دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 14582
تاریخ انتشار: 1401/01/27 05:15

پالایشی‌ها سبز‌ترین در بورس امروز/ نمادهای موثر کدامند؟(۲۷ فروردین)

در اولین روز کاری هفته تمامی شاخص‌های بازار سهام رشد کردند و پالایشی‌ها سبزترین گروه بازار بودند.

در معاملات روز شنبه، بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با صعود ۱۳ هزار و ۵۳۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۶۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۶۷۵ واحدی در سطح ۳۸۷ هزار و ۶۳۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰۹ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۲۴۷ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۳۸۲ نماد رشد قیمت داشتند و ۹۲ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۸۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «پارسان» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فخوز»، «پاکشو» و «تملت» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «شگویا» و «شاوان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وسپهر»، «دماوند» و «اعتلا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای آریا، کرمان و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار

در اولین روز کاری هفته اغلب نمادهای پالایشی رشد قیمت داشتند و گروه «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» سبزترین گروه بازار بود.

افت ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش اندکی معادل ۰.۴۶ درصد نسبت به روز کاری قبل به رقم ۵ هزار و ۱۰ میلیارد تومان رسید.

منبع: اقتصادنیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j55wz