جمعه 17 فروردین 1403 - 05 Apr 2024
کد خبر: 2571
تاریخ انتشار: 1400/07/12 10:46
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان:

مصرف بالا موجب محدودیت در گازرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره گاز تیران با حضور فرماندار و در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: با توجه به افزایش تعداد مصرف‌کننده گاز طبیعی در سطح استان در صورت عدم مصرف بهینه و منطقی گاز، در فصل سرد پیش رو امکان محدودیت تامین گاز وجود دارد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی با اشاره به صنعتی بودن استان گفت: مصرف روزانه گاز در صنایع بزرگ همچون فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، سیمان سپاهان و نیروگاه‌ها بالاست. از این رو، علاوه‌بر تامین گاز بخش خانگی که در اولویت است، تامین گاز مورد نیاز و مستمر برای بخش صنعت نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان ضرورت توسعه گازرسانی براساس برنامه و منابع موجود، افزود: گسترش و رشد صنعتی و کشاورزی نیز باید متناسب با زیر ساخت‌ها و با پیش‌بینی تامین انرژی آنها دنبال شود.

در ادامه مجید حججی، فرماندار شهرستان تیران و کرون نیز ضمن قدردانی از مهندس علوی و همراهان وی به دلیل حضور در شهرستان تیران و کرون و بررسی وضعیت گازرسانی این شهرستان گفت: خوشبختانه همکاری خوب و تعامل مثبتی بین اداره گاز و فرمانداری شهرستان برقرار است.

وی افزود: با توجه به توسعه گلخانه‌ها در این منطقه، عدم تقویت به‌موقع شبکه گازرسانی ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد. از این رو، با همکاری متقابل فرمانداری و شرکت گاز باید به‌زودی مجوزهای لازم صادر و خطوط تقویتی محورهای محل مستقر گلخانه‌ها اجرا شود.

فرماندار شهرستان تیران و کرون در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مثبت مهدی طهماسبی، رئیس سابق اداره گاز در راستای پیگیری درخواست‌های مردم این شهرستان در حوزه گازرسانی و همکاری مناسب با مشترکان صنعتی گفت: در زمان مسئولیت هیچ‌گونه مشکل یا نارضایتی مشاهده نشده است.

وی گفت: از رئیس جدید آقای مهندس خلیلی انتظار می‌رود تعامل سازنده‌ای با مردم و فرمانداری شهرستان داشته باشند و در پیگیری امور مردم، تکریم آنها و رضایتمندی خداوند متعال فعالیت کنند.

اجرای برنامه‌های عملیاتی 

همچنین همزمان با هفته ایمنی، با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث و ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی، برنامه‌های مختلف عملیاتی، آموزشی، کاربردی و فرهنگی در شرکت گاز استان اصفهان اجرا می‌شود.

سید مصطفی علوی، مدیرعامل این شرکت، گفت: برگزاری ۷ وبینار آموزشی طی ۷ روز متوالی با موضوعات ایمنی در شبکه‌های گازرسانی پلی‌اتیلن، ایمنی در طراحی، ایمنی در تزریق گاز، ایمنی در پرتونگاری، ایمنی در تست شبکه‌های گاز، ایمنی در مفاد پیمان‌ها و تحلیل حوادث گاز معرفی پیمانکاران برتر در حوزه بهره‌برداری، اجرا و خدمات، قدردانی از نمایندگان برتر HSE، ایجاد فضای نمایشگاه ایمنی تصویری، آموزش و اطلاع‌رسانی موارد و مسائل ایمنی در اتوماسیون اداری و برگزاری مسابقه ویژه کارکنان برخی از برنامه‌های این شرکت در هفته ایمنی است. وی، رعایت دستورالعمل‌های HSE در راستای صیانت از حقوق و سلامت نیروی کار را اصل تعیین‌کننده در راستای اجرای برنامه‌های استراتژیک شرکت گاز استان اصفهان اعلام و به حساسیت بالای فعالیت‌های امور HSE در پیشگیری از حوادث اشاره کرد.

گفتنی است، ۷ مهر به یاد رشادت‌های آتش‌نشانان پالایشگاه نفت آبادان در مهار آتش ناشی از بمباران هوایی نیرو‌های بعثی در سال ۱۳۵۷ و با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث به نام روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی نام‌گذاری شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3zozb4