مرتضوی در ابتدای این گفتوگو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت نمایشگاهی، اظهارکرد: شیوع این ویروس موجب شد تا شرایط یکسانی بر همه دنیا حاکم شود و تمام صنایع مخصوصا صنعت نمایشگاهی و صنایع وابسته را بهشدت تحتتاثیر قرار داد. ما به شدت امیدواریم که با برنامهریزیهای دقیق و منظمی که انجام دادهایم و همچنین با تقویمی که برای سال ۱۴۰۱ ترسیم شده، موفق شویم رویدادهای پربار و منظمی را در سال پیشرو به صورت موضوعی برگزار کنیم.
وی افزود: ما اگر استراتژیهای خود را بهروز تغییر ندهیم و در مسیر روز دنیا قرار نگیریم بدون شک با موفقیت خداحافظی خواهیم کرد. در همین راستا ما در حال تدوین چشماندازهای جدید برای سال آینده هستیم.
به گفته این مدیر نمایشگاهی، یکی از مهمترین چشماندازهای ما در سایت نمایشگاهی اصفهان رویکرد تسهیلگری در امر صادرات و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خواهد بود.
مدیر جدید سایت نمایشگاهی اصفهان گفت: ما در صنعت نمایشگاهی بهخوبی میتوانیم اقتصاد مقاومتی را پیادهسازی کنیم و در همین راستا مشغول برنامهریزی برای رسیدن به این مهم هستیم. در همین زمینه با سایر مدیران سایتهای نمایشگاهی کشور نیز در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ هستیم تا بتوانیم با برنامهای هماهنگ، دقیق و منظم بهسوی اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
مرتضوی در ادامه به امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان نمایشگاه بینالمللی اصفهان و سایت بینالمللی مشهد اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه تجاری در زمینه تبادل هیاتهای تجاری، برگزاری نمایشگاههای خارجی و اطلاعرسانی نمایشگاههای داخلی تنظیمشده به امضای طرفین رسید. استان خراسان با چند کشور همسایه ما مرزهای مشترک وسیعی دارد. در همین زمینه میتوان از ظرفیت سایت نمایشگاهی مشهد برای ارتقا و توسعه صادرات کشور استفاده کرد. از طرفی سایت نمایشگاهی اصفهان در کشور عراق فعالیتهای بهروز و گستردهای دارد. ما در بصره یک مرکز دائمی برای نمایشگاههای بینالمللی اصفهان تاسیس شده است و ما در حال برنامهریزی برای بهرهبرداری از این فرصت هستیم. سایت نمایشگاهی مشهد نیز میتواند از ظرفیتی که نمایشگاه اصفهان ایجاد کرده استفاده کند.
عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاههای بینالمللی اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: این تبادلات نمایشگاهی میتواند به رونق کسبوکارها، اشتغال دانشبنیان و صنعت کشور کمک شایان توجهی کند. بدون شک برگزاری رویدادهای نمایشگاهی نقش تعیینکنندهای در بهبود شرایط تجاری کشور دارد.
اگر کالاها، خدمات و دانشهای نوین کشور به عرصه نمایش گذاشته شوند موردپسند بازارهای صادراتی قرار خواهند گرفت. این وظیفه و رسالت نمایشگاههاست که صنعت و خدمات کشور را به هموطنان و سایر مردم جهان به صورت شایسته و بایسته نمایش دهند.
مرتضوی افزود: در همین راستا، در وبسایت سایت نمایشگاهی اصفهان یک تور مجازی را طراحی کردهایم.
همزمان با برگزاری هر رویدادی در این سایت، مردم سراسر جهان میتوانند به صورت مجازی از آن نمایشگاه بازدید کنند.