جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 2170
تاریخ انتشار: 1400/07/06 16:20

هشدار به صاحبان هیوندای توسان و سوناتا!

تعداد ۹۵۵۱۵ دستگاه از خودروهای هیوندای شاید مجبور باشند به خاطر شاتون های معیوب که می‌تواند منجر به آتش‌سوزی پیشرانه در موارد خاص شود روانه نمایندگی‌ها شوند.

این فراخوان ۸۲۲۶۸ دستگاه هیوندای توسان ۲۰۱۷ و ۱۳۲۴۷ دستگاه هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۱۷ مجهز به پیشرانه ۲ لیتری Nu GDI تولید شده در کارخانه اولسان کره جنوبی را شامل می‌شود.

NHTSA در اسناد فراخوان خود آورده که دلیل این مشکل به نقص تولیدی مربوط می‌شود که شاید منجر به استهلاک زودتر از موعد شاتون ها شود. اگر این اتفاق رخ دهد صدای ناک غیرعادی از پیشرانه به گوش رسیده و چراغ هشدار فشار روغن روشن خواهد شد.

اگر مالک از خودرو بدون توجه به این هشدارها استفاده کنند بلوک پیشرانه آسیب خواهد دید که این امر می‌تواند منجر به نشت روغن و در نهایت آتش‌سوزی شود. البته احتمال از کار افتادن پیشرانه از آتش‌سوزی آن بیشتر است. اگر خاموش شدن پیشرانه در سرعت‌های بالا رخ دهد ریسک تصادف وجود خواهد داشت.

هیوندای آمریکا مالکان این خودروها را از فرایند فراخوان مطلع کرده و از آن‌ها خواهد خواست تا خودرو را به نمایندگی‌ها ببرند. اگر تکنسین‌ها وجود آسیب در شاتون را تشخیص دهند کل پیشرانه با نمونه جدید تعویض خواهد شد.

سوناتا

همچنین تمامی خودروهای تحت تأثیر این فراخوان دارای نرم‌افزار کنترل پیشرانه به‌روز با حسگر تشخیص ناک جدید خواهند بود. این حسگر به‌صورت مداوم وضعیت لرزش و الگوهای غیرعادی منجر به خرابی شاتون را بررسی می‌کند.

این فراخوان به‌صورت رایگان انجام شده و افرادی که قبلاً خودروی خود را تعمیر کرده‌اند هزینه‌های مربوطه را دریافت خواهند نمود.

منبع: پدال


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4yoym3