دوشنبه 28 اسفند 1402 - 18 Mar 2024
کد خبر: 17837
تاریخ انتشار: 1401/04/05 10:59

مرکز نوآوری نوین آمپر افتتاح شد

رویداد افتتاحیه مرکز نوآوری نوین آمپر در حوزه iot صبح امروز یکشنبه ۵ تیر برگزار شد. این مرکز از تلفیق مجموعه نوین ارزش و رایزکو تشکیل شده است.

مرکز نوآوزی نوین آمپر جهت ایجاد طرح‌های نوآورانه با هدف تقویت اکوسیستم شتابدهی از دوعنصر شتابدهی و پژوهش تشکیل شده است. همچنین در این فضا با بهره‌گیری از ایده‌های ناب، تجارب شتابدهنده‌ها و دیگر امکانات لازم، فضای کار استارتاپ‌ها تسهیل خواهد شد.

در این نشست آقامحمدی رییس دفتر اقتصادی بیت رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسنپور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، توانگر رییس اقتصاد دیجیتال مجلس، رحیمی نژاد مدیرعامل شرکت نوین ارزش، اکبرشاهی مدیرعامل شرکت آمپر و صمدی مدیرعامل هلدینگ ارزش حضور داشتند.

رحیمی نژاد مدیرعامل شرکت نوین ارزش در ابتدای این مراسم گفت: حمایت از نخبگان، هم افزایی در حوزه نوآوری، توجه به زنجیره ارزش، سرمایه‌گذاری هدفمند، تجاری‌سازی ایده‌ها و توسعه کسب‌وکارهای نوین را از جمله اهداف مهم این شرکت دانست. از اهداف مهم این مجموعه نیز می‌توان به خلق ارزش افزوده، تربیت سرمایه انسانی کارآمد، شناخت فرصت‌ها، راهبری و هدایت کسب‌وکارها اشاره کرد.

او افزود: فرایند شتابدهی مرکز نوآوری آمپر به صورت بررسی طرح کسب‌وکار، سرمایه‌گذاری در طرح، بررسی طرح کسب‌کار، تجاری‌سازی، انتخاب پروژه برتر، شناسایی و تحلیل ایده و.... است.

اکبرشاهی مدیر عامل شرکت آمپر اظهار کرد: مزیت رقابتی نوین آمپر استفاده از خدمات آزمایشگاهی، تسهیل در ارتباط، ظرفیت مناسب در حوزه نرم افزار و سخت‌افزار و همچنین توان سرمایه‌گذاری در نیروهای انسانی کارامد را عنوان کرد.

اکبرشاهی گفت: برگزاری رویداد تخصصی iot در صنعت خودرو در نیمه اول مهرماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که از صاحبان ایده در این حوزه دعوت به عمل آمد.

او در ادامه افزود: ارتباط موثر فضای نوآوری با مراکز علمی دانشگاهی مراکز نوآوری و شتابدهی مراکز تحقیق و توسعه، کسب‌وکارهای نوپا،سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر را عنصری مهم بیان کرد.

او ادامه داد: حوزه فعالیت نوین آمپر در صنعت حمل و نقل، حمل و نقل هوشمند، هوشمندسازی خودرو و کاهش تولید خودروهای آلاینده است که این مرکز نوآوری تلاش‌های شایانی در این زمینه داشته است.

در حاشیه این نشست خودرو از ۲۰۶ با تکیه بر توان و تجربه داخلی و استفاده از نمونه‌های خارجی رونمایی شد که حداقل میزان سوخت و انرژی را دارد و مزیت کاهش نویز را برای سرنشینان داخلی خودرو را دارا است. این محصول دارای تکنولوژی نوینی است که برای تمام خودروها قابل استفاده است که میزان استفاده از انرژی را به حداقل می‌رساند.

در پایان این رویداد؛ تفاهمنامه ای با عنوان خانه های خلاق میان مرکز نوآوری آمپر و هم چنین مرکز نوین ارزش با حضور پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیرستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، امضا شد.

منبع: گسترش نیوز 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4m8xk5