چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 3413
تاریخ انتشار: 1400/07/23 17:15

چگونه بدون نگرانی در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنم؟

ارزهای دیجیتال با پشتوانه‌ی غیر ارزی نوعی رمز ارز با ثبات است که پشتوانه‌اش به جای دلار طلا، نفت، بیمه، الماس و فلزات گران‌بها است. ارزهای دیجیتالی که پشتوانه غیر ارزی خصوصاً طلا دارند، مناسب افرادی است که نگران سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی هستند.

در دنیای ارزهای دیجیتال شاهد هستیم که هر لحظه توکنی جدید خلق می‌شود. بعضی از این توکن ها شرایط خوبی را تجربه می‌کنند و طرفداران خاص خود را دارند اما خیلی از آن‌ها نه تنها در بازار مطرح نمی‌شوند، بلکه شکست‌های تلخی را نیز تجربه می‌کنند. رمز ارزها غالباً پشتوانه ارزی دارند و عموماً هم با قیمت دلار معامله می‌شود. در کنار ارزهای دیجیتالی که با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، شاهد هستیم که رمز ارزهایی با پشتوانه غیر ارزی خلق شده‌اند. همراه ما باشید تا با این ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا

رمز ارزها با پشتوانه طلا به این صورت هستند که یک ارز دیجیتال با مقداری مشخصی طلا مرتبط است و پشتوانه طلای فیزیکی دارند. مثل ارزش یک رمز ارز برابر با یک گرم طلا هست. ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا بیشتر از سایر رمز ارزهایی هستند که پشتوانه غیر ارزی دارند. در خصوص این رمز ارزها باید گفت؛ این ارزهای دیجیتال در گروه رمز ارز با ثبات یا استیبل کوین‌ها (Stablecoin) قرار دارند اما بر خلاف تتر که پشتوانه‌اش دلار است، پشتوانه طلا دارند. به معنای ساده‌تر سرمایه‌گذاران طلای دیجیتال می‌خرند. 

کدام رمز ارزها پشتوانه طلا دارند؟

ارزهای دیجیتالی که پشتوانه طلا دارند، مناسب افرادی است که نگران سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی هستند. هدف اصلی این رمز ارزها رفع موانع مربوط به معامله و نگهداری طلای فیزیکی است. به نوعی سرمایه‌گذار هم در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری می‌کند، هم در بازار پرمخاطب طلا ورود کرده است.در ادامه با تعدادی از این ارزهای دیجیتال آشنا می‌شویم.

گلد کوین (GLC) و تتر گلد (XAUT)، پکس گلد (PAX Gold)، دیجیکس گلد (DGX)، پرت مینت گلد (Perth Mint Gold)، ملد گلد (Meld Gold)، نشانه طلای نعناع پرت (PMGT) و رمز ارز ایرانی پیمان (PayMon (PMN پشتوانه طلا دارند. رمز ارزهای کم رونق تری مثل AurumCoin، DigixDAO، Hello Gold و Puregold پشتوانه طلا دارند اما مخاطبان زیادی تا به این لحظه نداشته‌اند.

در ایران نیز عرضه و فروش سکه طلا در بانک کارگشایی بانک مرکزی را شاهد بودیم که پیشنهاد شد، رمز ارز ایرانی با پشتوانه طلا ایجاد شود. به این صورت که افراد طلای خود را به بانک بسپارند و بانک در ازای آن به صاحب طلا وام با پشتوانه طلای امانتی فرد دهد. همچنین با عرضه رمز ارز دیجیتال می‌توان به ارزش یک توکن طلا به فرد سرمایه‌گذار ارز دیجیتال داد.

ارز دیجیتال با پشتوانه بیمه

ارز دیجیتال با پشتوانه بیمه در ایران عرضه شد که پشتوانه این رمز ارز سه شرکت بیمه ایران، البرز و رازی است. رمز ارز bzb در ۶ صرافی بزرگ دنیا پذیرفته شده است.

ارز دیجیتال با پشتوانه فلزات گران‌بها

ولادیمیر پوتانین (Vladimir Potanin)، یکی از ثروتمندترین افراد روسیه است و در جایگاه ۵۸ مین فرد ثروتمند دنیا قرار دارد. او موفق شد از بانک مرکزی روسیه مجوز راه‌اندازی ارز دیجیتالی با پشتوانه پالادیوم، کبالت و مس را دریافت کند.

رمز ارز با پشتوانه نفت

در کنار فلزات گران‌بها شاهد هستم که ارزهای دیجیتالی با پشتوانه نفت عرضه شده‌اند. رمز ارز OilCoin پشتوانه طلا دارد و هر واحد از آن معادل یک بشکه نفت است. ونزوئلا نیز می‌خواهد، برای کاهش اثر تورم در این کشور، رمز ارز Petro را با پشتوانه‌ی ۵.۳ میلیارد بشکه نفت خام به بازار معرفی کند.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز مدعی است که ایران می‌تواند به تنهایی با همراه با سایر کشورها ارز دیجیتال با پشتوانه نفت بسازد. فناوری که از نظر او می‌تواند جایگزین سوئیفت شود.

رمز ارز با پشتوانه الماس

اولین توکن با پشتوانه الماس‌ یک قیراطی با نام A۱۰۱ از سوی شرکت ققنوس در ایران معرفی شد.

همراهان گسترش نیوز فراموش نکنند که گزارش ارائه شده، سیگنال خرید و فروش نیست و برای افزایش دانش شما در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال منتشر شده است.

منبع: گسترش نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m5r52