دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 13914
تاریخ انتشار: 1401/01/16 01:00

مشاوره حقوقی کار و کارگری در بنیاد وکلا

بسیاری از کارگران یا کارفرمایان و شاغلان در حرف مختلف، بنا به علل متعددی نیازمند اخذ مشاوره با وکیل اداره کار بوده تا به نحوی مشکلات موجود در روابط کاری خود را با کارگر یا کارفرما حل و فصل کنند و یا با کسب مشاوره حقوقی مناسب، بتوانند حقوق از دست رفته خود را به نحوی زنده کرده و یا مطالبات فعالیت‌هایی که در گذشته در کارگاه برای کارفرما انجام داده‌اند را از کارفرما دریافت کنند.

نه تنها کارگران زحمتکش، که در بسیاری از موارد کارفرمایان نیز نیازمند اخذ مشاوره با وکیل اداره کار هستند تا در مواقع نیاز بتوانند از خدمات حقوقی وکلا و مشاوران در حل مشکلات خود استفاده نمایند.

اغلب کارفرمایان در هر شرایطی به حقوق کارگران خود احترام گذاشته و در هر شرایطی رابطه کاری و اخلاقی خوبی را با کارگران‌ برقرار می‌نمایند و جهت رفاه و آسایش حال آن ها، اقدامات تاثیرگذاری را به انجام می‌رسانند. 

ولی متاسفانه هستند کارفرمایانی که از عدم اطلاع و آگاهی کارگران خود نسبت به ضوابط و مقررات اداره کار سوء استفاده کرده و حق و حقوق کارگر را به نحوی پایمال می‌کنند. 

مشاوره حقوقی اداره کار

این جا است که نیاز به کمک و همراهی مشاوران حقوقی در مسائل و موضوعات اداره کار یا به تعبیری وکیل اداره کار کاملا احساس شده تا وکیل مذکور بتواند با دانش کافی و تسلط کامل در حوزه قوانین کارگری به عنوان نماینده قانونی کارگران یا کارفرمایان از حقوق موکلان خود دفاع نموده و حق و حقوق آن‌ها را به طور کامل زنده نماید.

به جز این موضوعات، در هنگام عقد قرارداد استخدام نیز کارفرمایان و کارگران قادر خواهند بود با همراهی یک وکیل متخصص در زمینه مشاوره حقوقی تنظیم قراردادهای کار، قرارداد کارگران را به نحوی تنظیم کند که در آینده تا حد ممکن از ایجاد هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد جلوگیری به عمل آید. 

شما می‌توانید برای کسب اطلاع کامل از کلیه حقوق قانونی خود در موضوعات مربوط به روابط کار و کارگری، به سایت حقوقی بنیاد وکلا مراجعه کرده و از مطالب و مشاوره‌های تخصصی در خصوص تنظیم قراردادهای کار و ده‌ها عنوان مختلف دیگر حقوقی در روابط کارگری استفاده نمایید. 

همچنین با مطالعه این مطالب مطمئنا تا حد زیادی اطلاعات شما در زمینه مسائل مرتبط با حقوق کار و مباحث مربوط به آن بروز تر خواهد شد.

 

ضرورت کسب مشاوره در اغلب موضوعات و مباحث متنوع قانون کار

در مجموع هر موضوعی که در ارتباط با قانون کار یا اداره کار یا روابط کارگر و کارفرما باشد را می توان در حین مشاوره با وکیل اداره کار مطرح کرد و با پرسش سوالات خود به پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مشاور حقوقی و یا وکیل اداره کار دست یافت.

از جمله این موضوعات متنوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عمده مطالبات کارگران در قانون کار است:

  • موضوعات مربوط به هیات تشخیص و حل اختلاف اداره کار
  • موضوعات مربوط به قراردادهای تنظیم شده با کارگر
  • موضوعات مربوط به محاسبه تعطیل کاری
  • موضوعات مربوط به محاسبه و مطالبه سنوات کاری
  • موضوعات مربوط به محاسبه اضافه کاری
  • موضوعات مربوط به عقد قرارداد جدید
  • مسائل مرتبط با مانده مرخصی
  • مشاوره در خصوص انعقاد قرارداد‌های تخصصی کار و نحوه نگارش 
  • موضوعات و شکایات مرتبط با بیمه بیکاری 

در هر یک از این موارد ذکر شده و ده‌ها مورد مرتبط دیگر، شما قادر خواهید بود با کسب مشاوره از وکیل اداره کار اطلاعات بسیار مهمی در مورد حقوق خود چه در مقام کارگر و چه در مقام کارفرما به دست آورید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص موضوعات و مسائل عنوان شده، مشاوره حقوقی تلفنی بنیاد وکلا را از دست ندهید. یک مشاوره سریع و آسان قطعا از مشکلات طولانی و سنگین آینده جلوگیری خواهد کرد.

مشاوره حقوقی کارو کار و کارگری

اخذ مشاوره حقوقی در خصوص بیمه و مسائل مرتبط با آن در قانون کار و قانون تامین اجتماعی

ممکن است تعداد زیادی از کارگران و کارفرمایانی که مطابق قانون کار فعالیت دارند با مشکلات متعددی در زمینه بیمه و تبعات پرداخت یا عدم پرداخت آن رو به رو گردند. 

کسب مشاوره حقوقی در مورد موضوعات مربوط به حق بیمه کارگر و مطالبه و محاسبه آن یکی از موارد مهمی است که همیشه در جلسات مشاوره از مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری سوال خواهد شد. 

ارائه مشاوره حقوقی اداره کار در زمینه‌هایی همچون مشاوره بیمه تامین اجتماعی، مشاوره در زمینه بیمه بیکاری، مشاوره بیمه کارگری، مشاوره شکایت از کارفرما در مسائل مطرح شده، مشاوره در خصوص میزان دیه، ارش و مسائل مرتبط با حوادث رخ داده شده در محیط کاری، ارائه مشاوره در خصوص مستمری بگیران تامین اجتماعی و مراحل بازنشستگی و مشاوره در خصوص بیمه از کار افتادگی و غیره می‌باشد که در جلسات مشاوره توسط وکلا و کارشناسان بنیاد وکلا مورد بررسی قرار خواهند گرفت. همچنین در این جلسات علاوه بر موارد اشاره شده، در خصوص نحوه عقد و تنظیم قرارداد بیمه و میزان حقوق و دستمزد کارگر متناسب با نوع شغل و نحوه محاسبه بیمه متعلقه به هر عنوان شغلی، اطلاعات و مشاوره مطلوب به کارفرمایان ارائه خواهد شد. 

حال چنانچه پرونده‌ای باز یا سوالی در زمینه مسائل مرتبط با دعاوی اداره کار یا تنظیم هر نوع قرارداد استخدامی دارید، حتما از طریق مشاوره حقوقی آنلاین یا حضوری بنیاد وکلا کمک بگیرید تا از میان هزاران وکیل و متخصص حقوقی اداره کار، مشاوری را که به کارتان می‌آید انتخاب کنید و از او بهترین راهکار قانونی را برای حل‌ و فصل مشکل حقوقی خویش مطالبه نمایید.

مسائل حقوقی و قوانین کار دارای جزئیات و پیچیدگی‌های فراوانی هستند که در اکثر مواقع عدم آگاهی نسبت به آن‌ها موجب پایمال شدن حقوق فردی یا جمعی کارگران یا کارفرمایان خواهد شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3n97po