سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 16009
تاریخ انتشار: 1401/02/20 02:07

ورود قوه قضاییه به مدیریت ارز و کنترل بازار

رئیس قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی با تمام توان در موضوعات «مدیریت ارز»، «کنترل بازار» و «مقابله با گرانفروشی و احتکار» به دولت کمک خواهد کرد تا از ناحیه سودجویان گزند و آسیبی به معیشت و سفره مردم وارد نشود.

 به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامحسین محسنی اژه‌ای با اشاره به اقدامات و تدابیر دولت در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور از جمله تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، رفع اشکالات نظام بانکی و اهتمام به تقویت تولید داخلی، گفت: معیشت و سفره مردم جزو اولویت‌دارترین موضوعات مدنظر دولت است و دستگاه قضایی نیز در این مهم با تمام توان به دولت کمک خواهد کرد.

 «مدیریت ارز» و «کنترل بازار» دو عرصه مهمی است که رئیس قوه قضاییه در راستای کمک به دولت برای بهبود وضعیت معیشتی مردم بر آنها تاکید و به مصوبات جلسه اخیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مبنی بر افزایش اختیارات سازمان تعزیرات برای مقابله با گرانفروشی و احتکار، اشاره کرد. رئیس قوه قضاییه به بیان توصیه‌هایی به مسئولان در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره به تعبیر «جراحی» که در این زمینه از سوی برخی کارشناسان مطرح می‌شود این مهم را یادآور شد که پیش از هر گونه جراحی باید تمهید مقدمات شود و آزمایش‌ها و سنجش‌های لازم صورت گیرد؛ همچنین تیم جراح باید با یکدیگر نهایت هماهنگی را داشته باشند. محسنی اژه‌ای موضوع اقناع افکار عمومی درباره هرگونه اقدام اقتصادی مرتبط با معیشت مردم را از ضروریات دانست و گفت: دولت در راستای اقناع افکار عمومی برای پیشبرد برنامه‌های اقتصادی خود اقدامات مختلفی انجام داده است.

 باید همگی توجه داشته باشیم که هرگونه بی‌توجهی به مقوله اقناع افکار عمومی و ناشی‌گری در این قضیه زمینه سوء استفاده بدخواهان و دشمنان را فراهم خواهد آورد. رئیس نهاد قضا تصریح کرد: بدون‌تردید مردم به لحاظ مسائل معیشتی و اقتصادی با مشکلاتی مواجهند و این یک واقعیت است و نباید این‌گونه تلقی شود که هر فردی نقد و اعتراضی می‌کند، بدخواه است؛ اما به هر ترتیب باید برای کمک به دولت به‌منظور پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم تلاش و از هر اقدامی که آب به آسیاب دشمن می‌ریزد پرهیز کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdm6d