جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 20375
تاریخ انتشار: 1401/08/17 09:01
رئیس هیات‌عامل ایدرو عنوان کرد

پدافند غیرعامل حامی نیست

همایش پدافند غیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت‌های تحت پوشش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل ایدرو، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران سازمان و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

همایش پدافند غیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکتهای تحت پوشش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیاتعامل ایدرو، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران سازمان و شرکتهای تابعه برگزار شد.

معاون وزیر با بیان خلاصهای از اقدامات پدافند غیرعامل در ایدرو و کارخانههای تحت پوشش آن گفت: با وقایع اخیر حساسیت بحث پدافند غیرعامل این روزها بیشتر درک شده است.

علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تهدیدات سایبری و نوین را از موضوعات مهم و حساس کشور دانست که اقدامات بهروز و مستمر سازمان را میطلبد.

اقدامات بهروز

بهگزارش ایدرونیوز، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش مجموعههای صنعتی و صنعتگران را سربازان عرصههای جنگ تولید، ارزآوری و ثروتهای دانشبنیان خواند و تصریح کرد: پدافند غیرعامل در صنایع، حفاظت از صیانت، تداوم تولید و کارکرد ارائه خدمات در کشور است.

علیرضا مبارک شناسایی تهدیدات پیشرو و خنثیسازی آنها در راستای تولید و پیشرفت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: هر آنچه سبب اختلال و توقف روند افزایش تولید میشود، باید تهدید
دانست.

مبارک با اشاره به افزایش حملات سایبری در کشور اظهار کرد: دشمن برای ایجاد اختلال عزم خود را جزم کرده و حوزههایی را با اشتغال و اقتصاد و ارائه خدمات به مردم ارتباط دارد، مورد هدف قرار داده است.

محسن الیاسی، مدیر کل حراست ایدرو نیز در این همایش گزارش از مهمترین اقدامات انجامشده در جهت پدافند غیرعامل در واحدهای تحت پوشش سازمان ارائه کرد.

نمایشگاه، فرصتی برای صنعت

رئیس هیاتعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو گفت: نمایشگاه فرصتی مناسب برای اطلاعیابی ذینفعان از آخرین فعالیتها و پیشرفتهای صنعت قطعه به صورت متمرکز و تجمیعی است.

نبوی گفت: گستردگی تاثیر صنعت خودرو قابلتوجه است و در صنعت قطعه در برخی موارد به سطوح رقابتی مناسبی در عرصه بینالمللی رسیدهایم و طبق گزارشهایی که از بخش خصوصی داریم بعضی از تولیدکنندگان در کنار بازار داخلی صادرات قطعه نیز انجام میدهند.

رئیس هیاتعامل ایدرو تصریح کرد: طرحهای تحول و توسعهای در حوزه محصولات و قطعات جدید که در گروه سایپا در حال پیگیری و انجام است، محوریت افزایش کیفیت و رقابتپذیری را دنبال میکند که به حضور پررنگتر و موفقتر این خودروسازی در آینده کمک خواهد کرد.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بینالمللی قطعات، لوازم و مجموعههای خودرو با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانشبنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کرهجنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی برگزار شد.

آغاز سرمایهگذاری جدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات احداث واحدهای صنعتی با برآورد ارزی و ریالی معادل ۱۳ هزار میلیاردی سرمایهگذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار خبر داد.

نبوی گفت: از شهریور سال گذشته تکمیل زیرساختهای استقرار واحدهای تولیدی و اقتصادی از سوی ایدرو انجامشده و در همین مدت فعالان بخش خصوصی برای سرمایهگذاری معادل ۱۳ هزار میلیاردی خود با این منطقه ویژه قراردادهای لازم را منعقد و شروع به احداث واحدهای صنعتی
 کرده
اند.

بهگفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایهگذاری انجامشده در یک سال نخست دولت سیزدهم بهوسیله بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مولد حدود ۱۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد بود.

زمینه فعالیت این واحدها در حوزههای شیمیایی، صنایع فلزی، بهداشتی، صنابع برق و الکترونیک و نساجی است.

رئیس هیاتعامل ایدرو با اشاره به صدور ۱۸ جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار خاطرنشان کرد: ۶ پروانه بهرهبرداری هم برای واحدهای صنعتی صادر و فعالیت آنها شروع شده است.

نبوی همچنین تصریح کرد: مراحل ساختوساز، ۵ واحد صنعتی و پیگیریهای لازم برای ورود به مرحله تامین ماشینآلات بهمنظور آغاز بهرهبرداری به پایان رسیده و همزمان کار ساخت ۱۵ واحد صنعتی در منطقه آغاز شده است.

نبوی در ادامه طراحی و مهندسی طرح تفصیلی سایتهای ۳ و ۴ به مساحت ۱۵۰۰ هکتار و بهینهسازی طرحهای پیشین منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را از دیگر اقدامات انجامشده عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با وسعت ۲ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران – گرمسار واقع است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/488mrw