شنبه 01 اردیبهشت 1403 - 20 Apr 2024
کد خبر: 2106
تاریخ انتشار: 1400/07/06 03:00

وانت جدید و جذاب کره ای از راه رسید + قیمت و تصاویر

هرچند ما در ایران سانگ‌یانگ موسو را در قالب یک شاسی‌بلند میان سایز می‌شناسیم اما این شرکت کره‌ای از سال ۲۰۱۸، از نام موسو برای پیکاپ جدید خود استفاده می‌کند.

این پیکاپ بر اساس پلت‌فرم رکستون ساخته شده و در اصل نسخه پیکاپ رکستون محسوب می‌شود. حال سانگ‌یانگ برای اینکه بهتر بتواند با تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت کند، نسخه فیس‌لیفت موسو را روانه بازار کرده است.

به‌روزرسانی‌های این خودرو بیشتر ظاهری بوده و شامل جلوپنجره بزرگ کرومی و سپر جدید با مه شکن‌های عمودی می‌شود. در بخش فنی اما تغییری صورت نگرفته و موسو همچنان با همان پیشرانه ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه می‌شود که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعته دستی صورت می‌گیرد اما یک نمونه شش سرعته اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود.

شتاب صفرتاصد موسو با گیربکس دستی ۱۱.۳ ثانیه و با گیربکس اتوماتیک ۱۱.۹ ثانیه خواهد بود؛ اما در یک پیکاپ چیزی که بیشتر اهمیت دارد توانایی حمل بار است که موسو در این زمینه عملکرد خوبی خواهد داشت زیرا می‌تواند تا یک تن بار را حمل و تا ۳.۵ تن را یدک بکشد. هنگامی‌که خودرو خالی باشد، مصرف سوخت آن ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. موسو همچنین به سامانه چهارچرخ محرک تطبیقی مجهز است که در صورت تشخیص کاهش کشش، نیرو را فقط به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

موسوی جدید در چهار تیپ مختلف به بازار عرضه می‌شود که EX، ربل، ساراسن و راینو نام دارند. تیپ پایه EX که قیمت آن در بریتانیا از ۲۳,۴۹۵ پوند آغاز می‌شود، به‌صورت استاندارد به رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی، چراغ‌های جلوی اتوماتیک، سنسور باران و بلوتوث مجهز است. تیپ ساراسن با قیمت پایه ۳۰,۴۹۵ پوند، از برخی ویژگی‌های بیرونی اختصاصی مثل پکیج مشکی‌رنگ، شیشه‌های دودی و رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید بهره می‌برد و در داخل به کنترل تهویه دو منطقه‌ای، تودوزی چرمی ناپا، گرم‌کن و تهویه صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب و نمایشگر ۹.۲ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی مجهز است.

قیمت بالاترین تیپ موسو یعنی راینو هم از ۳۱,۴۵ پوند آغاز می‌شود. این تنها تیپی است که با اتاق بار کشیده قابل خریداری خواهد بود که ۳۱ سانتی‌متر به طول قسمت بار اضافه می‌کند. تیپ راینو همچنین به‌صورت استاندارد به گیربکس اتوماتیک مجهز است و با لاستیک‌های آفرودی روی رینگ‌های ۱۷ اینچی و برچسب‌های Rhino روی بدنه ارائه می‌شود.

 

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bbk84