یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 1704
تاریخ انتشار: 1400/06/30 18:08

نماد‌ها و سهام‌های برتر امروز بورس کدامند؟

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با افت ۳۶ هزار و ۵۳۵ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران، امروز سی ام شهریور ماه در ابتدای معاملات با افت ۸۲۲ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحدی قرار گرفت.

در دقیقه‌های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با افت ۳۶ هزار و ۵۳۵ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «شستا» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شستا»، «فسبزوار» و «کیمیاتک» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با افت یک هزار و ۹۸ واحد، روی پله ۴۲۱ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون سهم به ارزش ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان رسید.

افت ۴۴۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص فرابورس هم با افت ۴۴۰ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۷۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران نیز به تعداد ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فسبزوار، کیمیاتک و امین به ترتیب با ۱۷۵.۱۹، ۶۳.۰۹ و ۴۱.۰۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. فولاد، شستا و کگل، با ۲۴۷۹.۱۱، ۱۸۷۲.۸۹ و ۱۷۴۱.۹۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های فجهان، فرابورس و وسپهر به ترتیب با ۲۲.۰۲، ۲۰.۷۶ و ۱۸.۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. آریا، زاگرس و کگهر با ۷۱.۴۴، ۴۶.۳ و ۳۵.۹۱ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۵۶۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. گروه شیمیایی و فلزات اساسی و فراورده نفتی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های کیمیاتک، غشصفا و قلرست بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های چکاوه، دلقما و قشکر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های اتکای، بمپنا و فرابورس بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های مدیریت، تبرک و غدیس بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های فسبزوار، کمند و پارند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های آپ، کاما و ددامح در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اتکای، اعتماد و توسن و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های مدیریت، اعتماد و اوصتا در فرا بورس تهران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، لپارس و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و کمند بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

همچنین نماد‌های اراد ۶۴۴، اراد ۷۰۴ و اراد ۸۳۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های فجهان، دی و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39kyw2