیهای بارز مخزن دستگاه یخ در بهشت ساز این است که پلی کربنات سرما را دیرتر از دست میدهد و خنکی شربت را بیشتر حفظ می کند، به همین علت، فشار کمتری به موتور دستگاه وارد می گردد و در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.

جهت ساخت بدنه قسمت سردکن دستگاه یخ در بهشت ، از استیل ضد زنگ بهره گرفته می شود که از بهترین آلیاژهای مورد استفاده در تجهیزات برودتی می باشد. علاوه بر امکان شستشوی آسان بدنه، رسانا بودن استیل موجب می گردد که گرمای تولید شده توسط موتور براحتی به بیرون هدایت شود و به نوشیدنی منتقل نگردد. همین امر باعث افزایش طول عمر موتور دستگاه یخ در بهشت ساز می گردد.   

برخی مدلهای دستگاه یخ در بهشت دارای صفحه‌ی نمایشگر دیجیتال برای نشان دادن دمای داخل مخزن و تنظیم دما و چرخش پاروها هستند.

 

مزایای استفاده از  دستگاه یخ در بهشت : شرکت کابان تجهیز

با توجه به مطالب فوق، از فواید این دستگاه کاربردی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. دستگاه یخ در بهشت کاملا بهداشتی عمل می کند.
  2. نوشیدنی های تولید شده توسط این دستگاه بافتی کاملا یکدست دارند.
  3. موتور دستگاه یخ در بهشت ساز بسیار قدرتمند است.
  4. دستگاه بسیار کم صدا و بدون لرزش کار می کند.
    مصرف برق در دستگاه یخ در بهشت بسیار پایین است.
  5. ساختار دستگاه به گونه ایست که از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند.
  6. نصب و کار کردن با دستگاه یخ در بهشت بسیار راحت و آسان می باشد.
    امکان جدا کردن مخزن، همزن و شیر تخلیه و شستشوی آسان و سرهم کردن دوباره آنها، از دیگر مزایای این دستگاه بشمار میرود.

قیمت دستگاه یخ در بهشت ساز : شرکت کابان تجهیز

از عوامل و فاکتورهایی که بر قیمت این دستگاه ها تاثیر می گذارند می توان به تعداد مخزن و گنجایش هر کدام، جنس مخزن و بدنه، قدرت و کیفیت موتور، توان سرمایشی، کیفیت شیر تخلیه و برند دستگاه اشاره نمود.

 %D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87%20%DB%8C%D8%AE%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%20(2).jpg

فروش انواع دستگاه یخ در بهشت در شرکت کابان تجهیز

چنانچه نیاز به خرید دستگاه یخ در بهشت ساز برای کسب و کارتان دارید، کارشناسان شرکت کابان تجهیز با ارائه مشاوره رایگان از مشخصات فنی مدلهای مختلف گرفته تا اعلام قیمت به روز، با صبوری در خدمت شما عزیزان می باشند. فروشگاه کابان تجهیز در کنار امکان خرید حضوری، خرید از طریق وب سایت را نیز فراهم نموده است تا بدون صرف وقت در ترافیک و صرف هزینه، افراد ساکن در شهرهای دور نیز بتوانند دستگاه مورد نظرشان را سفارش گذاری نمایند. 

مراجعه به سایت فروشگاه کابان تجهیز پیش از خرید می تواند اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید مناسبترین دستگاه را خریداری نمایید.

 https://kabantajhiz.com/

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n9ldv