سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 3149
تاریخ انتشار: 1400/07/20 11:12

پیش بینی دو تاکتیک برای جلوگیری از ضرر بازار دلار

کاهش یکباره قیمت دلار موجب شد که خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. به نظر می رسد از چهارشنبه هفته گذشته، برنده واقعی بازار کسانی بوده اند که هر بالایی را فرصتی برای فروش در نظر گرفتند.

ورود موقت خریداران به بازار ارز، جهت اسکناس آمریکایی را تغییر نداد. دلار که در معاملات پشت خطی روز یکشنبه در مسیر صعودی قرار گرفته بود، روز دوشنبه با هجوم دوباره فروشندگان، حتی حمایت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان را از دست داد. ضرر یکباره خریداران و روند کاهشی اسکناس آمریکایی از روز چهارشنبه موجب شده است که کمی شرایط برای دارندگان اسکناس آمریکایی سخت تر شود.

در این میان، کاهش یکباره قیمت دلار موجب شد که خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. به نظر می رسد از چهارشنبه هفته گذشته، برنده واقعی بازار کسانی بوده اند که هر بالایی را فرصتی برای فروش در نظر گرفتند.

پیش بینی دو تاکتیک برای نوسان قیمت دلار

به باور بیشتر تحلیل گران شرایط بازار ارز به گونه ای است که دو تاکتیک را می توان برای دوری از ضرر و پوشش ریسک مورد استفاده قرار داد. دسته ای از تحلیل گران اعتقاد دارند که معامله گران تا آغاز زمان روشن شدن نتایج مذاکرات هسته ای بهتر است که اقدام به معامله خاصی نکنند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار باشند.

 در مقابل، دسته دیگری از تحلیل گران معتقدند که معامله گران باید خرید و فروش های سریع را در دستور کار قرار دهند. از نگاه آن ها، روند بازار کمی نشان دهنده افزایش ریسک خرید و فروش است و در چنین شرایطی بهتر است که بازیگران ارزی، سریع موقعیت خرید و فروش خود را تنظیم کنند. به باور آن ها نقاط ۲۷ هزار و ۱۰۰ و ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان باید مورد توجه معامله گران کاهشی باشد و افزایشی های بازار نیز به مقاومت های ۲۷ هزار و ۵۰۰ و ۲۷ هزار و ۷۵۰ تومان دقت کنند.

منبع: اقتصاد نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36jrj4