پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 18454
تاریخ انتشار: 1401/05/01 02:07

محاسبه قیمت لوله خرطومی برق با 2 راهکار فوق‌العاده

با توجه به این که بسیاری از مشتریان مجموعه آسمان سمنان و سایر کاربران به دنبال محاسبه قیمت لوله خرطومی در بازار بوده‌اند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی 2 راهکار محاسبه قیمت لوله خرطومی برق بپردازیم تا شما عزیزان با دانستن این دو راهکار به آسانی قیمت لوله خرطومی برق را محاسبه نمایید

 

 

با توجه به این که بسیاری از مشتریان مجموعه آسمان سمنان و سایر کاربران به دنبال محاسبه قیمت لوله خرطومی در بازار بوده‌اند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی 2 راهکار محاسبه قیمت لوله خرطومی برق بپردازیم تا شما عزیزان با دانستن این دو راهکار به آسانی قیمت لوله خرطومی برق را محاسبه نمایید، همراه ما تا انتها باشید تا در پایان این مقاله به راحتی قیمت لوله خرطومی برق را محاسبه نمایید.

آشنایی با لوله خرطومی

لوله خرطومی برق یکی از پرکاربردترین انواع لوله است که برای سیم کشی برق در انواع سازه‌ها استفاده می‌شود. سیم کشی برق یکی از موارد ضروری در ساخت و ساز ساختمان است که باید طبق استانداردهای ایمنی لازم انجام شود. عدم رعایت اصول اولیه عملکرد و توصیه‌های ایمنی ممکن است منجر به حوادث و عواقب نامطلوب شود. این نوع لوله انعطاف چندانی ندارد و در صورت استفاده در جاده‌های پر پیچ و خم ممکن است بشکند. برای استفاده از این نوع لوله باید اقدامات احتیاطی لازم را رعایت کرد. لوله خرطومی معمولی از مواد پلی آمید در رنگ‌های مختلف ساخته شده است. برخلاف لوله شلنگ آتش نشانی، این لوله‌ها مقاومت لازم در برابر حرارت و آتش را ندارند.

لوله برق خرطومی pvc نسوز

نمونه‌های نسوز از نظر ظاهری مشابه شیلنگ‌های معمولی هستند، اما انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارند. روکش لوله‌های نسوز از PVC می‌باشد. مقاومت و استحکام این لوله‌ها در برابر آتش سوزی و دمای بالا ایده آل است، بنابراین در هنگام آتش سوزی به سیم‌های برق آسیبی وارد نمی‌شود. این لوله مقاوم در برابر آتش و نشکن برای اجرای کابل‌های برق در امتداد دیوار ساختمان یا داخل آن استفاده می‌شود.

لوله خرطومی پلی آمید

از ویژگی‌های لوله برق خرطومی پلی آمید می‌توان به مقاومت زیاد در برابر حرارت، نور و تابش آفتاب و انعطاف‌پذیری بالای آن اشاره نمود. ساختار آن‌ها نیز متشکل از مواد پلی آمید است و در سایزهای ۱۱، ۱۳، ۱۶ سانتی‌متری با طول 12 متر تولید می‌شوند. از آنجایی که این لوله‌ها به صورت پیچی داخل یکدیگر می‌روند نیازی به رابط ندارند.

محاسبه قیمت لوله خرطومی - آسمان سمنان

مزایای لوله خرطومی

  • لوله‌های خرطومی انعطاف پذیری بالایی دارند و بدنه آنها نرم است. از این لوله‌ها می‌توان به راحتی در پیچ و تاب‌های دیوار بدون ترک و شکستگی استفاده کرد.
  • وزن شیلنگ بسیار سبک است و بار اضافی به ساختمان اضافه نمی‌کند. در ضمن با این لوله سیم کشی برق ساختمان بسیار سریع و راحت انجام می‌شود و پروژه در مدت زمان کوتاهی به اتمام می‌رسد.
  • این لوله‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و هزینه زیادی برای خرید و نصب نخواهد داشت.
  • سطح داخلی لوله‌های خرطومی صیقلی و صاف بوده و هیچ آسیبی به سیم‌های برق وارد نمی‌شود.
  • لوله‌های خرطومی در سایزها و قطرهای مختلف تولید می‌شود و مشتریان می‌توانند بنا به نیاز خود آن را خریداری کنند.
  • این نوع لوله یک عایق ایده آل برای سیم‌های برق دار است.
  • لوله‌های خرطومی انعطاف پذیر از کابل‌های برق در برابر عواملی مانند رطوبت، باران، گرد و غبار، مواد شیمیایی و غیره محافظت می‌کند.
  • لوله خرطومی نسوز لوله‌ای بسیار مناسب با مقاومت بالا در برابر خطر اتصال کابل‌های برق و یا آتش سوزی ناشی از آن می‌باشد.
  • از این لوله ها می‌توان برای برق رسانی ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی، صنعتی و غیره استفاده کرد.

کاربرد لوله خرطومی برق

لوله‌های خرطومی به طور گسترده در برق کشی انواع ساختمان برای عبور امن سیم‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها برای نصب و راه اندازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سیم کشی تابلوهای برق کاربرد دارند. علاوه بر آن از آنها به منظور انتقال سیم‌های برق در آرگ ها و سقف کاذب نیز استفاده می‌شود.

بررسی 2 راهکار محاسبه قیمت لوله خرطومی برق

راهکار شماره یک :

با توجه به اینکه لوله خرطومی برق در سایز و اندازه‌های متفاوت با متر یال های متفاوت در بازار تولید می‌شود، می‌توانید خیلی ساده با استعلام قیمت سایر سایت‌ها و پرسش و بررسی در بازار قیمت لوله برق خرطومی را محاسبه نمایید که این راه دقیق نیست و بهتر است به شما راهکار شماره دو را آموزش دهیم.

راهکار شماره دو :

برای محاسبه لوله خرطومی برق باید وزن یک متر آن را در قیمت هر کیلوگرم مواد اولیه ضرب کرد، البته باید هزینه حمل و نقل و سود ناچیز سازنده و فروشنده را در نظر گرفت.

د: قطر خارجی لوله بر حسب میلی متر مثلاً: لوله 200

P: فشار کاری مجاز برای لوله، به عنوان مثال: 4، 6، 10 یا 16 بار

S.f: ضریب پایایی که می‌تواند 1، 1.25، 1.6 یا 2 باشد اما معمولاً 1.25 در نظر گرفته می‌شود.

MRS: حداقل مقاومت مورد نیاز برای مواد PE80 80 مگا پاسکال و برای PE100 100 مگا پاسکال است.

با دسترسی به اطلاعات فوق می‌توان به راحتی SDR لوله را به‌دست آورد:

اکنون با SDR می‌توان حداقل ضخامت e را به‌دست آورد.

پس از یافتن حداقل ضخامت، وزن در واحد طول لوله W را می‌توان بر حسب کیلوگرم محاسبه کرد.

غالباً مقدار چگالی مطابق جداول استاندارد DIN برابر با 0.95 در نظر گرفته می‌شود. برای محاسبات دقیق‌تر، لازم است از تراکم مواد تولیدی پالایشگاه‌های داخلی استفاده شود.

قیمت لوله خرطومی آسمان سمنان

لوله‌های خرطومی جزء پرکاربردترین انواع لوله‌های برق به شمار می‌روند که در سازه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های خرطومی عرضه شده در آسمان سمنان در انواع مختلف پی وی سی (PVC) و پلی‌آمید موجود می باشد. از آنجایی که سیم‌های برق هادی بوده و جریان برق را از خود عبور می‌دهند پس باید دارای عایق‌های مناسب نگهداری شوند تا افراد دچار آسیب یا برق گرفتگی نشوند. در صنعت لوله کشی برق ساختمان لوله‌های متعددی برای هدایت سیم‌های برق تولید می‌شوند. یکی از پراستفاده‌ترین این لوله‌ها، لوله‌های خرطومی برق هستند که به عنوان پرکاربردترین لوله‌های برق، از گرانول پی وی سی و سایر مواد دیگر استفاده می‌شود.

محاسبه قیمت لوله خرطومی - آسمان سمنان

نتیجه گیری

وقت آن رسیده است که شما با استفاده و به‌کارگیری 2 راهکار گفته شده به آسانی قیمت لوله برق خرطومی را که قصد خرید آن را دارید محاسبه نمایید. جهت هرگونه پرسش می‌توانید با کارشناسان مجموعه اسمان سمنان در تماس باشید.

منبع : آسمان سمنان – www.aseman-semnan.com

آدرس نمایندگی : ابتدای لاله زار جنوبی پاساژ ناصر خسرو طبقه اول واحد ۱

کارشناس فروش : 09191346484

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4byp7d