جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 7352
تاریخ انتشار: 1400/09/13 22:45

همه چیز درباره ارز دیجیتال امیکرون / رمزارزها چگونه کرونا گرفتند؟

توکن امیکرون حدود یک ماه قبل از جهش جدید کرونا به بازار معرفی شده است اما هم نامی آن با کرونا ویروس جدید شرایط خوبی را برایش رقم زد.

کرونا با وجود واکسیناسیون سراسری روند کاهشی داشت اما در ۳ آذرماه دنیا با شوک جدیدی به اسم امیکرون رو به رو شد. جهش جدیدی از کرونا ویروس که سرایت ۵۰۰ درصد بیشتر از سویه دلتا کرونا دارد. این ویروس اگر چه در حوزه سلامت حسابی همه را نگران کرد اما در بازار ارزهای دیجیتال روند صعودی باورنکردنی ایجاد کرد.

ماجرای توکن Omicron و رشد ۹۰۰ درصدی‌اش

اگر چه بازارهای جهانی و خصوصاً بازار رمز ارزها هفته گذشته به دلیل اخبار مربوط به جهش جدید ویروس کرونا Omicron سقوط کردند اما یک ارز دیجیتال دقیقاً با همین نام افزایش قیمت باورنکردنی را تجربه کرد.

امیکرون بر بستر شبکه لایه دوم اتریوم، (Arbitrum) فعال است. توکن اصلی به واسطه چند رمز ارز، از جمله یو‌اس‌دی کوین (USDC) پشتیبانی می‌شود. این رمز ارز تنها در صرافی سوشی سواپ (SushiSwap) قابل معامله است. رمز ارز Omicron رتبه ۳۹۴۸ بازار را دارد و در زمان تنظیم این خبر هر توکن Omicron حدود ۵۳۸.۸۳ دلار است. کمترین قیمت این توکن ۲۶۱.۱۷ دلار بود و بالاترین قیمت ۶۹۱.۷۴ دلار ثبت شده است. ارز دیجیتال (OMIC) Omicron ۲¡۴۳۰ سکه دارد.

توکن OMIC از کرونا خطرناک‌تر می‌شود؟

نکته جالب هم نامی این توکن با جهش جدید کرونا است که منجر به رشد عجیب آن شد. توکن امیکرون حدود یک ماه قبل از جهش جدید کرونا به بازار معرفی شده است اما هم نامی آن با کرونا ویروس جدید شرایط خوبی را برایش رقم زد. در ۳ روز گذشته رمز ارز امیکرون بیش از ۹۰۰ درصد افزایش داشته است و این روند بیان‌گر حباب قیمتی بزرگ در بازار رمزارزها است. بهترین توصیف را کوین دسک دارد که ظهور توکن امیکرون را به عنوان نمونه‌ای از بی‌منطقی می‌داند. پیش‌بینی می‌شود، احتمالاً این توکن برای سرمایه‌گذاران رمز ارز از جهش جدید کرونا هم خطرناک‌تر باشد و کاربران آن ریسک بالایی را در بازار تجربه کنند. فراموش نکنید که توکن امیکرون به جز تشابه اسمی، هیچ ارتباط دیگری با کرونا ویروس جدید ندارد.

تکرار سرنوشت شوم اسکویید گرم برای توکن امیکرون؟

اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، مشابه توکن امیکرون که در چند روز پامپ شدند و ناگهان با سر سقوط کردند را به خاطر خواهیم آورد. پیش از این شاهد بودیم که توکنی که به نام اسکویید گیم (Squid Games) به واسطه فیلم معروف بازی مرکب صعود عجیبی کرد اما در نهایت ثروت سرمایه‌گذاران را از بین برد. دوج کوین و توئیت های ایلان ماسک هم برای اهالی بازار ارزهای دیجیتال یادآور رونق و رکود سریع است. در سپتامبر امسال نیز توئیت ایلان ماسک مبنی بر خرید شیبا اینو و تغییر نام آن به Floki، توکن FLOKI نیز به‌شدت صعودی کرد. با این وجود بیت کوین و اتریوم که آلت کوین معروف بازار کریپتو است، روند صحیح و درستی را در پیش گرفته‌اند. تا به امروز زمان دقیق راه‌اندازی توکن Omicron مشخص نشده است و تنها اطلاعات مربوط به این رمز ارز در CoinGecko از ۸ نوامبر است. از سویی کانال تلگرامی OmicDAO نیز راه‌اندازی شده است.

سرمایه‌گذاری بر امیکرون سودآور است؟

توکن امیکرون همانند ویروسش در فضای مجازی همه‌گیر شده است و یک نظرسنجی در کوین‌گکو انجام شد که بر اساس این نظرسنجی ۶۹ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به توکن امیکرون احساس خوبی دارند. با شرایط فعلی اگر به رمز ارز امیکرون نگاه کنیم، سرمایه‌گذاری بر روی رمز ارز امیکرون نسبت به طلا بهتر است، چرا که در بازه زمانی یک ماهه، قیمت طلا، افزایش ۷.۴۹ درصدی را داشت اما قیمت Omicron، ۱۴۸.۷۶ درصد افزایش داشته است. در بازار سکه هم اگر سرمایه‌گذاری کرده بودید، این مقدار سود به دست نمی‌آوردید. در بازه زمانی یک ماهه، قیمت سکه، افزایش ۶.۶۷ درصدی داشت اما قیمت Omicron، ۱۴۸.۷۶ درصد افزایش را تجربه کرده است. رمز ارز امیکرون حتی رقابت با دلار هم دارد و در بازه زمانی یک ماهه، قیمت دلار، کاهش ۴.۵۸ درصدی را تجربه کرده است، در حالی که قیمت Omicron، ۱۴۸.۷۶ درصد افزایش داشته است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39xpo3