سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 - 23 Apr 2024
کد خبر: 16401
تاریخ انتشار: 1401/02/26 04:06

همه چیز در مورد گریس پمپ و انواع آن

روغن کاری دستگاه ها و ماشین آلات ز اهمیت ویژه ای برخوردار است و به برخی نقاط آنها دسترسی سخت است به همین دلیل نیاز به دستگاهی به نام گریس پمپ دارند تا به خوبی تمام بخش ها روغن کاری شود و دستگاه یا خودرو عملکرد دوباره خود را به دست بیاورند.

گریس  ها عملکرد عالی دارند و توانسته اند کمک شایانی در زمینه رگلاژ و سرویس لوازم کنند. این گریس پمپ ها انواع مختلفی دارد که هر کدام برای بخشی مناسب هستند و مشخصاتی مختص به خود دارند. با شناخت انواع نمونه ها و همچنین کارایی دقیق هر کدام می توان به راحتی بهترین نمونه را متناسب با نیاز خود انتخاب کرد و تهیه نمود و با اطمینان کامل ن را مورد استفاده قرار داد. با کمک کریس پمپ ها می توان انواع گریس، روغن و واسکازین را به دستگاه ها و ماشین آلات تزریق کرد و فعالیت آنها را تحت کنترل دار داد. قابل ذکر است که این دستگاه ها دارای دسته هایی هستند که با کمک آنها می توان به راحتی روغن کاری ها را انجام داد بدون این که روغن به بخش های دیگر وارد شود.   

انواع گریس پمپ:

همان گونه که در بالا هم گفتیم انواع گریس پمپ در بازار ها وجود دارد که از نظر کیفیت و کارایی و حتی شکل ظاهری ک با یکدیگر تفاوت هستند و برای روغن کاری دستگاه و ماشینی مناسب می باشند، از انواع گریس پمپ های موجود در بازار ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·         گریس پمپ دستی؛ این مدل بسیار ساده می باشد و کارایی راحت و آسانی هم دارد و بیشتر برای فشار های بالا مورد استفاده می باشد.

·         گریس پمپ دستی برقی؛ این مدل شبیه به نمونه بالا می باشد و تنها برای پاشش روغن از یک موتور برق کوچک استفاده می کنند.

·         گریس پمپ دستی بادی؛ این مدل گریس پمپ از یک پمپ بادی برای پاشش روغن استفاده می کند و به راحتی هم قابل حمل است.

·         گریس پمپ سطلی؛ این مدل گریس پمپ ها اصولا از حجم کم تا بسیار بزرگ تولید می شوند و غیر قابل حمل می باشند و برای فعالیت های زیاد کاربرد دارند.

·         گریس پمپ سطلی برقی؛ این نمونه نیز دارای موتور برقی بزرگ می باشد که با کمک آن روغن و گریس از دستگاه گریس پمپ خارج می شود.

·         گریس پمپ سطلی بادی؛ این مدل گریس پمپ دارای پمپ بادی می باشد که بر روی بشکه های بزرگ نصب می شود و به پاشش هار روغن کمک می کند.

با کمک دستگاه ها و مدل های نام برده می توان هر نوع دستگاه و یا ماشین آلاتی را روغن کاری و سرویس کرد تا بتوانند عملکرد بهتری از خود نشان بدهند.

گریس پمپ سطلی:

گریس پمپ سطلی که در بالا هم نام بردی از بهترین مدل گریس پمپ های موجود در بازار ها می باشد که از نظر کیفیت و کارایی فوق العاده است، بدانید که نمونه های سطلی خود در سه نمونه ساده، برقی و بادی تولید می شوند و نمونه های ساده گاه کوچک و قابل حمل هستند و نمونه های بادی و برقی بسیار بزرگ هستند و در سایز بشکه های با حجم بالا تهیه می شوند زیرا شرکت های بزرگ به حجم بالایی روغن نیاز دارند و می توانند با کمک آنها به خوبی عمل روغن کاری را انجام بدهند. انواع پمپ و موتور برق را می توان به راحتی بر روی بشکه های کوچک و بزرگ نصب نمود و عمل پاشش روغن و گریس را آسان تر کرد، با کمک این دستگاه ها می توان سرویس کردن دستگاه ها و روغن کاری آنها را بهتر انجام داد. با کمک این گریس پمپ های سطلی تمام بخش های مورد نیاز دستگاه ها و ماشین آلات روغن کاری می شود و در نتیجه فعالیت خود را بهتر انجام خواهند داد.

گریس پمپ دستی:

گریس پمپ دستی سالیان زیادی است که در بازار ها وجود دارد و یافت می شود و به دلیل ویژگی هایی مانند وزن سبک و قابل حمل بودن محبوبیت زیادی از هم به دست آورده است، این نمونه از کریس پمپ ها مانند نمونه بالا در نمونه های ساده و برقی و بادی تولید می شود اما تمام مدل های آن قابل حمل است و مخزن آنها اصولا حجمی مابین ۳ لیتر گنجایش دارد و می توان آن را به هر محلی برد و دستگاه ها را روغن کاری و روانکاری کرد، مسلما با این کار می توان کمک کرد که دستگاه ها فعالیت و کارایی خود را حفظ کنند و در نتیجه فعالیت بهتری داشته باشند. گریس پمپ دستی دارای اهرمی می باشد که با کمک آن می توان حجم پاشش روغن را تنظیم کرد و متناسب با نیاز قطعه و دستگاه به آن روغن تزریق کرد.

گریس پمپ دستی بادی؛

در بالا گفتیم که گریس پمپ دستی در نمونه های ساده و بادی و برقی تولید می شود که نمونه بادی آن بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده است، این دستگاه کاربردی در بسیاری صنایع مورد استفاده می باشد و با کمک آن می توان انواع دستگاه ها و ماشین ها را روغن کاری کرد. نمونه دستی بادی گریس پمپ ها اصولا دارای یک پمپ باد که با نام پنوماتیک هم شناخته می شود فعالیت می کند، این پمپ های بادی هنگام استفاده دارای اهرمی هستند که با کمک پا فشرده می شود و در نتیجه موتور پمپ شروع به حرکت می کند و می تواند روغن را به بیرون هدایت کرده و به قطعات تزریق نماید. لازم به ذکر است که این مدل به دلیل داشتن مخزن کوچک قابل حمل است و می توان در صورت نیاز هم آن را جابه جا نمود و مورد استفاده قرار داد. با اطلاع از مشخصات و کاربرد های هر نمونه می توان بهترین مدل را متناسب با نیاز خود انتخاب کرد و تهیه نمود که در این میان گریس پمپ سطلی می تواند بهترین انتخاب باشد.  

اجزای گریس پمپ:

گریس پمپ ها براساس مدلی که دارند همواره اجزای متفاوتی هم دارند، از مهمترین اجزای تشکیل دهنده گریس پمپ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      میله پیستون

2.      مخزن گان

3.      فنر

4.      پیستون

5.      محل نگهداری گریس

6.      لوله ثابت

7.      سری گریس پمپ

8.      دسته یا بازو

9.      رابط هیدرولیک

10.  شیلنگ منعطف

اجزای نام برده هر کدام وظیفه ی را به عهده دارند و به نوبه خود حائز اهمیت هستند. با کمک اهمرم و پیستون می توان به راحتی پاشش روغن را انجام داد و نیازی به مهارت و تجربه برای استفاده از این دستگاه نیست و عملکرد راحتی دارد و ماندگاری آن هم بسیار زیاد می باشد. مخزن این دستگاه ها بسیار متفاوت می باشد و هر کدام از ۳ لیتر تا بالاتر گنجایش دارند تا بتوانند نیاز افراد را پوشش بدهند. شیلنگ هر کدام از دستگاه های کریس پمپ هم دارای سایز بندی است و متناسب با نقطه ای که باید روغن کاری شود می توان شیلنگ را تغییر داد و آن را نازک تر و یا بزرگ تر نمود. با فشردن پیستون همواره فنر موجود در دستگاه جمع خواهد شد و در نتیجه روغن، گریس و واسکازین موجود در پمپ به سمت بالا هدایت می شود و پس از ورود به شیلنگ خارج می گردد و به قطعات مورد نظر که نیاز به سرویس و روغن کاری دارند می رسد.

مرکز خرید گریس پمپ کجاست ؟

ابزار میهن به ادرس abzarmihan.com  به عنوان مرکز خرید انواع گریس پمپ در حال فعالیت می باشد. مشتریان گرامی برای خرید گریس پمپ در مدل های مختلف می توانند به وب سایت ابزار میهن مراجعه نمایند و کالای مورد نظر خود را با عالی ترین قیمت خریداری نمایند .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36eor9