پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 3860
تاریخ انتشار: 1400/07/28 12:51
ذوب‌آهن و فولاد مبارکه در مسیر تعامل

نگاه ملی، راهگشای مشکلات فولادی‌هاست

شرکت ذوب‌آهن اصفهان نخستین واحد فولادی کشور است که در دهه ۵۰ و در استان اصفهان تاسیس شد. این شرکت در طول سال‌های گذشته توانسته جایگاه ویژه‌ای را در تولید محصولات فولادی از آن خود کند و در همین حال در مسیر تولید محصولات پیشرفته گام بردارد.

 شرکت فولاد مبارکه نیز در طول سال‌های گذشته توانسته در مقام بزرگ‌ترین فولادساز کشور قد علم کند. بدین ترتیب قطب فولادسازی کشور در استان اصفهان جای گرفته است. مدیرعامل و معاونان شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان همزمان با هفته وحدت ضمن حضور در محل معراج شهدای شرکت فولاد مبارکه و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، در جلسه مشترکی با مدیرعامل و معاونان این شرکت به گفت‌وگو و تبادل‌نظر درباره همکاری های دوجانبه در مباحث حوزه صنعت فولاد پرداختند.

نیاز نسل‌های آینده را تامین می‌کنیم

در این نشست محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولادمبارکه با اشاره به نقش هم‌افزایی این ۲ فولادساز بزرگ و قدیمی کشور گفت: تولد و شکل‌گیری مجموعه‌های بزرگی مانند ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آنها حاصل تفکر بلندمدت و استراتژیک مدیرانی است که طی سال‌های گذشته با وجود منابع محدود، با درنظر گرفتن نیاز نسل‌های آینده اقدام به راه‌اندازی این مراکز مهم صنعتی کردند. بحق، نجات صنعت کشور و پیشرفت و توسعه آن نیازمند یک نگاه ملی است و اگر ما اکنون در جایگاه مدیران این دو صنعت مادر کشور همان نگاه فرامنطقه‌ای و ملی را دنبال نکنیم در آینده دچار تعارضات سازمانی و ناکارآمدی در ایفای نقش و رسالت خطیر خود در پیشبرد اهداف کشور در حوزه صنعت فولاد خواهیم شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، طیب‌نیا در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت نگاه فرامنطقه‌ای مدیران افزود: اگر نگاه ما فقط به استان اصفهان ‌معطوف باشد و منطقه‌ای عمل کنیم از دیگران نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که ورای مناطق جغرافیایی خود تصمیم گرفته و در قالب یک تعامل منطقی به همکاری‌های متقابل بپردازند. در حقیقت این نگاه ملی و فرابخشی است که می‌تواند مجموعه‌های بزرگ را نجات دهد و دغدغه‌های مدیران را نیز به کمترین حد ممکن برساند. وی ذوب‌آهن و فولاد مبارکه را دو فولادساز بزرگ در یک منطقه جغرافیایی مشترک خواند و گفت: جدای مشکلات موجود با همفکری و همراهی مدیران این دو فولادساز بزرگ می‌توان پروژه‌های مشترک تعریف کرد و منافع روزافزونی را برای هردو مجموعه به ارمغان آورد. اگرچه تاکنون تعامل برای فعالیت‌های روزمره با هماهنگی‌های لازم وجود داشته اما با همراهی و همکاری بیشتر می‌توان هم‌افزایی قابل‌توجهی در منافع مشترک‌ به دست آورد.

مدیرعامل فولادمبارکه در پایان افزود: برگزاری این جلسه را به فال نیک گرفته و اعتقاد داریم آغاز همکاری‌های بیشتر، تفکر به دغدغه‌های مشترک، موجب طرح و شناسایی ظرفیت‌های موجود شده و نقشه راهی برای ادامه همکاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای دو شرکت می‌شود. می‌توان با تشکیل کمیته‌ای مرکب از تخصص‌های مختلف پیشنهادات همکاری‌های آینده را احصا و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشتر را بررسی و اجرایی کرد.

ضرورت داشتن نگاهی کلان به صنعت فولاد

منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب‌آهن نیز در ادامه ضمن اعلام آمادگی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان درباره همراهی و همفکری با مدیرعامل و تیم مدیریتی شرکت فولاد مبارکه گفت: درنظر داریم مباحث مشترک و مرتبط در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، توسعه، فروش و بازاریابی، اقتصادی و مالی و نیروی انسانی را در قالبی جدی پیگیری کرده و با تشکیل کمیته‌های فنی تخصصی به بهره‌وری بیشتر مدیریتی هر دو شرکت کمک کنیم. یزدی‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: حمل محصولات و مقاصد مشترک، تامین مواد اولیه و مبادی مشترک، نکات و تجربه‌های فنی، کارکنان و سرمایه‌های انسانی همه و همه از جمله مواردی هستند که دو قطب فولادی استان اصفهان با همکاری همدیگر می‌توانند با کمک آنها به ارزش افزوده جمعی دست پیداکرده و در نهایت هر دو مجموعه از مواهب سازمانی بوجود آمده منتفع شوند. وی در پایان نگاه کلان به موضوعات صنعت فولاد را عامل اصلی توسعه و هم‌افزایی دانست و گفت: ذوب‌آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به دلیل نوع محصولات فولادی تولیدی در این مجموعه‌ها و نیز حضور در استان اصفهان، دارای منافع و مسائل مشترک هستند که اهمیت هم‌افزایی و همکاری‌های دوجانبه را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

سخن پایانی

مجموعه‌های بزرگی مانند ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آنها با تفکری بلندمدت و استراتژیک شکل گرفته‌اند. حال با توجه به چالش‌هایی که در مسیر فعالیت فولادسازان وجود دارد؛ برقراری نگاهی ملی برای توسعه و اصلاح صنعت فولاد ضروری به ‌نظر می‌رسد. بر همین اساس نیز جلسه مشترکی میان مدیران این دو شرکت برگزار و بر تعامل هرچه بیشتر در روند فعالیت ۲ شرکت تاکید شد. در این نشست راه نجات صنعت کشور و پیشرفت و توسعه آن، فراگیری نگاه ملی عنوان شد. توجه به این نکته ضروری است که ذوب‌آهن اصفهان و مجتمع فولاد مبارکه به دلیل نوع محصولات فولادی تولیدی در این مجموعه‌ها و نیز حضور در استان اصفهان، دارای منافع و مسائل مشترک هستند که اهمیت هم‌افزایی و همکاری‌های دوجانبه را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lzke4