جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 16819
تاریخ انتشار: 1401/03/02 01:08
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

پیشرفت‌های صنعت خودرو قابل دفاع است

گروه صنعت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افزایش کیفیت و تنوع محصول در گروه صنعتی ایران‌خودرو نسبت به سال‌های گذشته کاملا مشهود است. اقدامات خوبی در این گروه صنعتی در حال اجراست و این خودروساز برای تولید خودرو برقی و ترکیبی برنامه‌هایی در دست دارد.

 

سیدمصطفی میرسلیم ادامه داد: با توسعه فناوری، محصولات جدید ایران‌خودرو قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی شده‌اند. برای رسیدن به اهداف کیفی تولید و تنوع‌بخشی به محصولات باید حمایت‌های مالی لازم انجام و این اطمینان به مردم داده شود که خودروسازان ما توان تولید محصولات غیرتجملی اما با کیفیت و قابل رقابت را دارند.

، وی افزود: مسائل اقتصادی و کلان کشور و هزینه‌های تمام‌شده تولید در قیمت فروش خودرو موثر هستند که عمده آنها در اختیار خودروساز نیست؛ مانند قیمت مواد اولیه و واسطه‌ای، دستمزدها و هزینه‌های مالی.

میرسلیم ادامه داد: معتقدم در خودروسازی نوین کشور پیشرفته‌هایی انجام‌شده که با توجه به شرایط موجود و محدودیت‌های تحمیلی قابل دفاع است و همین دستاوردهای ارزشمند، بسیاری از رقبای خارجی و واسطه‌های داخلی آنها را که روی نابودی صنعت خودرو ایران پس از اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و ظالمانه حساب می‌کردند، به خشم آورده و در چند ماهه اخیر حمله‌ها و هجمه‌های غیرمنصفانه و همه‌جانبه‌ای را علیه صنعت خودرو و بدبین کردن مردم و مسئولان به فعالیت‌های کارکنان خدوم آن صنعت طراحی و اجرا کردند تا مانع اصلاحات و پیشرفت در این صنعت شوند.

وی به فرمان ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: امکانات لازم در حوزه‌های ساختاری و فنی و پشتیبانی برای رسیدن به این اهداف باید فراهم شود و خودروسازان ما توان خارج کردن محصولات قدیمی از مدار تولید و عرضه محصولات جدید را دارند.

میرسلیم گفت: ایران‌خودرو، دیگر خودروساز ۳۰ سال پیش نیست که فقط پیکان تولید می‌کرد، بلکه در بخش فنی و زیرساخت، توان طراحی و توسعه و تولید انبوه خودروهای جدید را پیدا کرده است.

تمجید از توقف تولید خودروهای ناقص

معاون دادستان کل کشور در بازدید از ایران‌خودرو فارس، استخدام نیروی انسانی در ایران‌خودرو در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مقدمه‌ای برای تحقق شعار سال برشمرد و گفت: این اقدام عامل مهمی برای بهبود معیشت جوانان و ایجاد زمینه ازدواج آنها و جلوگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی در خانواده‌هاست.

سعید عمرانی با قدردانی از گروه صنعتی ایران‌خودرو در افزایش تولید خودرو کامل و عرضه به بازار محصولات، از میثاق‌نامه مدیران ارشد این گروه صنعتی برای توقف تولید خودرو کسری‌دار، به‌عنوان یادگار شرایط سخت تحریمی نام برد و گفت: اهتمام مدیرعامل این گروه صنعتی در توقف تولید خودرو کسری‌دار و افزایش عرضه به بازار قابل‌توجه است.

معاون دادستان کل کشور افزایش کیفیت در محصولات خودروسازان را امری مهم دانست و افزود: جوانان شایسته‌ای در صنعت خودرو کشور مشغول به‌کار هستند که قادر به نوآوری و طراحی محصولات جدید، باکیفیت و قابل رقابت با خودروهای جهانی هستند.

وی تصریح کرد: با قطعه‌سازانی که اصول کیفیت را رعایت نمی‌کنند، برخورد و آنها را از چرخه تامین و تولید خارج کنید.

وی گفت: مسئولان قوه قضاییه با هدف حمایت از حقوق عامه و کمک به بنگاه‌های تولیدی اقدام به بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی می‌کنند تا در رفع موانع تولید بنگاه‌ها از جمله ایران‌خودرو یاری‌رسان باشند.

وی در عین حال خواستار افزایش تولید، عرضه و بهبود کیفیت خودروها شد.

افزایش کیفیت

در این بازدید، مدیرعامل ایران‌خودرو فارس نیز گزارشی از روند تولید در این سایت ارائه کرد. عبدالرضا ملاکی گفت: افزایش تولید در ایران‌خودرو فارس همراه با ارتقای کیفیت است و معیار ما برای ارزیابی کیفیت محصولات میزان رضایتمندی مشتریان است.

وی گفت: در تلاشیم با افزایش کیفیت تولید، تعداد مراجعات مشتریان به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را به حداقل برسانیم.

تولید سورن‌پلاس دوگانه‌سوز

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو تبریز گفت: از ابتدای امسال تا دهه سوم اردیبهشت، با همت و تلاش بی‌وقفه کارکنان، با رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار خودرو تجاری‌سازی شده است.

اصغر خوش‌فهم افزود: روند تولید خودرو در ایران‌خودرو تبریز افزایشی است و میانگین تولید روزانه در این سایت ۳۵۰ دستگاه است که با بهبود وضعیت تامین، ظرفیت تولید روزانه تا ۵۰۰ دستگاه قابل افزایش است.

وی افزود: از خردادماه مطابق با اهداف کلان گروه صنعتی ایران‌خودرو، خودرو دارای کسری قطعه تولید نخواهد شد.

مدیرعامل ایران‌خودرو تبریز گفت: برنامه تولید این شرکت امسال ۷۸ هزار خودرو است که بیش از ۸۰ درصد سهم تولید به خودرو سورن‌پلاس اختصاص یافته است.

خوش‌فهم افزود: تولید ویژه سورن پلاس پایه گازسوز جدید در دستور کار امسال این شرکت قرار گرفته است.

او ادامه داد: رویکرد این شرکت افزایش تولید همراه با ارتقای کیفیت محصولات است.

گفتنی است، ظرفیت اسمی تولید شرکت ایران‌خودرو تبریز، سالانه ۱۳۰ هزار خودرو بوده و از بدو تاسیس تاکنون بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودرو در این سایت تولید و به بازار عرضه شده است.

تشکیل کارگروه‌هایی ویژه

با تحقق اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، کارگروه تخصصی در حوزه ارتقای کیفیت محصولات با هدف تحول کیفی محصولات و افزایش رضایتمندی مشتریان آغاز به‌کار کرد.

در نشستی که با معاونان کیفیت گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا برگزار شد، گزارشی درباره برنامه‌های راهبردی و جامع تحول محصولات و خدمات دو خودروساز ارائه و زمینه‌های همکاری‌های مشترک دوجانبه موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

بر این اساس، گروه‌های کاری مشترکی در ۸ محور با حضور نمایندگانی از دو خودروساز تشکیل شده و به‌طور هفتگی و مستمر، درباره سرفصل‌های هر یک از کارگروه‌ها، برنامه‌ها و اقدامات مدنظر ارائه می‌شود و نشست‌های مشترک با جدیت دنبال خواهد شد.

همکاری استراتژیک دو گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا در راستای تغییر و تحول ریشه‌ای در کیفیت و ارتقای رضایت‌مندی مشتریان انجام می‌شود. این مهم در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و بخشی از فرمان ۸ بندی ریاست‌جمهوری و نیز تکریم و عمل به انتظارات مردم و مشتریان انجام می‌شود و بی‌تردید دستاوردهای چشمگیری به‌همراه خواهد داشت که راهگشای مسیر نوینی است که خودروسازان در پیش گرفته‌اند.

برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور در سال ۱۴۰۱، با رویکرد مثبت و جدیت بیشتری در دستور کار مدیران عامل شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا قرار گرفته و در هفته‌های اخیر نیز نخستین گام‌ها در راستای تحقق آن برداشته شده و انتظار می‌رود با ایجاد سازکارهای لازم، تحولات عمده‌ای در زمینه طراحی و تولید محصول مشترک، تنوع محصول، کاهش هزینه‌های تولید، خدمات پس از فروش، چابک‌سازی زنجیره تامین و توسعه بازارهای بین‌المللی فراهم شود.

برنامه اتحاد استراتژیک دو خودروساز بزرگ کشور، با مطالعه و الگوبرداری دقیق از نمونه‌های موفق جهانی در دستور کار قرار گرفته و با شناسایی ظرفیت‌ها و چارچوب‌های صنعتی ایران، وارد مرحله عملیاتی شده است.

«پیکان» جهانی شد

تیم پیکان در دوازدهمین حضور خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا موفق به کسب مقام قهرمانی شد تا برای هشتمین‌بار جام این مسابقات مهم را بالای سر ببرد و سهمیه رقابت‌های جهانی را بگیرد.

دیدار نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد. گروه‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن در این مسابقه برای کسب مقام قهرمانی و جام بیست‌ودوم به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان پیمان اکبری با شکست ۳ بر ۲ تیم سانتوری، سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به عنوان قهرمان قاره آسیا به‌دست آوردند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در پیامی، این موفقیت را به تیم «پیکان ایران» تبریک گفت.

متن پیام مهدی خطیبی بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی قهرمانانه شما نام‌آوران تیم والیبال پیکان در عرصه بین‌المللی و کسب بالاترین مقام آسیا، مایه مسرت و شادمانی و افتخار بزرگی است که شایسته نام ایران و ملت شریف و بزرگوارمان است. درخشش شما بلندهمتان بار دیگر ثابت کرد که با تکیه بر توان شما جوانان، آینده درخشان ایران اسلامی در همه عرصه‌ها رقم خواهد خورد و پرچم پرافتخار کشورمان بر بلندای قله‌های بالندگی همواره به اهتزار در خواهد آمد.

اینجانب این موفقیت بزرگ ورزشی در عرصه بین‌المللی را به تک‌تک ملت ایران تبریک گفته و همت همه شما بازیکنان عزیز را قدر می‌نهم. همچنین از آقایان معروف و موسوی و انگاپت و نیمیر نیز به دلیل این همکاری و همیاری ارزشمند کمال تشکر را دارم.

از درگاه خداوند یکتا، استمرار درخشش و پیروزی‌هایتان را آرزومندم.»

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v5dlp