جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 18458
تاریخ انتشار: 1401/05/01 01:35

مراقبت از قسمت‌های چرمی کابین در کارواش تاچلس مدوسا

از جمله چالش‌ترین‌ بخش ها در صفرشویی یا تمیز کردن خودرو‌های لوکس یا خودرو‌هایی که در کابین آن‌ها از اکسسوری‌های چرم استفاده شده است، تمیز کردن این بخش‌ها است.

 

 در بسیاری از کارواش‌ها، روش‌های غلط تمیز کردن چرم یا استفاده از مواد شوینده نامناسب سبب می‌شود که به مرور تودوزی، روکش صندلی، روکش فرمان و... به مرور زمان دچار آسیب، ترک خوردگی، ساییدگی و... شود. این دقیقاً وجه تمایز ما با سایر کارواش‌ها است. ما در این یادداشت به نکاتی که در کارواش تاچلس مدوسا برای قسمت‌های چرمی کابین رعایت می‌شود می‌پردازیم.

اهمیت تمیز نگه داشتن و شستشوی قسمت‌های چرمی کابین

ترمیم چرم خودرو

یکی از لوکس‌ترین و زیباترین متریال‌هایی که می‌توان در کابین به عنوان تودوزی، روکش صندلی، فرمان و... از آن استفاده کرد چرم است. اما نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که چرم دارای حساسیت‌های ویژه‌ای در نگهداری است، مواردی چون تابش مستقیم خورشید، سایش سطح چرم، خشکی و... سبب می‌شود که به مرور زمان چرم دچار ترک خوردگی یا ساییدگی شود، از طرفی استفاده از شوینده‌ها و تمیز‌کننده‌های نامناسب و بی‌توجهی به شیوه‌های تمیز کردن و شستشوی چرم می‌تواند طول عمر این متریال زیبا و گرانقیمت را کاهش داده و روند تخریب آن را سرعت ببخشد؛ پس اگر داخل کابین خودرو از چرم استفاده شده است باید به نکاتی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم توجه ویژه شود.

استفاده از روکش‌های محافظ و نرم‌کننده‌ها بعد از صفرشویی یا توشویی کابین می‌تواند یکی از مهمترین راه‌های مراقبتی باشد، به این کار در اصطلاح عامه سرامیک گفته می‌شود، این در حالی است که سرامیک خودرو تنها برای بخش بدنه خارجی خودرو کاربرد دارد و استفاده از لایه محافظ در داخل کابین (روی اکسسوری‌های چرم و پلاستیک) اصطلاحاً \"کوتینگ\" (Coating) نام دارد که نوعی پوشانندگی و کاور روی بدنه ایجاد می‌کند و این دقیقاً همان کاری است که ما در مدوسا انجام می‌دهیم. باید توجه داشت که کوتینگ چرم با پلاستیک و بدنه کاملاً متفاوت است. استفاده از لایه کوتینگ روی بخش‌های پلاستیکی و چرمی باعث آب گریز شدن، شفافیت و احیای رنگ می‌شود.

مراحل توشویی و تمیز کردن کابین در مدوسا

برای این که بتوان از بخش‌های چرمی داخل کابین بیشترین محافظت را به عمل آورد نیاز است که روش‌های تمیز کردن و شستشوی چرم را بدانید. پاشیدن مستقیم آب یا شوینده روی سطح چرمی یکی از مهمترین دلایل آسیب دیدن چرم و کاهش طول عمر آن است.

اولین گام تمیز کردن چرم

اولین کاری که باید انجام گیرد، تمیز کردن چرم است. تمیز کردن چرم یکی از مهمترین بخش‌ها است که باید با ظرأفت، دقت و مهارت بسیاری انجام گیرد. در این مرحله گرد و غبار و لکه‌های احتمالی از روی سطح چرم برداشته می‌شوند. همانطور که گفتیم نباید آب یا شوینده به صورت مستقیم روی چرم اسپری شده یا پاشیده شود. در مدوسا ما این کار را با شوینده‌های مخصوص چرم و به صورت فوم انجام می‌دهیم. این فوم تمیز‌کننده که از شوینده‌های مخصوص چرم ایجاد می‌شود هیچ ضرر و عارضه‌ای برای بخش‌های چرمی ایجاد نکرده و تمام گرد و غبار و لکه‌های موجود را به خوبی تمیز می‌کند.

ترمیم چرم

در گام بعدی در صورتی که بخش‌هایی از چرم داخل کابین نیاز به ترمیم داشته باشد این کار توسط پرسنل متخصص و با تجربه انجام می‌گیرد. در بسیاری از موارد ترمیم چرم صندلی می‌تواند به احیای کامل فضای داخلی کابین کمک بسیاری کند به طوری که حس تازگی و نو شدن را به بیننده القا می‌کند و منظره زیباتری را شاهد خواهیم بود. ترمیم چرم یک مرحله تخصصی است و هرچه مهارت ترمیم‌کننده بیشتر باشد، نمای زیباتری را شاهد خواهیم بود.

کاور کردن یا کوتینگ چرم

در این قسمت از کار، از لوسیون مخصوص چرم برای نرم کردن بخش‌های چرمی استفاده می‌شود. این لوسیون مخصوص، نه براق‌کننده است و نه روی سطح چرم ایجاد چسبندگی می‌کند بلکه دارای خاصیت نرم کنندگی است و رایحه بسیار خوشبویی به چرم می‌بخشد. در این مرحله بعد از استعمال لوسیون روی بخش‌های چرمی، تمام قسمت‌ها با پلاستیک پوشانده می‌شوند که این لوسیون به خوبی جذب بخش‌های داخلی چرم شود، این مرحله گاهی به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد، در عوض سطح چرم کاملاً خوشبو، نرم و شفاف می‌شود.

علاوه بر نرم کردن سطح چرم، این لوسیون خاصیت آب گریزی به چرم می‌بخشد که باعث می‌شود در مواقع عادی از جذب رطوبت زیاد آب توسط چرم جلوگیری شود، همچنین باعث می‌شود که سطح چرمی کاملاً نرم و انعطاف‌پذیر شده و از ترک خوردن یا ساییدگی سطوح به مرور زمان جلوگیری می‌کند.

با کیفیت‌ترین‌ها را از مدوسا بخواهید

کارواش تاچلس مدوسا

همان طور که در بالا هم ذکر کردیم مراحل تمیز کردن بخش‌های داخلی خودرو در مدوسا کاملاً متفاوت و منحصر به فرد است و با حساسیتی انجام می‌گیرد که کمتر می‌توان مشابه آن را یافت. استفاده از مواد شوینده و پوشاننده با کیفیت و مهارت و تجربه بالای پرسنل در انجام کار، فاکتور‌هایی است که مدوسا را از سایرین متمایز می‌سازد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4j565e