چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 11163
تاریخ انتشار: 1400/10/28 15:13

چشم انداز کاهشی قیمت دلار

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه با ۱۴۲ تومان کاهش، ۲۷,۱۴۳ تومان معامله شد. قیمت دلار در بازار آزاد نیز ۲۷,۳۰۰ تعیین شد.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه ۲۸ دی با ۱۴۲ تومان کاهش، ۲۷,۱۴۳ تومان معامله شد. طی معاملات امروز، ۲۷,۲۱۰ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۱۲۶ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است. قیمت دلار در بازار آزاد نیز ظهر امروز ۲۷,۳۰۰ ثبت شد.

چشم‌انداز کاهشی قیمت دلار

کارشناسان و تحلیلگران بازار ارز با توجه به انتظارات کاهشی تورم و همچنین افزایش عرضه در بازار ارز ایران معتقدند چشم‌انداز نرخ ارز در ایران کاهشی است.

این افراد با اشاره به سیگنال‌های سیاست گذار و بازار‌ساز مبنی بر افزایش قابل توجه میزان عرضه در بازار ارز و همچنین پیشرفت‌های حاصل شده در روند مذاکرات هسته‌ای‌ ایران با ۱+۴ بر این باور‌ند که در هفته‌های آتی بازار ارز تهران شاهد کاهش قیمت و رسیدن به سطوح پایین‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر این افراد با اشاره به تلاش مشابه و بی‌نتیجه روز شنبه قیمت دلار در جهت گذشتن از مرز ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی همچنین معتقدند که کاهش قیمت در کانال ۲۷ هزار تومانی به دلیل حمایت‌های معامله‌گران می‌تواند مدت بیشتری به طول بینجامد و کانال ۲۷ هزار تومانی را هسته سخت نرخ دلار دانستند.

دیدگاه متفاوت به مذاکرات

برخی دیگر از تحلیلگران بازار ارز نیز با اشاره به تاثیر‌پذیری نرخ ارز از اخبار مذاکرات کمیسیون مشترک برجام و کاهش ۱۰ درصدی قیمت دلار از ابتدای انتشار اخبار مثبت مذاکراتی، معتقدند این وقفه به وجود آمده در روند کاهشی نرخ ارز می‌تواند به دلیل عدم انتشار اخبار جدید از مقر مذاکرات و سکوت خبری این رویداد باشد.

این افراد همچنین بر این باورند که کلید عبور نرخ دلار از این هسته سخت و مرز حمایت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی انتشار اخبار مثبت جدید از مذاکرات وین است.

در نهایت قیمت دلار در پایان ساعات کاری روز دوشنبه ۲۷ دی ماه با ۱۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز یکشنبه در سطح قیمتی ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومانی به کار خود پایان داد. پیش‌بینی‌های صورت گرفته از نرخ ارز برای روز‌های میانی هفته هم در بازه ۲۷ هزار و ۴۵۰ تا ۲۷هزار و ۶۵۰ تومان مطرح می‌شد.

 

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2ogmq3