سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 4911
تاریخ انتشار: 1400/08/12 17:48

ورود ۸۵ هزار تن برنج وارداتی از آذر ماه

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می‌شود.

مسیح کشاورز افزود: ۸۵ هزار تن برنج دپو شده در گمرک، اول آذر و همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، ترخیص و وارد بازار می‌شود.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: از روز گذشته فرآیند ثبت سفارش واردات برنج آغاز شده که با این اقدام حدود ۱۵ روز زودتر از زمان لغو ممنوعیت فصلی، هم واردکنندگان و هم نهادهایی مانند گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت، فرصت دارند تا با انجام مقدمات، مسیر ورود برنج را بعد از لغو ممنوعیت فصلی تسهیل کنند.

وی گفت: بعضی از واردکنندگان به صورت اعتباری خرید می‌کنند یعنی وقتی بتوانند در این دو هفته باقی مانده ثبت سفارش را انجام دهند از آنجا که کار خرید برنج را از قبل انجام داده اند همزمان با لغو ممنوعیت فصلی واردات، کار حمل برنج به کشور را انجام می‌دهند و ما تا نیمه آذر نیز ورود محموله‌های جدید را شاهد خواهیم بود.

کشاورز افزود: پس از لغو ممنوعیت فصلی، ۱۵۰ هزار تن برنج تا پایان سال وارد کشور می‌شود، اما با توجه به اینکه افزایش زیادی را در قیمت برنج داخلی داشته ایم اگر قیمت این محصول تعدیل نشود میزان واردات نیز بیش از ۱۵۰ هزار تن خواهد بود.

وی گفت: با واردات برنج خارجی از اول آذر، شاهد تعدیل قیمت انواع برنج‌های خارجی خواهیم بود و تا خرداد کل حباب ایجاد شده در قیمت برنج خارجی از بین خواهد رفت و قیمت این کالا به روال قبل برمی گردد، زیرا قیمت جهانی برنج نیز آن چنان افزایشی نداشته است.

 

منبع: مهر

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3k75v2