جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 19157
تاریخ انتشار: 1401/05/31 06:46

مکملی که می تواند خطر آلزایمر را تا 49 درصد کاهش دهد

اگر فردی مبتلا به آلزایمر را می شناسید، تنها نیستید. طبق گزارش CDC، حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده با آلزایمر زندگی می کنند. در حالی که پزشکان هنوز در تلاش برای درک کامل آلزایمر و کشف درمان‌های بالقوه برای این بیماری هستند، تحقیقات نشان داده است که دریافت مقدار کافی امگا 3 DHA می‌تواند به کاهش 49 درصدی خطر ابتلا به آلزایمر کمک کند.

 

مکملی که می تواند خطر آلزایمر را تا 49 درصد کاهش دهد

 

 

DHA یا دوکوزاهگزانوئیک اسید یک چربی امگا 3 است که به طور بالقوه از مشکلات سلامتی مانند آرتریت روماتوئید، بیماری قلبی، برخی از انواع سرطان و افسردگی پیشگیری می کند.

به نقل از بهترین دندانپزشک تهران بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً در Nutrients منتشر شده است و محققان در آن به بررسی ارتباط احتمالی بین دوکوزاهگزانوئیک اسید گلبول قرمز (RBC DHA) و آلزایمر پرداختند، ممکن است در پیشگیری از بیماری آلزایمر نیز مفید باشد. در حالی که با در نظر گرفتن سلامت شرکت کنندگانی که میانگین سنی زیر 65 سال داشتند و زوال عقل نداشتند، محققان دریافتند افرادی که سطوح بالاتر RBC DHA داشتند، 49 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر بودند.

نویسنده ارشد بهترین متخصص تغذیه اخیر خاطرنشان کرد: جالب‌تر از همه، 15 سال پیش یافته‌های مشابهی توسط Schaefer و همکاران در والدین افرادی که تمرکز این تحقیق حاضر بودند (به عنوان مثال، گروه اصلی مطالعه قلب Framingham) گزارش شد. ، ویلیام اس. هریس، دکترا، رئیس موسسه تحقیقات اسیدهای چرب، به گفته EurekAlert!. دکتر هریس توضیح داد که اولین مطالعه نشان داد که افرادی که سطح DHA بالاتری دارند 47 درصد کمتر با زوال عقل مواجه می شوند و افزود: "یافته های مشابه یک نسل از هم در یک استخر ژنتیکی مشابه تایید قابل توجهی از این رابطه DHA- دمانس را ارائه می دهد. "

هنگامی که صحبت از چگونگی کمک به امگا 3 DHA به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر می شود، جف گلد، MD، افسر ارشد پزشکی Fullscript و پزشک طب یکپارچه، می گوید این را بخور، نه آن را! نقش آنها در کاهش التهاب اعتقاد بر این است که DHA با کاهش التهاب عصبی، و همچنین کاهش تشکیل و تجمع پلاک های آمیلوئید بتا در مغز، دو عاملی که نقش کلیدی در پاتوژنز آلزایمر دارند، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. مرض."

Gladd می گوید: «نتایج این مطالعه بسیار امیدوارکننده است و آنچه را که محققان در مطالعات اپیدمیولوژیک و حیوانات تا به امروز یافته اند، تأیید می کند.

گلاد اضافه کرد که افراد مبتلا به آلزایمر در خانواده خود می توانند با مصرف بیشتر غذاهای غنی از DHA مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهند.

او می‌گوید: «همچنین این یک استدلال قوی برای مکمل‌سازی روزانه با روغن ماهی با کیفیت بالا است، زیرا DHA یکی از اسیدهای چرب اصلی امگا 3 موجود در این محصولات است.

برای کسانی که می خواهند مکمل امگا 3 را به برنامه معمول خود اضافه کنند، گلاد خاطرنشان می کند که "انتخاب مکمل روغن ماهی با کیفیت بالا ضروری است" و می گوید که به بیمارانش توصیه می کند "یک مکمل با کیفیت بالا و تست شده توسط شخص ثالث را انتخاب کنند." محصولی که دوز بسیار بالاتری را نیز نسبت به اکثر برندهای رایج ارائه می دهد."

اگر از محصولات ماهی دوری کنید، دکتر گلد می گوید که "وگان ها و گیاهخواران ممکن است از مکمل روغن جلبک گیاهی حاوی DHA بهره مند شوند" و اشاره می کند که "تحقیقات نشان داده است که مکمل های روغن جلبک گیاهی می توانند غلظت DHA را در بدن افزایش دهند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gdza9