چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 24 Apr 2024
کد خبر: 17474
تاریخ انتشار: 1401/03/23 01:50

پرواز بورس آغاز شد

​شاخص کل بورس در روز دوشنبه ۲۳ خرداد و در پایان معاملات روز با رشد ۳۶ هزار و ۸۲۶ واحدی همراه شد و به یک میلیون و ۵۶۹ هزار واحد رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس در پایان معاملات پس از رشد ۱۴هزار و ۷۷واحدی در سطح یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴درصدی مواجه شد. نمادهای «شپنا»، «فولاد»، «نوری»، «شبندر»، «فملی»، «پارس»، «شتران» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. به نظر می رسد با توجه به شیب مثبت شاخص کل بورس در نیمه آخر بازار روز گذشته، شاخص کل بورس امروز در مدار مثبت کار خود را آغاز کند.از طرف دیگر قیمت دلار به ۳۳ هزار تومان رسید که این موضوع می تواند به روند متعادل و مثبت بازار بورس امروز کمک کند.

شاخص هم وزن امروز با رشد روبرو شد و با ۷ هزار و ۲۶۹ واحد بر روی شاخص ۴۲۸ هزار و ۶۹۱ واحد قرار گرفت.

به گزارش گسترش نیوز ارزش معاملات نیز ۳۱ هزار و ۲۳۴ میلیارد شد.

در معاملات امروز نمادهای " فولاد "، " فملی " و " میدکو " به ترتیب با ۳۷۶۸، ۲۶۲۲، ۱۸۰۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را ثبت کردند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی نیز " سآبیک "، " شستا " و " شپنا " بودند.

در حال حاضر نمادهای مثبت ۸۸درصد و نمادهای منفی ۱۲درصد بازار را تشکیل می‌دهند؛ همچنین تمامی ۴۸ صنعت بازار سهام با ثبت بازده مثبت هم‌وزن مواجه شده‌اند!

ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز در این لحظات ۱,۷۰۰ میلیارد تومان گزارش شده که بیش از ۱۲۶درصد نسبت به مدت مشابه روز گذشته افزایش یافته است.

منبع: گسترش نیوز 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27qgkd