چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 4073
تاریخ انتشار: 1400/08/03 10:49

هیچ نشانه‌ای از تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای دیده نمی‌شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به دیدار با وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد و گفت: هیچ نشانه‌ای از تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ان‌بی‌سی، رافائل گروسی نسبت به دیدار با وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد و افزود: پس از آنکه تهران درخواست تعمیر دوربین‌ها در تاسیسات کلیدی را رد کرد، دیگر نظارت آژانس بر برنامه هسته‌ای ایران کامل و بی‌کم‌وکاست نیست و احتمال دارد جهان هرگز نتواند «تصویر کامل» آنچه ایرانی‌ها انجام داده‌اند را به‌دست بیاورد.

باوجود اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت امریکا در اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ به‌صورت یکجانبه از توافق برجام خارج شد. دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند. تاکنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان امریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت امریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/368e72