پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 16403
تاریخ انتشار: 1401/02/26 04:15

مزیت نسبی سنگ رودخانه برای مصرف داخلی و صادرات

بر همگان روشن است که با تغییر اقلیم و خشکسالی، حفر چاه‌های عمیق و برداشت بی‌رویه آب از منابع و سفره‌های زیرزمینی و همچنین تصمیمات اشتباه دولت مانند سدهای کارشناسی نشده، برداشت چوب از جنگل‌ها و منابع طبیعی و... بحران آب به مرحله حساسی رسیده است.

اگر در سال‌های پیش‌رو نیز بحران آب را جدی نگیریم، کشورمان به زودی تبدیل به بیابانی بی آبّ و علف و غیر قابل سکونت خواهد شد.

سنگ رودخانه که با نام سنگ رودخانه ای پبل pebble در ایران و سایر کشورها نیز شناخته می‌شود؛ قلوه سنگ رودخانه ای سفید و رنگی که می‌تواند کمک بسیار زیادی در صرفه‌جویی مصرف و تبخیر سطحی آب میکند.

سنگ رودخانه چیست

سنگ رودخانه در گذشته از  طبیعت جمع‌آوری می‌شد؛ اما امروزه قلوه سنگ رودخانه‌ای از سطح و بستر رودخانه‌ها و سواحل برداشت نمی‌شوند. . برداشت و جمع آوری pebble  از بستر رودخانه ها و سواحل دریا موجب تخریب محیط زیست می‌شود و از لحاظ قانونی نیز ممنوع است.

امروزه پبل را به کمک ماشین آلات صنعتی پیشرفته و فرآوری سنگ‌های معدنی رنگی که از معادن مختلف ایران استخراج میشود، تولید میکنند. برای تولید این محصول سنگ‌های لاشه به اندازه‌های بسیار بزرگ از معادن استخراج و بعد از انتقال به کارخانه به قطعات کوچکتر تبدیل می‌شوند؛  با قرار گرفتن این تکه‌های بزرگ در دستگاه مخصوص فرآوری و شبیه سازی محیط رودخانه و جریان آب، فرسایش چندهزار ساله و گرد و صیقلی شدن در کمتر از 24 ساعت انجام میشود. سنگ‌های رودخانه ای فرآوری شده در اندازه های مختلف سُرت و جداسازی میشوند . به قسمت بسته بندی و ارسال منتقل میشوند.

سنگ رودخانه ای در کجا مورد استفاده قرار میگیرد

پبل یا قلوه سنگ رودخانه ای دارای کاربردهای فراوانی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره میکنیم:

·       با توجه به این‌که چمن گیاهی بسیار آب بر است و در اغلب شهرهای ایران مورد استفاده قرار میگیرد؛ باید جایگزین مناسبی از لحاظ پوشش گیاهی برای آن پیدا کرد. سنگ رودخانه ای محصولی مناسب است که میتواند به جای چمن در انواع فضاهای سبز شهری و بین شهری مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از چمن علاوه بر این که نیاز به مصرف آب برای آبیاری چمن را کاهش میدهد، همچنین از تبخیر آب موجود در خاک هم جلوگیری میکند و از رشد انواع گیاهان هرز جلوگیری میکند. چمن احتیاج به رسیدگی، نگهداری، زیرسازی و هزینه های این چنینی دارد که با استفاده از سنگ رودخانه، این هزینه ها صرفه جویی میشود.

·       استفاده از سنگ رودخانه به جای چمن مصنوعی و انواع کف پوش ها در اطراف استخرهای روباز و... . مزیت سنگ رودخانه ای بر چمن مصنوعی عمر بینهایت آن است. چمن مصنوعی و سایر کفپوش ها بر اثر گذشت زمان، سرما، گرما، آفتاب و ... پوسیده شده و احتیاج به تعویض و نوسازی خواهند داشت.  

·       قلوه سنگ رودخانه در سایزهای متوسط و کوچک را میتوان در آکواریوم های خانگی، اداری و تجاری نیز استفاده کرد.

·       پبل کاربرد زیادی برای معماران و طراحان ساختمانهای لوکس و لاکچری دارند. استفاده از سنگ رودخانه در محوطه سازی فضای باز، داخل لابی، آب نما و.... محیط های جذاب با رنگ های طبیعی را شکل میدهد.

·       استفاده از سنگ های رودخانه تخت و صاف برای خطاطی و نقاشی روی آن ها و تولید صنایع دستی با ارزش افزوده بالا که مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

·         استفاده از قلوه سنگ (Pebble پبل) برای دور درختی جهت حفظ رطوبت و زیبایی. با استفاده از سنگ رودخانه ای نه تنها در مصرف آب صرفه جویی میشود، بلکه از رشد علفهای هرز و آفت هم تا حد زیادی جلوگیری میکند.

·         کاربرد قلوه سنگ رودخانه ای در گل فروشی ها برای تزئین گلدان های معمولی و سفارشی

·         قلوه سنگ رودخانه ای برای تزیین باغ با سنگ در باغ ویلا، باغچه، فضای سبز مجتمع های مسکونی، ویلا، شهرک های ویلایی و

·         استفاده از سنگ قلوه ای (سنگ پبل) در ویلاهای ساحلی با ساحل اختصاصی

·         کاربرد سنگ قلوه ای برای طراحی انواع گابیون  و مبلمان شهری، ویلا، باغ ویلا، تالار

  • صنایع دستی و هنری (مانند جا شمعی، زیر لیوانی، زیر سیگاری و .)
  •  استفاده از سنگ رودخانه ای در کف حیاط
  • کاربرد این محصول برای نمای ساختمان و باغ و ویلا
  • کاربرد سایز کوچک سنگ رودخانه ای سفید در کف آکواریوم های منازل و سایز بزرگ در آکواریوم های هتل

 

 


 

رنگ و سایز سنگ های رودخانه ای

سنگ رودخانه ای در رنگ های مختلفی تولید و به بازار مصرف عرضه میشوند. برخی از سنگ های رودخانه ای که از معادن مرغوب استحصال و فرآوری میشوند دارای رنگ های با ثبات و بدون تغییر میباشند. به طور مثال سنگ سفید در سراسر ایران وجود دارد؛ اما بهترین رنگ سفید به معدن الیگودرز تعلق دارد. برای رنگ های دیگر نیز معادن مرغوب و غیر مرغوب در کشورمان وجود دارد که برخی از تولیدکنندگان برای کم کردن هزینه و تولید ارزان از این معادن به تهیه سنگ لاشه می پردازند. اگر قصد خرید محصولی با کیفیت را دارید که در طول زمان تغییر رنگ ندهد و به راحتی با آب خاک و کثیفی آن رفع شود باید از تولیدکنندگان اصلی خرید کنید.

به طور کلی رنگ های مرغوب در بازار ایران عبارتند از: سفید، مشکی، سفید چینی، لیمویی و قرمز

یکی از تولیدکنندگان اصلی سنگ رودخانه در ایران که کیفیت تولیدات و محصولات آن بسیار بالا است، شرکت افشار کمپانی میباشد که با خرید از این تولیدکننده میتوانید از کیفیت محصول خود از لحاظ تغییر رنگ و.... مطمئن باشید.

سنگ های رودخانه ای در سایزهای مختلفی مانند 1-3، 3-5، 5-7، 7-9، 9-11 .... تولید میشود که کاربردهای مختلفی دارند. از سایزهای کوچک برای تزئین گل و گیاه، آکواریوم کوچک و ... استفاده میشود. از سایزهای بزرگتر در گابیون و مبلمان شهری استفاده میشود. از سایزها و رنگ های متنوع برای محوطه سازی، باغ، ویلا، فضای سبز، استخر و ... استفاده میشود.

عوامل تاثیر گذار بر کیفیت قلوه سنگ رودخانه ای

همان طور که در قبل گفتیم اولین مورد برای بالا بودن کیفیت سنگ رودخانه ای خرید سنگ لاشه از معادن مرغوب است. کیفیت سنگ ها در معادن مختیف با یکدیگر متفاوت است.

در مرحله بعد استفاده از دستگاه های با کیفیت و به روز برای فرآوری و صیقل دادن اهمیت بالایی دارد. استفاده از دستگاه های بی کیفیت موجب پایین بودن محصول تولیدی خواهد بود. برای این که بتوان محصولی با کیفیت به دست آور باید از مواد افزودنی برای صیقل دادن و درخشش محصول استفاده کرد. بسیاری از تولیدکنندگان زیرپله ای برای پایین آوردن هزینه تولید و صرفه جویی در هزینه ها و کسب سود بالا، مواد افزودنی را از چرخه تولید حذف میکنند.

استفاده از کارگران و تکنسین های تولید با تجربه برای تولید سنگ رودخانه مانند هر محصول دیگری بسیار تاثیر گذار است.

شرایط حمل و نقل، انبارداری، بسته بندی و انتقال به مشتری نیز در کیفیت محصولی که به دست مشتری میرسد تاثیر گذار است.

شن رنگی چیست و چه تفاوتی با قلوه سنگ های رودخانه ای  (Pebble پبل) دارد؟

 

معمولا به خرده سنگ های کوچکی که لبه های تیز دارند و صیقلی نشده اند، شن رنگی می گویند. شن رنگی معمولا از باقی ماندن خرد شدن لاشه سنگ ها تولید و سورت می شوند.

 

کاربرد این خرده سنگ های رنگی که به شن رنگی معروف هستند، بیشتر در سنگ های آکواریوم، گل فروشی ها و صنایع دستی است. البته در نوع مرغوب تمام محصولات ذکر شده از قلوه سنگ رودخانه ای صاف و صیقلی استفاده می شود.

مزیت صادراتی قلوه سنگ رودخانه ای برای تجار

 

با توجه به قرار گیری ایران در منطقه ای با پتانسیل صادراتی بالا برای صدور محصولات به همسایگان می توان به سنگ رودخانه ای به عنوان کالایی صادراتی نگریست.

 

کشور های حاشیه خلیج فارس، دوبی، امارات، عراق، سوریه، آذربایجان، ارمنستان اهداف صادراتی خوبی برای قلوه‌سنگ رودخانه‌ای ایران هستند.

قلوه سنگ رودخانه ای تزئینی افشار کمپانی را از کجا بخریم؟

 

شرکت افشار کمپانی برای محصولات سنگ قلوه (Pebble پبل) با تناژ بالا از محل کارخانه که در هشتگرد کرج واقع شده است، ارسال را به صورت جامبوبگ و فله به سراسر ایران انجام میدهد. برای تهران، کرج، قزوین و هم می توان از وانت نیسان، کامیونت و برای ارسال استفاده کرد.

آیا محصولات افشار کمپانی گارانتی دارد؟

 

به علت اعتماد به کیفیت تولیداتمان، محصولات خود از جمله قلوه سنگ تزئینی رودخانه ای را حداقل 5 سال گارانتی تغویض می کنیم.

نحوه سفارش دهی به چه صورت می باشد؟

 

کافیست برای مشاوره و خرید محصول با شماره 09124545469 یا 28422327 021 تماس حاصل فرمایید.

برای محاسبه مقدار سنگ مصرفی چه کار باید انجام داد؟

برای محاسبه مقدار مورد نیاز سنگ قلوه رودخانه ای با شماره 09124545469 تماس حاصل فرمایید و به طور رایگان مشاوره بگیرید.  یا با مراجعه به صفحه اصلی سایت افشار کمپانی از ماشین حساب آنلاین میزان مورد نیاز سنگ رودخانه ای خود را محاسبه کنید.

روش دوم استفاده از فرمول برای تخمین حجم مورد نیاز سنگ رودخانه‌ای است.

مساحت (بر حسب متر مربع ) در ارتفاع (بر حسب متر) در (۱۲۰۰-۱۴۰۰) ضرب  شود و وزن سنگ مورد نیاز را محاسبه کنید.

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4886mm