پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 2409
تاریخ انتشار: 1400/07/10 15:12

مهم‌ترین رویدادهای ایمنی کشور را بشناسید

برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی حوزه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، آتش‌نشانی و امداد و نجات را می‌توان یکی از ابزارهای تخصصی در زمینه سلامت رفتاری در محیط کسب‌وکار دانست.

این رویدادها در راستای ارتقای سطح علمی، ارائه فناوری‌های پیشرفته و تخصصی و معرفی تجهیزات شرکت‌های توانمند حوزه HSE، ترویج و توسعه تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی، تغییر نگرش‌های جدید در زمینه‌های ایمنی، بهداشت کار و محیط‌زیست در تمامی صنایع و ارائه چشم‌اندازی نوین در عرصه سلامت و بهداشت جامعه همیشه پیش‌قدم هستند تا با حضور، تعامل و هم‌فکری میان صاحبان صنایع، پژوهشگران و صاحب‌نظران، گامی مؤثر در راستای ارتقای استانداردهای مدیریت ایمنی، سلامت و محیط‌زیست برداشته شود. این نمایشگاه‌ها همچنین فرصتی برای ارائه فناوری‌های پیشرفته و تخصصی در این عرصه، افزایش آگاهی از توانمندی‌ها، تقویت همکاری‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، دیدار تولیدکنندگان داخلی و خارجی و تبادل تجربیات، ارتقای زمینه‌های علمی، کمک به ترویج و توسعه تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی و معرفی مباحث جدید در زمینه بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی و امداد و نجات در تمامی سازمان‌ها و صنایع تولیدی و همچنین تعامل و تبادل تجربیات و هم‌فکری بین پژوهشگران و صاحب‌نظران در راستای ارتقای استانداردهای حوزه HSE خواهد بود. در ادامه نگاهی داریم به برخی از مهم‌ترین رویدادهای نمایشگاهی حوزه HSE که در سطح کشور برگزار می‌شود. با صمت همراه باشید:

نمایشگاه ایمنی تهران

نمایشگاه تخصصی مدیریت یکپارچه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (HSE، MS) تهران چند سالی است در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

 در تمام دوره‌های برگزاری این رویداد ملی، وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی، صنایع و معادن ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سامانه مدیریت HSE شهرداری تهران، سازمان ایمنی و آتش‌نشانی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، شرکت ملی نفت، پژوهشگاه مواد و انرژی، سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونت سلامت و محیط کار، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران، APEC، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مشارکت دارند.

همچنین در طول مدت برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌هایی تخصصی با موضوعات مختلف مانند روش‌های نوین در پایش و اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست‌محیطی (هوا و آب)، مدیریت HSE پیمانکاران، ارزیابی کمی ریسک، مدیریت بحران و واکنش در شرایط اضطراری، آشنایی با نرم‌افزارهای رایج در حوزه تخصصی HSE، مدیریت تغییر در HSE، MS، مدیریت و ارزیابی عملکرد در HSE، MSتکنیک‌های کاربردی در ارزیابی خطاهای انسانی، مدیریت استراتژیک و استقرار اثربخش HSE، MS برگزار می‌شود.

امسال ششمین نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، آتش‌نشانی و امداد و نجات (HSE Expo) در تاریخ ۵ تا ۸ آذرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهدشد.

نمایشگاه ایمنی اصفهان

نمایشگاه تخصصی فناوری‌های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی، پلیسی، ایمنی و آتش‌نشانی و HSE (ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست) اصفهان از سال ۱۳۸۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان آغاز به کار کرده و تا به امروز ادامه دارد. در این نمایشگاه شرکت‌کنندگان در گروه‌های کالایی در این نمایشگاه انواع محصولات و خدمات حوزه تجهیزات پلیسی و HSE، حفاظت فیزیکی، نظارت تصویری، حفاظت اسنادی، تجهیزات ارتباطی، ساختمان‌های هوشمند، تجهیزات رایانه‌ای، کنترل تردد عمومی و صنعتی، تجهیزات شناسایی، حفاظت پیرامونی، تجهیزات راهنمایی و ترافیکی، اتوماسیون اداری و صنعتی، استاندارد امنیت اطلاعات، هشدار نفوذ و تجهیزات جانبی، سیستم‌ها و تجهیزات کشف، اعلام و اطفای حریق اتوماتیک، سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، پوشش‌های ضد حریق، درب‌ها و تجهیزات ضددود، صاعقه‌گیر، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، نجات و امداد، محیط‌زیست، اورژانس و طب کار، ایمنی و بهداشت صنعتی آخرین دستاوردها و توانایی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

نمایشگاه ایمنی شیراز

نمایشگاه بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شیراز جزو قدیمی‌ترین نمایشگاه‌ها در حوزه HSE ایران است. نخستین دوره از برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۳۸۵ باز می‌گردد. توسعه و ارتقای فرهنگ بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست در سازمان‌ها، شرکت‌ها و سایر بخش‌های تولیدی، خدماتی و آموزشی، توسعه روابط و همکاری در زمینه بهداشت و ایمنی محیط کار بین صنایع، دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی و پژوهشی و آشنایی با آخرین دستاوردها علمی و استانداردهای HSE از موضوعات این نمایشگاه به‌شمار می‌رود. تشویق مراکز دانشگاهی و صنعتی برای ایجاد برنامه‌های مؤثر و کارآمد تحقیق و توسعه در زمینه‌های مختلف بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست و فراهم کردن بسترهای مناسب همکاری میان متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و کارشناسان HSE در سطح داخل و خارج از کشور از جمله اهداف این نمایشگاه عنوان شده است.

نمایشگاه ایمنی کیش

جزیره کیش در زمینه برگزاری رویدادهای HSE به‌تازگی فعال شده است. نخستین نمایشگاه بین‌المللی HSE در جزیره کیش با حضور بسیاری از کالج‌های تخصصی خارجی و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات مرتبط فعال خارجی و ایرانی سال گذشته برگزار شد.

در این رویداد همچنین سمینارهای علمی و کارگاه‌های تخصصی به صورت جانبی، با هدف انتقال دانش و فناوری روز دنیا به منطقه، دیدار تولیدکنندگان داخلی و خارجی بدون واسطه با مشتریان و فراهم آوردن زمینه‌های علمی- کاربردی و گسترش و توسعه تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی، معرفی مباحث و نگرش‌های جدید در زمینه‌های مختلف برای مخاطبان ارائه شد.

نمایشگاه ایمنی مشهد

به خراسان رضوی می‌رسیم. نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات و فناوری‌های حفاظتی، امنیتی، امداد و نجات، دوربین‌های مداربسته، ایمنی و آتش‌نشانی مشهد نیز از سال ۱۳۸۵ آغاز به کار کرده است. در این نمایشگاه نیز شرکت‌کنندگان دستاوردهای خود در زمینه سیستم‌ها و تجهیزات کشف، اعلام و اطفای حریق اتوماتیک، سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، پوشش‌های ضد حریق، درب‌ها و تجهیزات ضددود، صاعقه‌گیر، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، نجات و امداد، محیط‌زیست، اورژانس و طب کار، ایمنی و بهداشت صنعتی و... را ارائه می‌کنند.

نمایشگاه ایمنی گیلان

نمایشگاه تجهیزات ایمنی، حفاظتی، اطفاء‌حریق و پایش محیط کار از اردیبهشت ۹۶ در استان گیلان آغاز به کار کرده و اکنون ۴ ساله است. هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی بیشتر سازمان‌ها با فناوری‌های روز دنیا، عرضه مباحث ایمنی در قالب شبیه‌سازی یک شهر کوچک به مردم و آشنایی با مخاطرات در محیط کار، کشاورزی، دانشگاه و ایمنی برق و مباحث حریق عنوان شده است و محصولات پایش محیط کار، تجهیزات و حفاظت فردی و سیستم‌های اعلام حریق در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

رویداد ایمنی اهواز

و اما اهواز، در ۳ سال اخیر، نمایشگاه فناوری‌های نوین صنایع حفاظتی، امنیتی و آتش‌نشانی در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز برگزار شده است. در دوره اخیر این نمایشگاه، ۳۵ شرکت از استان‌های خوزستان، تهران و اصفهان فناوری‌ها و تولیدات جدید خود را در زمینه مسائل امنیتی، حفاظتی و آتش‌نشانی در ۳۵ غرفه به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه مانورهای عملیاتی توسط آتش‌نشانی و هلال‌احمر و آشنایی با دوربین‌های مدار بسته و سیستم‌های ایمنی در روز آخر برگزار شده است.

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gqqz4