جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 19413
تاریخ انتشار: 1401/06/10 03:45
نحوه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری داخلی و خارجی

نحوه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری داخلی و خارجی

شاید تاکنون اصطلاح بلیط هواپیما لحظه آخری را بسیار شنیده باشید و برای شما سوال ایجاد شده باشد که این بلیط ها چه تفاوتی با سایر بلیط ها دارند و چگونه می توان آن ها را رزرو کرد.

شاید تاکنون اصطلاح بلیط هواپیما لحظه آخری را بسیار شنیده باشید و برای شما سوال ایجاد شده باشد که این بلیط ها چه تفاوتی با سایر بلیط ها دارند و چگونه می توان آن ها را رزرو کرد. این بلیط ها دارای ویژگی و خصوصیات متفاوتی بوده که اگر به موقع از این ویژگی ها بهره ببریم می توانید بلیط لحظه آخری را با قیمتی مناسب خریداری کرد که می توانید اینجا کلیک کنید ، تا اطلاعات تکمیلی را مطالعه نمایید.

آیا بلیط لحظه آخری ارزان است؟

بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل تفاوت در نحوه عرضه و خرید و فروش آن دارای قوانین و شرایط متفاوتی است. یکی از این شرایط، نوسان قیمت در روزهای مختلف سال است. همین ویژگی باعث شده است که بتوان این بلیط ها را با قیمتی مناسب خریداری کرد. این بلیط ها توسط متولیان متفاوت و نه ایرلاین ها ارائه می شود. در واقع برخی شرکت ها و آژانس های مسافرتی این بلیط ها را از ایرلاین ها خریداری کرده و با قیمتی متفاوت در اختیار مسافران قرار می دهند. این شرکت ها به منظور فروش حداکثری بلیط ها، در روزهایی که تقاضا برای سفر کم تر است، بلیط را با قیمت پایین تری به فروش می رسند.

بلیط لحظه اخری

خصوصیات بلیط هواپیما لحظه آخری

به منظور خرید بلیط لحظه آخری ابتدا باید با ویژگی های ان آشنا باشید تا بتوانید این بلیط ها را رزرو کنید. بلیط هواپیما لحظه تنها در نحوه عرضه و برخی جزئیات دیگر با بلیط سیستمی متفاوت است. پس از دریافت این بلیط ها شما با همان هواپیمایی که مسافر دیگر بلیط سیستمی آن را خریده پرواز کرده و در کنار او خواهید نشست. اما تفاوت این است که شما بهای کمتری پرداخت کرده اید.

نوسان قیمت بلیط لحظه آخری

علاوه بر این نوسان قیمت مهم ترین ویژگی این بلیط ها بوده که در روزهای مختلف، قیمت های متفاوتی برای آن وجود دارد. قیمت بلیط لحظه آخری را رفتار مردم تعیین می کند، اینکه میزان مسافرت ها کم یا زیاد است و کدام مقصد مسافران بیشتر دارد، باعث تغییر در قیمت و دسترسی به این بلیط ها می شود. انتخاب زمان مناسب عامل موثری در خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می باشد.

برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری با قیمت مناسب، توصیه می کنیم در روزهایی از سال که میزان مسافرت ها کمتر است، جستجو برای بلیط را انجام دهید. در این ایام خلوت، معمولا هواپیماها با ظرفیت تکمیل نشده پرواز می کنند که شرکت های چارترکننده با کاهش قیمت بلیط، در ساعات نزدیک به پرواز سعی می کنند مسافران به خرید بلیط تشویق کنند. اما این موضوع در روزهایی از سال که میزان مسافرت بیشتر است، صادق نبوده و معمولا بلیط لحظه آخری ارزان نمی توان پیدا کرد. برای خرید بلیط هواپیما در این ایام باید از چندین روز یا چندین هفته قبل اقدام نمایید.

استرداد بلیط هواپیما لحظه آخری

یکی از خصوصیات بلیط هواپیما لحظه آخری، عدم استرداد ان هاست. در حالت عادی، بلیط هواپیما سیستمی را می توان حتی در چند ساعت قبل از پرواز کنسل کرد که در ازای کنسلی بلیط مبلغی از بهای بلیط را به مسافر عودت می دهند. اما بلیط لحظه آخری به این دلیل که در ساعات نزدیک به پرواز به فروش می رسد، شرایط کنسلی آن با بلیط های سیستمی متفاوت بوده و نمی توان آن را کنسل کرد. آنهنینمت

فرودگاه

نرخ یکسان بلیط برای کودکان و بزرگسالان

بلیط هواپیما لحظه آخری دارای قوانین و شرایط متفاوتی است که یکی از این موارد، مربوط به نرخ بلیط کودکان و بزرگسالان است. در بلیط های سیستمی نرخ بلیط هواپیما برای کودکان و بزرگسالان متفاوت بوده و با خرید این بلیط ها، از تخفیف ایرلاین ها برای کودکان بهره مند می شود. در جدول زیر برخی از این تخفیفات ایرلاین ها برای کودکان را مشاهده می کنید.

ایرلاین

نرخ بلیط کودک نسبت به بزرگسال

زاگرس

70%

وارش

75%

قشم ایر

55%

معراج

75%

ماهان

75%

اما در بلیط هواپیما لحظه آخری چنین قانونی وجود نداشته و این بلیط ها برای کودک و بزرگسال نرخ یکسانی دارند. به این دلیل که ایرلاین ها بلیط های سیستمی را با بهای کامل از ایرلاین ها خریداری می کنند، نمی توانند برای کودکان تخفیف در نظر بگیرند. اما در این پروازها می توانید بلیط لحظه آخری را برای کودک خود به صورت رایگان خریداری کنید.

برنامه ریزی سفر را فراموش کنید

ویژگی بلیط های لحظه آخری طوری است که نباید از قبل نسبت به زمان و مقصدی خاص تعصب داشت و در همان زمان سفر کنید. در این صورت شانس شما برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری بسیار کاهش می یابد. برای خرید پرواز لحظه آخری، چمدان خود را آماده کرده و بلیط ها را برای مقاصد احتمالی بررسی کنید. البته این بلیط ها بیشتر برای مسافرت های یک یا دو نفره مناسب است زیرا ممکن است تعداد بلیط ها زیاد نباشد.

خرید بلیط هواپیما لحظه آخری خارجی

برای سفرهای خارجی نیز می توان بلیط لحظه آخری خرید. برای سفرهای خارجی توصیه می کنیم، بلیط را از ایرلاین های داخلی رزرو کنید. ایرلاین ها ممکن است قوانین متفاوتی برای بلیط های لحظه آخری داشته باشند. برای خرید بلیط های لحظه آخری، زمان مناسبی برای سفر انتخاب کنید. معمولا در سفرهای خارجی از اصطلاحاتی مانند لو سیزن (low season)، شولدر سیزن (shoulder season) و های سیزن (high season) استفاده می کنند.

سفر خارجی

برای سفر به کشورهای خارجی، پرواز در ایام لو سیزن و شولدر سیزن را پیشنهاد می کنیم. در این ایام میزان مسافرت ها یا به دلیل شرایط جوی نامناسب و یا به علت مسائل دیگر، کاهش می یابد که زمان مناسبی برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری می باشد. البته این زمان در کشورهای مختلف، با یکدیگر متفاوت بوده که لازم است از قبل برای مقصد مورد نظر خود جستجوی لازم را انجام دهید. برای خرید این بلیط ها لازم است علاوه بر زمان سفر، به شرایط کنسلی آن نیز توجه کنید تا در صورت کنسلی بتوانید مبلغ بلیط را دریافت کنید.

بهترین سایت برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری

انتخاب سایت مناسب برای خرید بلیط لحظه آخری، مهم ترین مسئله است. سایت های زیادی برای خرید بلیط لحظه آخری وجود دارد که می توان از هر کدام از آن ها استفاده کرد. اما لزوما همه آن ها در این زمینه مانند یکدیگر عمل نمی کنند. برخی سایت ها خدماتی دارند که تغییر قیمت بلیط هواپیما را با پیامک به مسافران اعلام می کنند و پشتیبانی 24 ساعته و فعالی دارند که در مراحل مختلف، پاسخگوی سوال مسافرین است. شما برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری از کدام سایت خرید کرده اید؟ آیا بلیط لحظه آخری را گران خریدید یا ارزان؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت ها بیان کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8jlw