چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 10620
تاریخ انتشار: 1400/10/22 11:40

مانعی برای بازگشایی دانشگاه‌ها وجود ندارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشت تردد در مرزهای همسایه به حالت عادی خبر داد و گفت: منعی برای برگزاری کلاس‌ دانشگاه‌ها وجود ندارد و این کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در توضیح مصوبات این جلسه برای بازگشایی مدارس به خبرنگاران، گفت: درصد بالایی از دانش‌آموزان مدارس دوز اول و دوم واکسن را دریافت کردند؛ بنابراین مانعی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد و همان‌طور که پیش‌تر تصمیم گرفته شده به‌صورت قاطع باید بازگشایی مدارس انجام شود.

وزیر کشور افزود: همچنین منعی برای برگزاری کلاس‌ دانشگاه‌ها وجود ندارد. البته باید کار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود. وحیدی تاکید کرد: بازگشایی‌ها باید در وزارت علوم به‌ویژه در سطوح تکمیلی و دفاع از رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها انجام شود و کلا دلیلی برای برگزار نشدن حضوری کلاس‌های دانشگاه وجود ندارد.

حذف محدودیت تردد با همسایه‌ها

وحیدی با اشاره به کیفیت تردد مسافران به (مقصد) و از (مبدأ) کشورهای همسایه، گفت: محدودیت تردد با کشورهای همسایه به حالت قبل برگشت. افراد با داشتن تست‌های پی‌سی‌آر منفی یا ارائه سند تزریق ۲ دوز واکسن می‌توانند وارد کشور شوند که به این ترتیب محدودیت تردد با کشورهای همسایه حذف شد. وزیر کشور افزود: برخی کشورها که مسافران از آنجا از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آنجا کنترل شده هم محدودیت‌های‌شان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و سایر کشورها هم محدودیت‌های‌شان در حال بررسی است. البته کشورهایی که رشد سویه اُمیکرون در آنها روی بدهد ممکن است محدودیت‌های‌شان اضافه شود.

وحیدی تاکید کرد: تردد در مرزهای زمینی تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن و داشتن تست پی‌سی‌آر منفی امکان‌پذیر است و گزارش‌های جلسه امروز از ارزیابی مرزها نشان داد رعایت موارد باید بیشتر شود. 

مرحله چهارم محدودیت‌های هوشمند 

وحیدی درباره اعمال هوشمند محدودیت‌ها بیان کرد: درحال‌حاضر وارد مرحله چهارم محدودیت‌های هوشمند شده‌ایم و مقرر شده هر هفته یک فاز به اجرای محدودیت‌ها اضافه شود. وزیر کشور اضافه کرد: در فاز اول کارکنان وزارتخانه‌ها و ادارات در صورت رعایت نکردن پروتکل‌هایی مانند تزریق واکسن، اجازه ورود به محل کار خود را نداشتند و برای آنها مرخصی بدون حقوق اعمال می‌شد. 

وحیدی یادآور شد: در فاز بعدی نیز حمل‌ونقل درون و برون‌شهری مدنظر قرار گرفت که رانندگانی که واکسن نزده بودند برای آنها پیامک ارسال شد و اگر در طول زمان مشخصی برای این کار اقدام نکنند، برابر قانون خدماتی که قبلا به آن اشتغال داشتند را نمی‌توانند ادامه دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wym52