سه‌شنبه 28 فروردین 1403 - 16 Apr 2024
کد خبر: 12376
تاریخ انتشار: 1400/12/09 16:53

واکنش طلا به تحریم جدید روسیه

بازارها به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا و نفت افزایش یافت.

آمریکا و کشورهای اروپایی یکشنبه بر سر قطع دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت، توافق کردند. روز گذشته بازارهای جهانی تعطیل بودند اما برآورد سایت‌ها از قیمت فردایی طلا و نفت نفت نزولی بود. پس از آغاز هفته در کشورهای غربی، واکنش بازارها به تحریم جدید روسیه چه بود؟

بازارها، امروز دوشنبه به تحریم جدید روسیه در رابطه با سوئیفت، واکنش صعودی نشان دادند. با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اونس طلا و نفت افزایش یافت.

اونس در لحظاتی به کانال ۱۹۰۰ دلاری نیز وارد شد و دوباره به کانال پیشین بازگشت. در لحظه تنظیم این خبر، قیمت جهانی طلا ۱¡۹۰۱ دلار و همچنان صعودی است.


قیمت نفت، نیز افزایش یافته است. در این لحظه، هر بشکه نفت برنت به قیمت ۱۰۲٫۸۶ دلار معامله می‌شود.
قطع دسترسی روسیه به سوئیفت

آمریکا و کشورهای اروپایی پس از چند روز تردید و تعلل، در نهایت روز یکشنبه، هشتم اسفند یا چهارمین روز جنگ روسیه و اوکراین، دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سوئیفت را قطع کردند.

قطع دسترسی به سوئیفت، تبادلات مالی روسیه را با چالش جدی مواجه و تحریم‌ها را جدی‌تر می‌کند. همچنین می‌تواند برای بازارهای مالی سیگنال افزایشی داشته باشد.

دیبا در مورد واکنش بازارها توضیح داد: روز یکشنبه، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت طلا و نفت در سایت‌ها نزولی بود. این موضوع برآورد منفی سایت‌ها و بازیگران بزرگ را از قیمت فردایی این دو کالا نشان می‌داد. به نظر می‌رسید بازارها در حال بررسی میزان جدیت و شدت قطع دسترسی روسیه به سوئیفت بودند.

او گفت: در کل این خبر می‌تواند بازار نفت، مواد اولیه و طلا را در این هفته صعودی کند. به دنبال آن بازار کریپتو نیز احتمالا کاهشی می‌شود. افزایش قیمت مواد اولیه چون مس و روی می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار ایران داشته باشد.

واکنش بازارها به تحریم جدید روسیه، صبح دوشنبه صعودی بود.

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39zme2