دوشنبه 06 فروردین 1403 - 25 Mar 2024
کد خبر: 11132
تاریخ انتشار: 1400/10/28 13:44
معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو

مدیریت صنعتی فرصتی برای عارضه‌یابی توسعه صنعتی

سازمان مدیریت صنعتی یکی از زیرمجموعه‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) است.

عضو هیات‌عامل و معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جریان بازدید از بخش‌های گوناگون سازمان مدیریت صنعتی در جمع مدیران این سازمان، دانش انباشته، بیش از نیم قرن تجربه، شبکه وسیع دانش آموختگان حرفه‌ای و آمیختگی این سازمان با تار و پود سیر تطور و رشد صنعت در ۶ دهه اخیر را ظرفیت ملی و فرصتی منحصر به‌فرد برای عارضه‌یابی توسعه صنعتی کشور برشمرد.

تربیت نیروی فن سالار

مهدی صادقی‌نیارکی، عضو هیات‌عامل و معاون برنامه‌ریزی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان مدیریت صنعتی را از جمله مراکز ریشه‌داری عنوان کرد که همچنان که در صنعتی‌سازی کشور و تربیت نیروی فن سالار پیشگام بوده، می‌تواند در نهضت و جنبش نرم‌افزاری مدنظر رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت این پیشگامی را استمرار بخشد.

به‌گزارش ایدرونیوز، صادقی‌نیارکی همچنین لزوم بهبود مستمر درونی در فرآیند‌های سازمان مدیریت صنعتی اعم از حوزه‌های آموزش، مشاوره و پژوهش را براساس استاندارد‌های نوین و به روز جهان مورد تاکید قرار داد.

معاون برنامه‌ریزی ایدرو، ارزش و اعتبار ملی و بین‌المللی نشان و برند سازمان مدیریت صنعتی را در کنار سایر دارایی‌های نامشهود بسیار با ارزش این سازمان از جمله نقاط قوت خاص آن برشمرد.

پرورش مدیران در تراز جهانی

در ادامه ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی نیز در این دیدار با تشریح فعالیت‌های گسترده این سازمان گفت: در دوره پاندمی که عموم فعالیت‌ها رکود یافته بود، سازمان مدیریت صنعتی در تمام زمینه‌ها رشد میانگین بیش از ۳۰ درصدی عملکرد را داشته است.

کیانی‌بختیاری پرورش مدیران در تراز جهانی و طراحی الزامات توسعه صنعتی در بستر بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌های IMI برشمرد.

سازمان مدیریت صنعتی از سال ۱۳۴۱ در حوزه تخصصی مشاوره، پژوهش و تربیت نیروی انسانی مدیران صنعتی فعالیت می‌کند.

جشن دستیابی به افزایش ظرفیت

در آیینی با حضور سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، جشن تکمیل ظرفیت و دستیابی به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال در مجتمع آلومینیوم جنوب برگزار شد.

کارخانه بزرگ آلومینیوم جنوب با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری سالکو ایجاد شده است.

شهرک صنایع پایین‌دستی (آلوم شهر) برای ساخت قطعات و همچنین محصولات نیمه‌ساخته آلومینیومی در مجاورت مجتمع آلومینیوم جنوب احداث خواهد شد که بخشی از آلومینیوم تولیدی سالکو به‌صورت مذاب به عنوان ماده اولیه صنایع یادشده به صنایع مستقر در آلوم شهر منتقل خواهد شد.

این کار علاوه‌بر صرفه‌جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی باعث تشکیل خوشه صنعتی آلومینیوم در آلوم‌شهر می‌شود.

درحال‌حاضر شرکت‌هایی از بخش خصوصی برای توسعه آلوم‌شهر اعلام آمادگی کرده‌اند که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بی‌نظیر منطقه ویژه اقتصادی لامرد، از سرمایه‌گذاران برای استفاده و بهره‌وری از این فرصت مغتنم دعوت به عمل می‌آوریم.

تاریخچه صنایع آلومینیوم جنوب

فاز نخست مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد اردیبهشت ۱۳۹۹ با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم آغاز به‌کار کرد و چشم‌انداز تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع اعلام شده بود که پنجشنبه ۲۳ دی‌ ۱۴۰۰ جشن تکمیل ظرفیت این کارخانه برگزار شد. 

محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول‌سازی و صنایع بسته‌بندی کاربرد دارد. به‌گزارش ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی در سخنانی در این آیین از مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم خواست برای معرفی بیشتر این کارخانه، از یک تیم ورزشی بومی را حمایت کنند.

علیرضا پاک‌فطرت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر نتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم، دچار آسیب خواهیم شد، گفت: ۱۸ نماینده فارس در دوره کنونی فعالیت مجلس، وحدت دارند و تلاش می‌کنند در هر شهرستانی کارخانه‌ یا واحدی راه‌اندازی و اشتغال ایجاد شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه نمایندگان این استان علاوه‌بر اینکه ملی فکر می‌کنند در استان خود نیز به‌دنبال توسعه و آبادانی هستند، خاطرنشان کرد: فارس می‌تواند نقش توسعه ایران و جنوب کشور را ارتقا دهد و در اقتصاد ملی نقش بیشتری داشته باشد.

پاک‌‌فطرت همچنین با بیان اینکه مجلس به‌دنبال رونق تولید و مانع‌زدایی‌هاست، گفت: به همین دلیل قوانینی مانند طرح جهش شرکت‌های دانش‌بنیان یا تعارض منافع در همین راستا مطرح شده است.

شتاب‌بخشی در تکمیل

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نیز در سخنانی در این آیین گفت: تکمیل ظرفیت این مجتمع تولیدی از ۵ ماه پیش و در دوره مدیریت جدید در دستور کار قرار گرفت.

مهدی زحمتکش با بیان اینکه مولفه‌های مختلفی موجب شتاب‌بخشی در تکمیل ظرفیت این مجتمع شد، گفت: پذیرفته نبود با وجود سرمایه‌گذاری ۲.۱ میلیارد دلاری در شرایط تحریم در ایجاد این مجتمع بزرگ آلومینیوم، ظرفیت این مجتمع تکمیل نشود.

به‌گفته مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، در ۵ ماه گذشته ٥٠٠ نفر از جوانان شهرستان لامرد در این مجتمع مشغول به‌کار شده‌اند و ٢٠٠ نفر هم تا پایان سال جذب می‌شوند؛‌ در این مقطع، مجموع کارکنان این مجتمع افزون بر ۲۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

در این آیین اعلام شد مجتمع آلومینیوم لامرد، مدرن‌ترین کارخانه تولید آلومینیوم خاورمیانه و چهارمین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ezw63