یک‌شنبه 05 فروردین 1403 - 24 Mar 2024
کد خبر: 16227
تاریخ انتشار: 1401/02/24 04:15

منتظر خاموشی ها در تابستان امسال باشیم؟

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه برق با رقمی حدود ۱۴ هزارمگاوات کمبود در تولید مواجه هستیم که این رقم خود را در خاموشی‌ها نشان خواهد داد

پرویز محمد نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کاهش منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی در مصرف، بیان کرد: قطعا در تابستان پیش رو مانند سالیان قبل هم در حوزه آب و هم در حوزه برق با مشکل مواجه خواهیم بود. در این چند سال اخیر ما سعی کردیم از مجموعه منابع موجود استفاده بهینه داشته باشیم. این روند نیز باید ادامه پیدا کند.

وی در ادامه اظهار کرد: این موضوع که ما بخواهیم در کوتاه مدت منابع خود را به میزانی ارتقا دهیم که هم در ایام پیک و هم در ایام غیر پیک پاسخگوی نیاز در حوزه آب و برق باشد، سخت است. سالیان سال است که ما در تامین آب و برق با تراز منفی مواجه هستیم. یکی از نگرانی‌های اساسی ما در حوزه تامین آب و برق در تابستان پیش رو است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون هم در حوزه آب میزان تولید ما کمتر از میزان مصرف است و هم در حوزه برق میزان مصرف بیش از میزان تولید است. اختلاف بین تولید و مصرف نیز رقم بالایی است. در حوزه برق ما با رقمی حدود ۱۴ هزارمگاوات کمبود در تولید مواجه هستیم که این رقم خود را در خاموشی‌ها نشان خواهد داد. خاموشی نیز به هر شکلی موجب نگرانی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: تنها راهی که موقتا پیش رو ما بوده و می‌تواند ما را از این مرحله عبور دهد، مدیریت منابع است. باید به طور جدی این موضوع دنبال شود. اما مدیریت منابع نیز تا حدی پاسخگو بوده و نمی‌تواند به طور کلی کمبود آب و برق را جبران کند.

 

منبع: ايسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48866l