دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 7326
تاریخ انتشار: 1400/09/13 15:20

چرا بازار بورس امروز منفی شد؟+ نمادهای پرتراکنش(۱۳ آذر)

بازار سهام امروز در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما سرانجام شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار وارد در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار شد.

امروز بازار سهام در ابتدا کار خود را مثبت شروع کرد. اما در ادامه با افت به کار خود ادامه داد و سرانجام نیز شاخص کل با ریزش بیش از پنج هزار در کانال یک میلیون و ۳۳۴ واحد قرار گرفت.

شاخص کل امروز با افت ۰٫۴درصدی مواجه بود و شاخص هم‌وزن اما بیش از این‌ها افت داشت و ۱٫۲۷ درصد ریخت. ارزش معاملات در بازار امروز بیش از سه هزار میلیارد تومان بود.

بازار سهام در ابتدا به کمک رشد شستا و فولادی‌ها مثبت آغاز به کار کرد. اما در ادامه با افت قابل توجه بانکی‌ها قرمز شد. وبملت، وتجارت، اخابر و وبصادر بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل امروز را داشتند. شستا، فسبزوار و پترول نیز امروز از سایر نمادها پرتراکنش‌تر بودند.

برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. همچنین بیشترین ارزش معاملات نیز برای پالایش، کمند و کیان ثبت شد. خبهمن، پترول و خگستر نیز بیشترین حجم معاملات را در بازار امروز داشتند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۰ واحد ریخت و شاخص کل وارد کانال ۱۹ هزار و ۱۳۵ واحد شد. زاگرس بیشترین اثر مثبت و فرابورس و فجهان بیشترین تاثیر منفی در بازار فرابورس امروز را داشتند.

پذیره‌نویسی اتکا بازار امروز را منفی کرد

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: امروز در ابتدا بازار نسبتا سبز بود و امید می‌توانست به بازار برگردد. اما اعلام پذیره‌نویسی اتکا تهران در ساعت ۳۰: ۹باعث جذب نقدینگی موجود در بازار شد و در نتیجه سهم‌ها را به صف فروش کشاند.

وی ادامه داد: من به بازار این هفته امیدوارم و معتقدم اگر در بازار کم‌عمق با ارزش معاملات پایین حال حاضر این پذیره‌نویسی صورت نمی‌گرفت روند مثبت بازار حفظ می‌شد. احتمالا فردا وضعیت بازار بهتر خواهد بود.

 

منبع: تجارت نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27x8g4