دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 22 Apr 2024
کد خبر: 4511
تاریخ انتشار: 1400/08/08 20:30

مدیران قبلی ذوب آهن و فولاد مبارکه در چند قدمی وزارت صمت

تصدی مسئولیت در حوزه صنعت وزارت صنعت، معدن و تجارت به حالت رقابتی درآمده وگمانه زنی ها حاکی از آن است که مدیران قبلی فولاد مبارکه و ذوب آهن برای این بخش در نظر گرفته شده اند.

گمانه زنی ها نشان می دهد که دو مدیر سابق فولاد مبارکه و ذوب آهن در دولت سیزدهم در حال رایزنی برای دریافت پست و مقام در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

در این راستا باید توجه داشت که شنیده ها حاکی از انتصاب امیر حسین نادری به عنوان معاونت امور معدن و صنایع معدنی و محمد محیاپور برای سمت مدیرعاملی شرکت گل گهر انتخاب شده است.

گفتنی است امیرحسین نادری، بخش عمده فعالیت خود را در حوزه صنعت فولاد گذرانده و عضویت در هیأت مدیره شرکت های فولادی فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولاد هرمزگان و فولاد خراسان را در کارنامه خود دارد و بیش از یک دهه در سمت معاونت امور مالی و اقتصادی شرکت فولاد مبارکه مشغول به فعالیت بوده و پس ازآن به سمت مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران منصوب شد و هم اکنون در سمت مدیریت عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مشغول به کار است.

محمد محیاپور نیز از افرادی است که در روزهای اخیر نام وی برای انتصاب مدیریت عاملی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر شنیده می شود، سوابق وی در مسئولیت هایی در رده های پایین تر شرکت گل گهر بوده ودر حال حاضر وی مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر مشغول کار است.

رایزنی های زیادی در ماه های اخیر برای انتصاب نادری به مدیریت عاملی شرکت فولاد مبارکه صورت گرفت که درنهایت این رایزنی ها ناکام ماند، شنیده ها حاکی از این است که رایزنی های دیگری برای تصدی مدیرعاملی ذوب آهن اصفهان توسط ایشان از سوی برخی افراد آغاز شده است.

همچنین گمانه زنی هایی برای انتصاب وی به سمت معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت مطرح شده که باتوجه به اینکه بخش عمده مسئولیت های وی در حوزه فولاد بوده، اختلافات متعدد شرکت های معدنی و شرکت های فولادی در زمینه تأمین مواد اولیه و تعیین قیمت مواد اولیه و…، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.

به احتمال قوی در ابتدای هفته جاری، تکلیف بخشی از این سمت ها مشخص می شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kxad4